۰
توسط اردن و مصر:

صعده بخشی از خاک عربستان اعلام شد!

دولت های مصر و اردن بطور رسمی هرگونه دخالت کشورهای خارجی در امورات یک دولت عربی را رد کرده و حمایت قاطع خود را از عربستان سعودی در کشتار مسلمانان شیعی یمن اعلام کردند.
کد خبر: ۱۵۲۷۷
۱۷:۳۹ - ۰۳ آذر ۱۳۸۸

به گزارش خبرگزاری قدس احمد نظیف نخست وزیر مصر و نادر الذهبی نخست وزیر اردن در کنفرانس خبری مشترکی در قاهره با اعلام این موضع خود گفتند: مواضع کشورهای مصر و اردن در خصوص تحولات یمن و حضور نظامی عربستان در مناطق صعده این است که معتقدیم نباید در امورات داخلی کشورهای دیگر دخالت کرد و اجازه ندهیم یک کشور در امور داخلی کشور دیگری دخالت کند.

نظیف و ذهبی در این نشست مشترک بر موضع حمایتی مصر و اردن از عربستان سعودی در قضیه یمن تاکید کردند و اعلام نمودند که کشتار مردم مسلمان شمال یمن اقدامی از سوی عربستان سعودی به عنوان دفاع از حاکمیت و اراضی خود است.

عربستان سعودی معتقد است که مناطق شمالی استان صعده یمن متعلق به خاک این کشور است و دولت یمن نیز که از سالها پیش بر سر این ادعای سعودی ها همواره با ریاض منازعه داشته هیچ عکس العملی نیز نشان نداده است.

نخست وزیران دو کشور مصر و رادن برای آنکه از سوی خبرنگاران در خصوص دلایل دوگانگی خود نسبت به تحولات کشورهای عربی با پرسش شدیدی مواجه نشوند البته در این کنفرانس خبری مشترک حمایت خود را از تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف نیز اعلام کردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: