۰

هشدار امام جمعه اردبیل نسبت به گسترش وهابیت در خاورمیانه

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل نسبت به تلاش برخی کشور های عربی برای گسترش وهابیت در خاورمیانه و فتوای وهابیت برای ریختن خون شیعیان هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۱
۱۸:۲۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از  رسا، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل روز گذشته در همایش «وهابیت از نظر عقل و شرع» که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار داشت: وهابیت برای دستیابی به اهداف خود هر سال اقدام به چاپ هفت میلیون کتاب می کند و تلاش بسیار گسترده ای برای ریختن خون شیعیان آغاز کرده است.

وی صدام را از جمله دشمنان سرسخت شیعه دانست و گفت: هدف اصلی او نابودی شیعه و روحانیت شیعه بود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: به لطف خداوند همان طور که فتنه صدام و صدامیان نقش بر آب شد این فتنه وهابیت نیز راه به جایی نخواهد برد.

وی رشادت های شهدا در پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی را تحسین کرد و گفت: در زمان شکل گیری انقلاب اسلامی روحانیت بیشترین شهدا را نسبت به تعداد جمعیت خود تقدیم نظام اسلامی ایران کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: روحانیون به عنوان قشر آگاه جامعه، پرچمداران آگاهی وهوشیاری جامعه هستند.

حجت‌الاسلام سید حسن عاملی اظهار داشت: در کنار رسالت سنگین رهبری جامعه، علما و روحانیون در دوران جنگ با حضور در جبهه‌ها قوت قلب رزمندگان بوده و در کنار آنها به درجه ایثار و شهادت رسیدند.

امام جمعه اردبیل به تلاش دشمن در گمراه نشان دادن جوانان کشور و عدم پیروی از راه امام و شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان ما در سه دهه گذشته بارها با ارائه الگوهای ضد دینی و ضد ارزشی درصدد منحرف نشان دادن نسل جوان ما بودند که در این مسیر ناکام مانده‌اند.

وی اصلاح جامعه، تقویت باورهای دینی و اعتقادی به توحید و امامت، حاکمیت اخلاق در جامعه، اصلاح نظام های سیاسی، پیشگیری و مقاومت در برابر سرقت عقاید و اخلاق توسط بیگانگان و جلوگیری از قومیت گرایی در کشور را از جمله خدمات ارزنده روحانیون برای نهادینه کردن اصول و عقاید اسلام ناب محمدی ذکر کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: