۰
با تاكيد بر بي‌طرفي در اصل انتخابات؛

آيت‌الله سيستاني خريدوفروش رأي در انتخابات عراق را حرام اعلام كرد

مرجع عالي شيعيان در عراق با تأكيد بر بي‌طرفي مرجعيت در رابطه با تمامي نامزدهاي انتخابات پارلماني اين كشور، هرگونه خريدوفروش آراء را حرام اعلام كرد.
کد خبر: ۱۶۲۱۶
۱۱:۲۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۸۸
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس ، روزنامه فرامنطقه‌اي الحيات" اعلام کرد  شيخ عبدالمهدي الكربلائي " نماينده آيت‌الله سيستاني در خطبه‌هاي نماز جمعه ديروز به نقل از ايشان گفت كه خريدوفروش آراء حرام است.

وي افزود: آيت‌الله سيستاني نسبت به عدم مشاركت و كناره‌گيري شهروندان از انتخابات هشدار داده است زيرا اين امر براي مخالفان دموكراسي و روش دموكراتيك در انتقال قدرت و اداره امور كشور و كساني كه خشونت و روش‌هاي نامشروع را وسيله‌اي براي تغيير واقعيت و دستيابي به قدرت قرار داده‌اند، فرصت ايجاد مي‌كند.

وي تصريح كرد: براي اينكه راه را بر اينگونه افراد ببنديم و آنها نتوانند عراق به نقطه صفر بازگردانند، بايد همگي در انتخابات شركت كنيم تا بدين ترتيب شيوه دموكراسي در چرخه قدرت اعمال شود.
وي اظهار داشت: مرجعيت بدليل جايگاه خود از هيچ فهرستي حمايت نمي‌كند و هر سخني خلاف آن صحت ندارد و نبايد به شايعات توجه كرد، مرجعيت بالاتر از آن است كه در ظاهر و آشكار يك موضع و در باطن و خفا نيز موضع ديگري داشته باشد، مرجعيت بر ضرورت انتخاب فهرست برتر و حريص نسبت به منافع عراق، حال و‌ آينده آن تأكيد كرد، بنابراين اصل مشاركت كافي نيست بلكه بايد بهترين فهرست و نامزد انتخاب شود.
شيخ كربلائي درباره خريدوفروش آراء نيز گفت: بخشش اموال، هدايا و ارائه وعده براي تشويق رأي‌دهندگان به انتخاب يك فهرست يا نامزد مشخص مسئله‌اي است كه از لحاظ شرعي و اخلاقي جايز نيست و از لحاظ ديني و اخلاقي نيز پذيرفتني نيست و شرعا حرام است، اين پول‌هاي گرفته شده حرام و ممنوع است و علاوه بر آن كشاندن فرد رأي‌دهنده به سمت انتخاب يك فهرست مشخص يا نامزد معين منافي با كرامت ملت عراق است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: