۰
خطيب نماز جمعه شيعيان كويت:

قاتلان مردم عراق و افغانستان از نسل قاتلان امام حسين(ع) هستند

خطيب نماز جمعه شيعيان كويت ظهور امام مهدي(ع) را روز عيد امام حسين(ع) دانست و گفت: قاتلان مسلمانان عراق، افغانستان و پاكستان از نسل قاتلان امام حسين(ع) هستند كه از كشتن مردم لذت مي‌برند.
کد خبر: ۱۱۷۲۰
۱۴:۲۸ - ۰۷ دی ۱۳۸۷
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس در كويت، "شيخ عبدالله دشتي" در خطبه‌هاي نماز جمعه آخرين آدينه ماه ذي‌الحجه گفت: همان گونه كه احكام ديني ما را از خوردن و آشاميدن در ماه رمضان بر حذر مي‌دارد و از ما مي‌خواهد در ايام حج از لذت‌ها و پوشاك زيبا دوري كنيم؛ امروز نيز در آستانه حلول ماه محرم الحرام يادآوري مي‌كند كه چنانچه ترك غذا و پوشاك در آن ماه‌هاي مبارك بنا به دلائلي صورت مي‌گيرد؛‌ در ماه محرم وضعيت كاملا فرق مي كند. زيرا در اين ماه دل‌ها از مصيبت‌هايي كه بر آل محمد در كربلاء وارد مي شود؛ مي سوزند و امكان ندارد در اين ماه احساس لذت بكنيم.

وي با اشاره به روايات متواتري كه در باب گريه و اندوه در اين ماه در كتاب‌هاي شيعيان و اهل سنت وارد شده است،‌ سخناني درباره ثواب بزرگ گريه بر مصيبت بزرگ اهل بيت بويژه مصائب سيد الشهداء (ع) بيان كرد.

دشتي افزود: عيد امام حسين (ع) روزي است كه نوه‌اش امام مهدي (عج) ظهور كند و ظهور مهدي موعود (عج) روز خونخواهي از دشمنان خواهد بود، از امام صادق (ع) روايت شده است "اگر حضرت قائم ظهور كند، نسل قاتلان امام حسين (ع) را به خاطر كار پدرانشان خواهد كشت".

وي در توضيح واژه "نسل" در حديت فوق ادامه داد: منظور از "نسل" كساني است كه راضي به كشته شدن امام حسين (ع) هستند، حضرت قائم به هنگام ظهورش از اينها انتقام خواهد گرفت. اين افراد در زمان ما چه بسيارند و شيعيان امام حسين(ع) را در عراق، پاكستان و افغانستان به قتل مي رسانند و از اين جنايات خويش نيز لذت مي‌برند. اين‌ها واقعا از نسل قاتلان امام حسين‌اند زيرا از جنايت پدرانشان راضي بوده و به آن افتخار مي‌كنند و هر كسي كه بر كاري راضي باشد مانند كسي است كه آن كار را انجام داده باشد.

خطيب جمعه شيعيان كويت با بيان اينكه بر ماست كه آرامش و طمأنينه را در همه كارهاي خود در نظر بگيريم؛ گفت: خداوند حق هيچ كسي را در اين دنيا ضايع نمي‌كند و اين طمأنينه بالاترين درجه تقوي است.

وي با بيان اينكه طمأنينه در كربلا تجلي يافت، افزود: امام حسين (ع) صاحب نفس «المطمئنه الراضيه المرضيه» است و بر ماست كه در روزهاي ماه محرم از نفس مطمئنه بهره ببريم.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: