۰
توسط انتشارات ملك فهد صورت مي‌گيرد؛

توزيع قرآن تحريف شده ميان حجاج ايراني!

منابع آگاه از عربستان سعودي خبر مي‌دهند، انتشارات ملك فهد كه سالانه ميليون‌ها جلد قرآن مجيد در قالب‌هاي بسيار زيبا منتشر و در داخل و خارج از عربستان سعودي توزيع مي‌كند، قرآن‌هايي به حجاج ايراني بيت الله الحرام هديه مي‌دهد كه ترجمه‌اي تحريف شده از كلام وحي ارائه مي‌دهد.
کد خبر: ۱۰۸۵۰
۱۴:۱۰ - ۰۳ آذر ۱۳۸۷

به گزارش "شیعه نیوز" به نقل از شيعه آنلاين، يكي از زائران بيت‌الله الحرام در اين زمينه به خبرنگار ما گفت: انتشارات ملك فهد (وابسته به دولت عربستان سعودي) از سال‌ها پيش در ايام حج قرآن هاي بسيار نفيسي به حجاج هديه مي‌كرد كه حجاج ايراني نيز از اين هديه بهره‌مند مي‌شوند اما اين انتشارات، امسال اقدام به توزيع قرآني با ترجمه فارسي تحريف شده كرده است كه اقدامي تأمل برانگيز به شمار مي‌رود.

اين زائر خانه خدا در ادامه افزود: در ترجمه قرآن مذكور علاوه بر ترجمه تحت اللفظي كلام‌الله مجيد، با كپي برداري وارونه از قرآن با ترجمه عبدالحميد آيتي كه انتشارات سروش به زيور طبع آراسته، ذيل عبارات در لفافه تأكيد كرده آيات منتسب به چه كساني است و بيشتر اوصاف را به خلفاي راشدين منتسب كرده است.

وي همچنين گفت: مترجم قرآن مجيد چاپ انتشارات ملك فهد ذيل آياتي كه بر اساس تفاسير به صورتي روشن و آشكار در وصف امام علي(ع) است، نه تنها به نام مبارك آن حضرت اشاره نكرده است بلكه ترجمه آيات مذكور را با استفاده از كلمات نامرتبط وارونه كرده تا هيچ كس متوجه نشود آيه در وصف چه كسي نازل شده است.

اين زائر بيت‌الله الحرام با ابراز تأسف از انتشار قرآن مجيد با ترجمه تفسيري تحريف شده توسط انتشارات ملك فهد وابسته به حكومت عربستان سعودي كه برخي حجاج به دليل عدم اطلاع از محتواي پاورقي هاي آن صرفا به دليل زيور طبع آن را وقف مساجد كردند، از سازمان حج و زيارت خواست كه تمهداتي در نظر گيرد كه در آينده، چنين قرآني بين حجاج ايراني توزيع نشود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: