۰

آيت الله صافي: سكوت نمايندگان در برابر مشكلات اقتصادي جايز نيست

آيت الله صافي گلپايگاني با تاكيد بر نقش مجلس در تصميم گيري مسائل كلان كشور، سكوت نمايندگان در برابر مشكلات اقتصادي را جايز ندانست.
کد خبر: ۱۱۴۸۴
۱۹:۲۶ - ۲۶ آذر ۱۳۸۷

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبستان، اين مرجع تقليد در ديدار با اعضاي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به احساس مسئوليت نمايندگان، خاطرنشان كرد: نمايندگان بايد نسبت به وظيفه‌اي كه بر عهده‌دارند، احساس مسئوليت كنند و نسبت به آنچه كه بر وضع قوانين و نظارت بر حسن اجراي قانون بر دوش آنها گذارده شده، به درستي عمل كنند.

وي قيام نمايندگان در مجلس براي راي به قانون را مهم ارزيابي كرد و گفت: هر نماينده‌اي كه به قانوني راي مي‌دهد، اگر چه در ظاهر آسان به نظر مي ‌رسد، ولي قيام شما براي كشور مهم است و شما مديون جامعه هستيد.

آيت الله صافي گلپايگاني ادامه داد: اين تصميم‌گيري بايد براساس برنامه ‌ريزي درست و بدون غرض‌ورزي تنها براي حفظ منافع كشور، مردم و حفظ هويت ديني جامعه باشد.

اين مرجع تقليد سوگند نمايندگان در آغاز كار مجلس را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: نمايندگان چون در آغاز كار قسم خورده‌اند كه در راه خدمت به ملت گام بردارند، بنابراين بايد براي هر راي اشتباه خود كفاره بدهند.

وي تاكيد كرد: مجلس بايد با قوت و قدرت در مسائل مختلف اعلام موضع كند و از خود در برابر مشكلات ايستادگي نشان داده و به خوبي از حقوق مردم در همه بخش‌ها حمايت كند.

آيت الله صافي با اشاره به اينكه مجلس بايد در جايگاه حقيقي خود قرار گيرد، عنوان كرد: نمايندگان بايد به صورت مستقل مسائل را بررسي كرده و براساس آن تصميم‌ گيري لازم را داشته باشند و در تصميم‌ گيري‌هاي خود نبايد از كسي تقليد كنند.

اين استاد حوزه علميه قم افزود: نمايندگان بايد در مسائل سياسي، فرهنگي و اقتصادي مجتهد باشند و يا با مشورت با افراد مجتهد در اين زمينه‌ها نسبت به تصميم‌گيري اقدام كنند.

وي با تاكيد بر جايگاه والاي مجلس گفت: مجلس در جايگاه والايي قرار دارد و كساني كه در نظام به عنوان نمايندگان مردم شناخته مي‌شوند، نبايد از مسائل روز جهاني بي‌اطلاع بوده و بايد در برابر حوادث جهاني موضع ‌گيري لازم را داشته باشند.

آيت الله صافي گلپايگاني به مهم ترين وظيفه نمايندگان مجلس اشاره و عنوان كرد: اهتمام به رفع فقر و محروميت ‌زدايي را از وظايف نمايندگان است و بايد در جهت حل اين مشكلات برنامه ريزي لازم را داشته باشند.

اين مرجع تقليد همچنين ادامه داد: سكوت نمايندگان در برابر مشكلات اقتصادي جايز نيست و مجلس بايد در برابر مسائل مختلف موضع‌گيري لازم را داشته باشد.

وي تاكيد كرد: مردم بايد از اقداماتي كه مجلس براي حل مشكلات كشور انجام مي‌دهند، مطلع شوند و بدانند كه مجلس در تمام عرصه‌هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي از حقوق آنان دفاع مي ‌كند.

آيت الله صافي گلپايگاني در پايان مجلس را امانتي در دست نمايندگان دانست و تصريح كرد: مجلس امانتي در دست نمايندگان است و نبايد به اين امانت خيانت كنند بلكه بايد در پي حل مشكلات و معضلات مردم باشند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: