۰
ندر محضر آيت الله صافی گلپايگانی

نسخه ی خطی قرآن نوشته كاتب تبريزی رونمايی شد

مراسم رونمايی از يك نسخه خطی قرآن نوشته سيداصغر موسويان، كاتب تبريزی قرآن، ظهر امروز، 30 آبان ماه در محضر آيت الله صافی گلپايگانی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۳
۱۳:۵۰ - ۳۰ آبان ۱۳۸۷

به گزارش "شیعه نیوز" به نقل از ايكنا، اين مرجع معظم تقليد در مراسم رونمايی از اين نسخه خطاب به كاتب اين نسخه خطی گفت: شما هنرمندان اسباب افتخار كشور هستيد.

وی افزود: البته مسئله اول عمل به قرآن است اما اين كارها مقدمه است و مردم را متوجه قرآـن می كند.

اين مرجع تقليد اظهار كرد: اشخاص و به ويژه جوانانی كه به هنر توجه زيادی دارند از طريق ظاهر زيبای قرآن می توانند متوجه باطن آن شوند از اين رو كار شما با ارزش است.

آیت الله صافی گلپايگانی با تاكيد بر لزوم تشويق هنرمندان ايرانی كاتب قرآن افزود: من قبلا هم راجع به اين موضوع صحبت كرده ام كه ما خودمان خطاط داريم و در قديم هم خطاطان بسيار خوبی داشته ايم كه می توان برای چاپ قرآن از آن ها استفاده كرد و نيازی نيست كه قرآن را به خط عثمان طه چاپ كنيم.

وی افزود: قرآن های عثمان طه با تيراژ بسيار بالا چاپ و در همه جا توزيع شده است و ما هم بايد قرآن به خط خطاطان خودمان را در همان تيراژ چاپ و در همه جا توزيع كنيم.

در ابتدای اين مراسم سيداصغر موسويان درباره نسخه خطی قرآنی كه به خط خود نگاشته است، طی سخنانی گفت: اين قرآن، در يك جلد و با دو خط مختلف كه تركيبی از نسخ و ثلث و نستعليق است نگارش شده و در نوع خود بی نظير است.

وی افزود: كار كتابت اين قرآن را از سال 1374 به نيت 14 معصوم(ع) آغاز كرده ام و تاكنون موفق به كتابت هفت مجلد از آن شده ام كه جلدهای قبلی پس از تقديم به محضر رهبر معظم انقلاب به آستان قدس رضوی اهدا شده است و مجلد مذكور نيز پس از درج نظرات تعدادی از مراجع بر روی آن، به آستان قدس اهدا خواهد شد.

اين قرآن در حدود 600 صفحه 12 سطری به صورت يك رو با وزن بيش از 10 كيلوگرم در قطع رحلی چاپ شده و در نوشتن آن از چهار رنگ آبی، مشكی، قرمز و سبز استفاده شده است.

همچنين در ادامه اين مراسم رائين اكبر خانزاده، كاتب كوچكترين قرآن جهان و نويسنده آيات قرآن بر روی مو و دانه برنج، آيه «بسم الله الرحمن الرحيم» نوشته شده بر روی يك مو را(كه تنها با ميكروسكوپ قابل مشاهده است) در معرض ديد اين مرجع قرار داد و انگشتريی را كه بر روی آن آيت الكرسی، ان يكاد، اسامی پنج تن و سوره اخلاص نوشته بود تقديم معظم له كرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: