۶
اختصاصی

عدم پذيرش دعوت آيت الله مکارم براي مناظره از سوي علماي تراز اول اهل سنت

ایت الله مکارم شیرازی در سخنرانی اخیر خود علمای تراز اول اهل سنت را به مناظره دعوت نمودند و این در حالیست که در لیست ارسالی اهل سنت نام هیچ یک از مفتی های اعظم به چشم نمی خورد همچنین ایت الله مکارم هیچگونه پیش شرطی را در برگزاری این مناظره مطرح نکرده است اما از سوي کساني که اين مناظره را پذيرفته اند شروطي براي اين پذيرش اين دعوت به چشم مي خورد ..
کد خبر: ۱۱۰۸۷
۰۱:۵۱ - ۱۱ آذر ۱۳۸۷

 

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از  سايت خبري المختصر، تعدادی از طلاب علوم دینی اهل سنت برای مناظره با آيت الله مکارم شيرازي پیش شرط هایی را اعلام کردند :

 

1. پخش زنده این مناظره از يکي از شبکه هاي ماهواره اي (شيعي يا سني)
 
2.یکماه قبل از این مناظره تبلیغات ان منتشر گردد .
 
3. مرجع بودن قران در گفتگو
 
4 . مناظره باید به زیان عربی برگزار گردد .
 

5. ایت الله مکارم شخصا باید در این مناظره شرکت نماید .

 
شایان ذکر است ایت الله مکارم شیرازی در سخنرانی اخیر خود علمای تراز اول اهل سنت را به مناظره دعوت نمودند و این در حالیست که در لیست ارسالی اهل سنت نام هیچ یک از مفتی های اعظم به چشم نمی خورد همچنان ایت الله مکارم هیچگو نه پیش شرطی را در برگزاری این مناظره مطرح نکرده است .
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۳:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۱
دفعه قبل هم مولوی عبدالحمید از مناظره فرار کرد ..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۱
شرطها بسيار معقول است شما به چه اشكال ميكنيد؟ پخش زنده؟ اين كه حاكي از اعتماد به نفس آنها است. تبليغ قبل از آن؟ اينهم يعني آنها ميخواهند همه مناظره را ببينند. مرجع بودن قرآن؟ اينهم يعني از هر سوراخي استدلال بيرون نكشيم و سفسطه نكنيم. مناظره به زبان عربي؟ اين كه زبان رسمي دين ماست كسي هم نميتواند مدعي شود حرف من را بد ترجمه كردند. شخصا شركت كنند؟ مگر بنا بود هيئت بفرستند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۱
با سلام
آیا شما فکر میکنید که نیاز جامعه مسلمان امروزی مناظره بر سر چیزهای جزئی است. آیا با این همه ظلم و ستمی که در دنیای امروز بر مسلمانان بیگناه در سرتاسر عالم میشود مسلمانها خود باید بر این ظلم ها بیافزایند؟
شما فکر نمیکنید که این مناظره ها دردی از مردم عزیز فلسطین که زیر چکمه های اسرائیل دارند له میشوند دوا نمیکند. آیا وقت آن نرسیده که مسلمانهای عزیز و مقتدر و در عین حال ستمدیده از کفر دور هم جمع شوند . و برای استادگی در مقابل آمریکا و اسرائیل و دیگر دوستانشان کاری بکنند. هدف دشمن همین است که ما را سرگرم کارهای بی ارزش کند و خود به اهداف شومش برسد آیا اینگونه نشده؟ آیااگر پیامبر الان بود بجای نجات مردم مسلمان از ظلم و ستم میگفت بیایید مناظره کنیم؟ و هزارا آیا های دیگر. مسلمانان را در سرتاسر عالم در یابید.باور کنید همه میدانند علی و اولاد علی حقند حتی برادران اهل سنت حتی وهابیون افراطی هم میدانند علی و اولاد علی حقند. بیایید به فکر مسلمانها و نشر اسلام در سراسر عالم باشیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۱
لطفا پيگيري كنيد جناب مكارم اين شروط را پذيرفته اند يا رد ميكنند و اگر رد ميكنند چرا؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۲
1-اولا مرجع بودن قرآن که کاملا غیر منطقی و شانتاژ علمی است چرا که اگر بنا به فصل الخطاب بودن قرآن بود که اینهمه اختلاف نبود. هر کسی بنا به میل خودش قرآن را تفسیر می کند. با این ترفند می خواهند این همه مدارکی که بر علیه اهل سنت و در حقانیت تشیع در کتب خودشان راه یافته را کنار بگذارند تا کسی نتواند به آنها استدلال کند.
2- مناظره بزبان عربی در صورتی منطقی است که طرف مناظره آقای مکارم نیز زبان مادریشان فارسی باشد
3- در صورتی جناب آقای مکارم باید شخصا شرکت کنند که از طرف اهل سنت نیز یک عالم تراز اول شرکت کند. این حرف اینها یعنی اینکه نماینده اهل سنت یک نفر آدم معمولی یا یه طلبه ساده باشه که اگر شکست خورد(مثل جناب مرادزهی) بگن این که نماینده اهل سنت نیست و اگر به فرض محال موفقیتی کسب کرد در بوق و کرنا کنند که یک عالم بزرگ شیعی از یک طلبه ساده اهل سنت شکست خورد! این کلک ها دیگه قدیمی شده و این حنا دیگه رنگی نداره!
4- بنظرم اگر قرار به مناظره است لازم نیست کسی مثل جناب مکارم درگیر مساله شوند و برای این قضیه خود بنده هم توان مناظره با عالی ترین مقام اهل سنت را دارم. چون قضیه از آفتاب روشنتره فقط کمی انصاف لازم داره
به امید روشن شدن حقیقت اسلام
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
سوره ی فرقان میفرماید فسیل به خبیرا از اگاهی بپرسید و به ظاهر قران اکتفا نکنید و طبق این ایه فقط قران کافی نیست