۰

تعطیلی یک مسجد دیگر در جمهوری آذربایجان

در ادامه تعطيلي و تخريب چند مسجد در جمهوري آذربايجان ، يک مسجد ديگر ترک ها در باکو در آستانه تعطيلي قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۲۵۸
۱۸:۳۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۸

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ايرنا ،  ‌ابراهيم مصطفي اوغلو  از رجال ديني ترکيه مقيم در باکو روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت: طبق اعلام اداره پليس باکو ، مسجد الاهيت واقع در شهرک دانشجويان دانشگاه دولتي باکو فردا، جمعه، پس از اقامه نماز ظهر بسته خواهد شد که علت آن وجود برخي نواقص در اسناد اين مسجد اعلام شده است.

به گفته وي، اين مسجد در سال 1993 ميلادي که از سوي سازمان ديانت ترکيه وقف شده بود، در سال 1996 در اختيار متدينين قرار گرفت و از سوي رجال ديني ترکيه در باکو اداره مي شود.

اين دومين مسجد ترکيه است که طي چند هفته گذشته در باکو تعطيل مي شود.

به گفته اين مقام ديني ترکيه، اين مساله به دنبال شکايت آبيل محرم اف  رييس دانشگاه دولتي باکو مطرح شده ولي اين اقدام بهانه اي بيش نيست.

 القار ابراهيم اوغلو  رييس مرکز اعتقادات ديني و آزادي وجدان جمهوري آذربايجان نيز روز پنج شنبه با صدور بيانيه اي و ضمن ابراز نگراني از تعطيلي و تخريب مساجد در اين کشور به خبرنگاران گفت: اکنون با روند مسجد هراسي  آشکاري مواجه شده ايم.

وي افزود: اين قبيل رفتارهاي ناپسند در قبال مساجد به منزله زير پا گذاشتن ارزش هاي ملي و معنوي مردم است.

القار ابراهيم اغلو امام جماعت مسجد جمعه با محکوم کردن تعطيلي مسجد الاهيت ،‌ اين اقدام را رسوايي ديگري از سوي حکومت دانست و افزود: با اين قبيل اقدامات از نفوذ و حيثيت جمهوري آذربايجان ميان کشورهاي اسلامي و مسلمان نشين به شدت کاسته مي شود.

اين مقام ديني باکو تصريح کرد: اگر مساجد مشکل سند دارند ، چرا بايد تعطيل شوند ، آيا بدون تعطيلي مساجد نمي توان اسناد آن ها را درست کرد؟

وي تمام اين تحولات را بازي با احساسات افراد متدين جامعه خواند و از اداره روحانيت مسلمانان ققفاز خواست از ارايه توضيحات در اين خصوص طفره نرود.

در بيانيه حاجي القار ابراهيم اوغلو آمده است: به نظر مي رسد برخي نيروها به طورعمدي يا غيرعمدي تمام تلاش خود را صرف مخدوش کردن نفوذ جمهوري آذربايجان در جهان اسلام مي کنند.

وي با اشاره به روند افزايش فساد اخلاقي ، طلاق و خودکشي ها را از پديده هاي نگران کننده جامعه خواند و افزود:‌ متاسفانه به جاي اين که به تبليغ باورهاي ديني توجه خاص شود ، به ارزشهاي ديني لطمه وارد مي شود.

طي چند هفته اخير سه مسجد در جمهوري آذربايجان تعطيل و دو مسجد ديگر تخريب شده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: