۰

بخشنامه‌ هماهنگي زمان‌ پرواز هواپيماها هنگام نماز

رييس سازمان هواپيمايي كشوري از ابلاغ بخشنامه‌ي مربوط به هماهنگي زمان‌هاي پرواز هواپيماها در هنگام نماز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۵
۱۹:۲۰ - ۳۰ آبان ۱۳۸۷

به گزارش "شیعه نیوز" به نقل از فردا، كاپيتان حسين خانلري - با بيان اين كه خوشبختانه صنعت هوانوردي پايبند به فرمايشات و معنويات رهبري بوده و هست گفت: پس از ابلاغ روز گذشته مقام معظم رهبري در رابطه با توجه به زمان نماز در مسافرت‌ها براي مسافران امروز صبح بخشنامه‌اي با سه محور به كليه‌ي شركت‌هاي هواپيمايي و شركت‌هاي فرودگاهي ابلاغ شد.

وي با بيان اين كه دو محور از اين بخشنامه به شركت‌هاي هواپيمايي مربوط است توضيح داد: در محور اول شركت‌هاي هواپيمايي بايد زمان پرواز را به گونه‌اي هماهنگ كنند كه حتما با وقت اذان و انجام فريضه‌ي الهي تداخل پيدا نكند تا مسافران بتوانند از اين زمان براي انجام فريضه‌ي نماز استفاده كنند.

او ادامه داد: همچنين شركت‌هاي هواپيمايي بايد براي سفرهاي طولاني امكاناتي را در داخل هواپيماها براي انجام فريضه‌ي نماز مسافران فراهم كنند تا مسافراني كه نتوانسته‌اند در فرودگاه نماز را اقامه كنند در داخل هواپيما نماز را انجام دهند.

وي در رابطه با محور سوم اين بخشنامه خاطرنشان كرد: شركت‌هاي فرودگاهي نيز بايد با فراهم‌آوري تسهيلات در ايجاد نمازخانه و محيط مناسب براي اقامه‌ي نماز شرايط را براي نمازگزاران فراهم كنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: