۰

سلامت مسلمانان چین در سایه استفاده از استاندارهای صنعت حلال

درحالی که هنوز تبعات رسوایی فروش شیر آلوده در چین از بین نرفته، مسلمانان ایالت شمال غربی شینجیانگ ابراز اطمینان کرده‌اند محصولات لبنی آنها در سایه استانداردهای گواهینامه "حلال" سالم است.
کد خبر: ۱۰۴۶۶
۱۴:۴۵ - ۱۸ آبان ۱۳۸۷

 به گزارش "شیعه نیوز" به نقل از مهر، هوی لی هانگ مدیر فروشگاه مواد غذایی حلال اورومگی آرمان گفت: افزودنیهای غذای حلال بسیار محدود است.

چین پرجمعیت‌ترین کشور جهان در تاریخ، از رسوایی شیر آلوده ضربه شدیدی متحمل شد. دست کم چهار کودک از نارسایی کلیه جان خود را از دست دادند و 53 هزار نفر دیگر پس از نوشیدن این شیر که با ماده شیمیایی صنعتی ملامین آلوده شده بود بیمار شدند، این ماده شیمیایی با هدف غنی‌تر شدن میزان پروتئین به شیر افزوده می شود.

این رسوایی به جمع کردن شیرها و تمام محصولاتی منتهی شد که با شیر تولید شده بود.

این درحالی است که استان شینجیان در شمال غرب چین که مسلمان نشین است از شیر آلوده در امان ماند و این امر تنها به علت مصرف محصولات حلال بوده است.

وای شنگ وانگ مدیر کیسیون دولتی تجارت شینجیانگ اظهار داشت: محصولات غذایی لبنی از سوی نهادهای دینی و دولتی کنترل می شوند.

در شینجیانگ محصولات غذایی باید با تأیید شورای محلی اسلامی که از ائمه آموزش دیده هستند وارد بازار شوند تا نسبت به این امر اطمینان حاصل کنند که محصولات با استاندارهای حلال تولید شده اند.

اعضای این شورا و بازرسان دولتی به طور مرتب از کارخانه های غذای حلال بازدید کرده تا از سالم بودن غذا مطمئن شوند.
بیشتر محصولات لبنی در شینجیانگ در داخل استان تولید شده و مورد استفاده مشتریان قرار می گیرد.

دان فنگ زانگ مدیر عامل بزرگترین کمپانی شیر در این استان گفت: سایر استانها کنترل فرآورده های شیر را از دست داده اند چرا که آنها محصولات خود را به واسطه دلال تهیه می کنند. در استان شینجیانگ خود شرکتها دارای فضای به عمل آوردن شیر هستند و از استانداردها، رسوم و عادات مسلمانان محلی پیروی می کنند.

محصولات حلال این استان به مغولستان، ژاپن و مالزی صادر می شوند. این منطقه از سال 1955 خومختار است اما به طور مستمر در معرض سرکوبی مقامات چینی قرار می گیرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: