۰

شاهزادگان سعودي منشا فساد در عربستان

انجمن حقوق سياسي و شهروندي که اخيرا درعربستان سعودي اعلام موجوديت کرده است، با انتقاد شديد از رواج فساد سياسي در اين کشور، يکي از عوامل گسترش اين پديده را انتصاب مسئولان محلي از سوي امرا و شاهزادگان خاندان سعودي دانست.
کد خبر: ۱۵۴۸۴
۱۸:۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۸۸

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از العالم، خبرگزاري فرانسه از رياض پايتخت عربستان گزارش داد که اين انجمن خواستار توقف روند انتصابات در اين کشور و دخالت‏هاي بي‏جا و غيرقانوني شاهزادگان و فراهم شدن زمينه برگزاري انتخابات براي انتخاب مسئولان از سوي مردم شده است.

انجمن عربستاني حقوق سياسي و شهروندي خاطرنشان کرده است: جاري شدن سيل در شهر جده عربستان که منجر به وقوع يک فاجعه و کشته شدن شمار زيادي افراد بي‏گناه شد، فساد درعربستان وخاندان سعودي را بيش از پيش آشکار ساخت.

اين انجمن تاکيد کرده است: فساد در خاندان سعودي که مناصب اصلي و کليدي را اشغال کرده و با يکديگر براي ربودن هرچه بيشتر اموال عمومي و اندوختن ثروت هاي نامشروع همواره در حال کشمکش و درگيري هستند، فراگير شده است.

انجمن عربستاني حقوق سياسي و شهروندي، فساد و بي‏کفايتي در خاندان سعودي را عامل اصلي مرگ 120 شهروند عربستاني در سيل اخير جده دانسته و از عبدالله بن عبدالعزيز شاه سعودي خواستار تحقيقات لازم در اين زمينه و شناسايي و مجازات مسئولان اين حادثه شده است.

سيلي که 25 ماه نوامبر گذشته هنگام موسم حج درجده پايتخت اقتصادي عربستان سعودي جاري شد، 120 کشته برجاي گذاشت و خسارت هايي به بار آورد که حدود يک ميليارد دلار تخمين زده شده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: