۰
اقدامی بی سابقه !

جسارت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)در افغانستان !

در ولايت هرات فرش کردن کاشی های گرانیتی که درآن نام پاک حضرت محمد (ص) حک شده و بر روی سطح ساختمان سه طبقه یی بیمارستانسوختگی هرات فرش شده است تایید میکند و میافزاید:این کاشی ها از سوی يك شركت خصوصی افغانی از کشور ایران وارد افغانستان شده و سپس بر روی سطح بیمارستان فرش کاری شده بود.
کد خبر: ۱۰۹۶۸
۱۶:۴۶ - ۰۷ آذر ۱۳۸۷

به گزارش خبرنگار «شیعه نیوز» از افغانستان ، شورای علما و روحانیون ولایت هرات خواهان بازداشت ومحاکمه عاملین قضیه فرش کردن کاشی های گرانیتی که درآن نام حضرت محمد (ص) حک شده بود و توسط یک شرکت افغانی از ایران وارد افغانستان شده و روی سطح سه طبقه یی بیمارستان سوختگی ولایت هرات فرش شده است شدند.

مولوی محمد کبابیانی معاون شورای علما‌ء و روحانیون ولایت هرات ضمن تقبیح این عمل به خبرنگار محلی آژانس خبری وخت گفت:پس از اينكه هيئت با صلاحيت شورای علما و روحانيون اين ولايت تشخيص داد كه در ميان كاشي های  گرانيتی  بیمارستان نام حضرت محمد( ص)حك شده، مرحله جمع اوري كاشي ها را آغاز کردند.
 
معاون شورای علما و روحانیون هرات کارگیری کاشیهای که نام "محمد" درآن حک شده است توهین صریح به اسلام و شان والای پیامبر بزرگ اسلام تلقی کرده وخواستار بازداشت و محاکمه عاملین آن شد.  
 
وي هشدار داد در صورتيكه پس از اين مسوولين دولتي و غير دولتي در ولايت هرات متوجه چنين مسايلي نشوند با عكس العمل شديد اعضاي شوراي علما و روحانيون اين ولايت مواجه خواهند شد.
 
مسوولين  بیمارستان تداوی سوختگي در ولايت هرات فرش کردن کاشی های گرانیتی که درآن نام پاک حضرت محمد (ص) حک شده و بر روی سطح ساختمان سه طبقه یی بیمارستانسوختگی هرات فرش شده است تایید میکند و میافزاید:این کاشی ها از سوی يك شركت خصوصی افغانی از کشور ایران وارد افغانستان شده و سپس بر روی سطح  بیمارستان فرش کاری شده بود.
 
مسوولين  بیمارستان می افزایند که اين كاشی ها پس از جمع اوري از بين برده شده است.
جان آغا که خود را مسئول امنیتی شفاخانه معرفی میدارد به خبرنگار وخت معرفی میکند میگوید که در رابطه به قضیه تحقیقات جریان دارد اما تا هنوز به اتهام قضیه کسی بازداشت نه شده است.
يكتن از اعضاي شورای  علما هرات كه نخواست نامش فاش شود از حامد کرزی رئيس جمهور جمهوري اسلامي افغانستان خواهان بركناري و محاکمه رئيس صحت عامه و مسوول  بیمارستان سوختگی هرات شد.
بنا به اظهارات وي چند روز قبل چندين تن از طلبه هاي مدارس ديني مي خواستند که  بیمارستان سوختگي هرات را به آتش بکشانند اما به دليل اينكه مربوط به بيت المال است از اين كار دست كشيدند.
 
دکترهمایون عزیزی رئیس  بیمارستان سوختگی و رئيس شورای ولايتي هرات تائيد مي كند در كاشی هاي از بين برده شده نام حضرت محمد ‹ ص' حك شده بود و اين را يك توهين تلقي نموده افزود:(مسئولین  بیمارستان ازین کار هیچ آگاهی نداشتند و این قضیه مربوط به شرکت ساختمانی میشود که آیا اینکار را قصدی کرده اند ویا سهوی.)
 
موصوف افزود در ابتدا كه اين كاشي ها در سه طبقه اين شفاخانه كار شده بود مشخص نشده بود كه نام محمد (ص)در آنها وجود دارد.
 
بنا به اظهارات مسوول  بیمارستان سوختگي ولايت هرات اين كاشي ها توسط يك شركت خصوصي ايرانی وارد افغانستان شده و سپس از سوي  شركت افغانی در داخل طبقات سه گانه شفاخانه كار شده بود.
 
يكتن از كارمندان بیمارستان سوختگي هرات مي گويد حدود يك ماه قبل يك پايواز مريض كه از يك چشم نابينا بود متوجه نام حضرت محمد (ص) که در کف سالون انتظار فرش گردیده بود شده و این موضوع را بدون اینکه به مسئولین شفاخانه درمیان گزارد به خطیب مسجد گازرگاه شریف درمیان گذاشته بود.  
 
وی میافزاید که یک هيئت از سوی مسجد گازرگاه شریف تعیین و هیئت تثبيت نمودکه واقعا بر روی کاشی ها نام حضرت محمد (ص) حک شده است.
 
وي علاوه كرد از ده روز بدين سو جريان كندن کاشي ها از سطح و ديوار هاي اين شفاخانه از سوي شركت خصوصي كه كار آن انجام یافته است جريان دارد.
 
بنا به اظهارات وي دولت افغانستان بايد مسوولين اين شركت خصوصي را به اتهام كار كردن اين كاشي ها محاكمه كند.
 
گفتنیست  بیمارستان سوختگى ولايت هرات که در سه طبق و 36 بستر به صورت پیشرفته با هزينه بيش از هفتصد هزار دالر امريكايي از سوي كشور فرانسه اعمار گرديده است مرکز خوب تداوی سوختگی در سطح ولایات غربی کشور محسوب میشود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: