۰
دیپلمات نروژی فاش کرد:

ارتباط نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان با سران طالبان

کد خبر: ۱۶۴۹۵
۱۳:۰۲ - ۲۹ اسفند ۱۳۸۸
یک دیپلمات نروژی از تماسهای محرمانه "کای ایده" نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان با سرکردگان طالبان در سال گذشته در امارات متحده عربی پرده برداشت.

به گزارش«شیعه نیوز» به نقل ازمهر و به نقل از خبرگزاری آلمان، "کای ایده" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان طی سال گذشته تماسهای مخفیانه ای با سرکردگان طالبان این کشور برقرار کرده است.
این مطلب را یک دیپلمات نروژی در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیس عنوان کرد. به گفته وی، این تماسهای پنهان سبب دیدار رو در روی ایده با این سرکردگان در دبی در امارات متحده عربی نیز شده است.
 این نخستین بار است که ارتباط نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان با طالبان این کشور تایید می شود. پیش از این نیز برخی مقامهای غربی از دیدار ایده با سران طالبان افغانستان در دبی خبر داده بودند، که از سوی سازمان ملل متحد تکذیب شد.
 به گفته این دیپلمات نروژی دیدار ایده با سرکردگان طالبان در یک استادیوم قدیمی در دبی صورت گرفته و هدف از آن گفتگو درباره مذاکره احتمالی آتی بین دولت افغانستان و این شبه نظامیان بوده است.
بر این اساس افرادی که در این دیدار حضور داشته اند شماری از اعضای ارشد و تصمیم گیرندگان شورای مرکزی طالبان افغانستان بوده اند. وی در عین حال از بیان جزئیات مذاکرات انجام شده با این افراد خودداری کرد.


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: