۰

آيت الله صافي گلپايگاني: محرم دانشگاه بزرگ شيعيان است

آيت الله صافي گلپايگاني گفت: ماه محرم دانشگاه بزرگ امام حسين براي هدايت شيعيان است.
کد خبر: ۱۱۶۷۰
۱۹:۲۷ - ۰۴ دی ۱۳۸۷

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبستان، آيت الله صافي گلپايگاني امروز "4 دي" در ديدار با جمعي از هيئت اجرايي حزب موتلفه اسلامي ضمن تقدير از فعاليت هاي اين حزب گفت: اجزاب بايد براي حفظ سنت هاي اسلامي در كشور تلاش كنند.

وي با اشاره به نزديك شدن ايام ماه محرم تصريح كرد: سوگواري براي امام حسين(ع) در اين ايام يكي از نعمت هاي بزرگي است كه خداوند نصيب شيعيان كرده است.

اين مرجع تقليد از محرم به عنوان دانشگاه بزرگ شيعيان تعبير كرد و اظهار داشت: شيعيان بايد در كنار سوگواري براي سيدالشهدا(ع) با تفكر ودريافتن پيام مكتب عاشورا بسياري از مسائل خود را اصلاح كنند.

وي خاطرنشان كرد: زيارت و اظهار تاثر براي معصومين(ع) در اسلام موضوعيت دارد و هر گونه فعاليتي در اين زمينه از عبادات منظور مي شود كه موجب تقرب به خداوند مي شود.

آيت الله صافي گلپايگاني با ارج نهادن به فعاليت هاي هيات مذهبي در ايام سوگواري شهادت سالار شهيدان گفت: حضور چشمگير مردم در هيئت هاي مذهبي افتخار بزرگي است و بايد تلاش كنيم تا روابط مذهبي در اين هيئت ها و مجالس محفوظ بماند.

وي گفت: اسلام دين كاملي است كه بر همه مسائل از جمله معرفت و انسان سازي تاكيد دارد و هيچ يك از اديان ديگر مانند اسلام كامل نيست.

اين مرجع تقليد با بيان اين كه اسلام هيچ زمان رنگ كهنگي به خودنمي گيرد تصريح كرد: قرآن و احاديث و روايات به جا مانده از اهل بيت(ع) ذخائري مهم و منشا اجتهاد در دين مبين اسلام هستند كه هيچ گاه كهنه نمي شوند.

وي تصريح كرد: فرهنگ مردم ايران و انقلاب ما برگرفته از نهضت امام حسين(ع) است و با هيچ عامل ديگري نمي توان اين گونه مردم را به سمت مطالب اخلاقي و اعتقادي جلب كرد.

آيت الله صافي گلپايگاني در ادامه گفت: عفاف و پوشش مناسب يك امتياز براي نسل مسلمان است و بانوان مسلمان در عصر غيبت بايد نسبت به حفظ اين سنت هاي الهي تلاش كنند.

وي با اشاره به فعاليت هاي دشمنان براي به انحراف كشاندن قشر زن در جوامع اسلامي افزود: فرهنگ اين كشورها فرهنگ خاصي است كه تبعات جبران ناپذيري براي جوامع انساني در بر دارد.

اين مرجع تقليد ادامه داد: ولي فرهنگ اسلام، فرهنگ عفاف و حفظ كرامت زن مي باشد كه حفظ همين حريم ها باعث رشد و پيشرفت علمي و ديني زنان در جوامع اسلامي مي شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: