۰

رد شايعه مرگ مرد تهراني براثرآنفلوانزاي آ

کد خبر: ۱۳۹۵۷
۱۵:۵۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۸۸
رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگيردار وزارت بهداشت، از تشكيل جلسه هيات دولت، با حضور معاون اول رييس جمهور، وزاري بهداشت، آموزش و پرورش و نمايندگاني از ساير وزارتخانه‌ها و سازمان‌هايي چون جهاد كشاورزي و حج و زيارت براي تصميم‌گيري نهايي جهت اعزام زائران به حج عمره ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: براساس نتايج اين نشست، عمره مفرده امسال در ماه مبارك رمضان متوقف شد.

دكتر محمد مهدي گويا، در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين كه بدين ترتيب حج عمره دانش‌آموزي هم لغو مي‌شود، ‌اظهار كرد: علت لغو حج عمره مفرده رمضان تراكم بيشتر جمعيت و افزايش طول مدت اقامت در اين ايام است كه احتمال ابتلا و سرايت عفونت آنفلوآنزاي نوع آ موسوم به خوكي را افزايش مي‌دهد.

به گفته وي، آخرين شمار مبتلايان آنفلوآنزاي نوع آ طي هفته گذشته 144 نفر بوده است.

رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگيردار وزارت بهداشت، در خصوص شايعاتي مبني بر مرگ مرد 38 ساله‌اي‌ در تهران كه در اثر ابتلا به آنفلوانزاي نوع آ مطرح شده است، گفت: اين ادعا در مورد فوت مردي بدون سابقه سفر به حج عمره و تماس با افراد بازگشته از سفرهاي خارجي مطرح شده بود كه نتايج آزمايش‌هاي تشخيصي آنفلوانزاي نوع آ (H1N1) در اين فرد منفي بوده است و هيچ آزمايش مثبتي مبني بر تاييد آن وجود ندارد. با اين حال براي تاييد و تشخيص نهايي علت مرگ، جسد فرد مذكور به سازمان پزشكي قانوني انتقال يافته است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: