۰

25 هزار نفر در زندان به دلیل مهريه !

آيت‌الله غياث‌الدين طه‌محمدي ظهر امروز در آيين‌ عبادي، سياسي نماز جمعه همدان‌ سخت گرفتن ازدواج را از معضلات فرهنگي جامعه عنوان كرد و افزود: ما بسياري از معضلات را درست مي‌كنيم و سخت گرفتن ازدواج، بالا رفتن مهريه و جهيزيه‌هاي سنگين از جمله آنها‌ست
کد خبر: ۱۱۰۰۰
۲۱:۴۱ - ۰۸ آذر ۱۳۸۷

 به گزارش «شیعه نیوزن» به نقل از فارس ،نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان گفت: بر اساس آمار بيش از 25 هزار نفر به خاطر عدم توانايي در پرداخت مهريه در گوشه زندان‌ها هستند.

آيت‌الله غياث‌الدين طه‌محمدي ظهر امروز در آيين‌ عبادي، سياسي نماز جمعه همدان‌ سخت گرفتن ازدواج را از معضلات فرهنگي جامعه عنوان كرد و افزود: ما بسياري از معضلات را درست مي‌كنيم و سخت گرفتن ازدواج، بالا رفتن مهريه و جهيزيه‌هاي سنگين از جمله آنها‌ست.

وي تصريح كرد: اگر مي‌خواهيم سنت نبوي كه همان ازدواج آسان است را در جامعه عمل كنيم، بايد بسياري از اين سخت‌گيري‌هاي ازدواج را كه موانع بزرگي هستند، از سر راه برداريم.

خطيب جمعه همدان گفت: انسان نمي‌تواند با فطرت خود بجنگد، ازدواج كردن نيز از نيازهاي فطري انسان است كه اگر محقق نشود، سبب بروز مشكلات رواني، جسمي، اجتماعي، اخلاقي، فرهنگي و ديني در انسان و جامعه مي‌شود.

وي افزود: متأسفانه هر روز شاهد سنگين‌تر شدن مهريه و جهيزيه هستيم و اينها طبق مد روز پيش مي‌روند.

محمدي تأكيد كرد: جوانان در زندگي بايد از حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) الگو بگيرند نه اين كه به دلايل مادي و دنيوي از امر مقدس ازدواج صرف نظر كنند كه تبعات هولناكي دارد و تبديل به يك فاجعه مي‌شود.

نماينده ولي فقيه در استان همدان گفت: هم‌اكنون بيش از 12 ميليون دختر و پسر جوان در سن ازدواج در ايران وجود دارد كه اگر تدابير خاصي براي ازدواج آسان آنها در نظر گرفته نشود، تبديل به يك فاجعه ديگر در جامعه مي‌شود، فاجعه‌اي كه در قرآن از آن به فساد كبير تعبير شده است.

وي با اشاره به آمار بالاي كساني كه به خاطر عدم توانايي در پرداخت مهريه در گوشه زندان‌ها هستند، اظهار داشت: هم‌اكنون بر اساس آمار بيش از 25 هزار نفر به خاطر مهريه در گوشه زندان‌ها هستند، 25 هزار مردي كه نبودشان در خانواده و جامعه مشكلات عديده‌اي به دنبال دارد.

محمدي افزود: همين بدعت‌هاي غلط و مهلك سبب مي‌شود كه در آينده شاهد افزايش تعداد زنان نسبت به مردان باشيم كما اين كه اين مسئله نيز هم‌اكنون وجود دارد و آنچنان كه در روايات آمده است، زماني مي‌رسد كه براي يك مرد 40 زن وجود دارد و اين همان بدبختي در جامعه بشري است.

وي در ادامه به زندگي فكري و علمي امام جواد(ع) اشاره كرد و گفت: امام جواد(ع) در سن هفت سالگي به امامت رسيد، چيزي كه از نظر افق فكري دنياي امروز باور نكردني است، اما ما شيعيان معتقديم كه ائمه معصومين عليهم السلام حجت ظاهري و باطني خداوند در زمين هستند.

امام جمعه همدان ادامه داد: حجت خدا از هرگونه نقص مالي، جاني، علمي، توانايي و ... مبرا‌ست و خليفه خدا‌ روي زمين و كسي است كه از تمام جهات به ذات اقدس الهي نزديك‌تر است.

محمدي در ادامه با اشاره وجود فاجعه در غزه، اسرائيل را عامل و مسبب اصلي تمامي فتنه‌ها و فجايع دنيا دانست و افزود: اسرائيل با همكاري آمريكا در تمام فجايع و فتنه‌ها دست دارد و حتي آمريكا نيز توسط صهيونيست‌ها اداره مي‌شود.

وي خاطر‌نشان كرد: حتي در ماجراي اخير بمبئي هند آمريكا و اسرائيل به گونه‌اي در اين فاجعه دست داشته و تروريست‌ها را حمايت مي‌كردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: