۰

آغاز پخش «اعجاز اجتماعی قرآن» از شبكه ماهواره‌ای «اقرأ»

پخش برنامه هفتگی «اعجاز اجتماعی قرآن و سنت نبوی(ص)» از امروز ششم بهمن‌ماه در شبكه ماهواره‌ای «اقرأ» عربستان آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۱۵۷
۲۰:۱۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۸۷

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ايكنا، «محمد سلام» مدير اجرايی شبكه ماهواره‌ای «اقرأ» عربستان در اين‌باره گفت: اين برنامه روزهای يكشنبه هر هفته از شبكه ماهواره‌ای اقرأ پخش می‌شود و در آن اعجاز اجتماعی قرآن در زمينه‌های مختلف بررسی می‌شود.

وی افزود: در نخستين حلقه اين برنامه، «جاسم المطوع» قرآن‌پژوه عربستان و «زغلول النجار» قرآن‌پژوه مصری، اعجاز اجتماعی قرآن كريم و سنت نبوی(ص) در زمينه حقوق اجتماعی افراد و احترام به بزرگسالان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

محمد سلام تصريح‌كرد: جاسم المطوع و زغلول النجار در اين برنامه، ارزش‌ها و آموزه‌های قرآن كريم و احاديث نبوی(ص) در زمينه احترام و توجه ويژه به سالمندان را تبيين‌ و آياتی از قرآن كريم در زمينه حفظ حقوق اجتماعی افراد ارائه كردند.

مدير اجرايی شبكه ماهواره‌ای اقرأ عربستان در پايان گفت: در قرآن كريم و سنت نبوی(ص) بر رعايت حقوق اجتماعی افراد و احترام به سالمندان بسيار تأكيد شده است؛ اين در حالی است كه آمريكا و كشورهای اروپايی از سال 1945 ميلادی و با الهام از مبانی اسلامی، آيين‌نامه‌هايی در زمينه احترام به سالمندان و حفظ حقوق اجتماعی تدوين كردند.

وی اضافه كرد: «احترام به حقوق همسايه» از ديدگاه قرآن كريم و بررسی آيات قرآنی در اين زمينه، موضوع هفته آينده برنامه «اعجاز اجتماعی قرآن كريم» در شبكه ماهواره‌ای اقرأ است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: