۱

نمازخانه‌‌ پايانه مرزي مهران تبديل به خوابگاه شده است

حجم زياد زائران در پايانه مرزي و مدت طولاني حضور آن‌ها در اين پايانه باعث شده است تا زائران به نمازخانه پايانه به عنوان مكاني براي استراحت و حتي خوابيدن پناه ببرند.
کد خبر: ۱۰۳۶۳
۱۸:۰۷ - ۱۲ آبان ۱۳۸۷
به گزارش "شیعه نیوز" به نقل از فارس، نمازخانه مكاني مقدس در هر سازمان، نهاد و اداره است. مكاني براي عبادت و نيايش؛ تا مسلمانان در هنگام اداي فريضه نماز، آرامش و آسايش داشته باشند.

به رغم آن‌كه پايانه مرزي مهران براي گذر نيم ساعته زاءران عتبات عاليات در نظر گرفته شده اما نمازخانه‌اي با وسعتي مناسب براي اداي فريضه نماز در اين پايانه پيش‌بيني شده است.

نمازخانه پايانه مرزي مهران گنجايش حداقل 300 الي 400 زائر را دارد تا بتوانند نماز بخوانند اما حجم زياد زائران در پابانه مرزي و مدت طولاني حضور زانران در اين پايانه باعث شده است، زائران به نمازخانه به عنوان مكاني براي استراحت و حتي خوابيدن پناه ببرند.

زني ميانسال مي‌گويد: براي نماز ظهر به نمازخانه رفتم اما تا 20 دقيقه اصلاً نمي‌توانستم وارد شوم چرا كه نمازخانه كاملاً پر بود.

وي ادامه مي‌دهد: اكثر مردم در نمازخانه دراز كشيده بودند و اين باعث مي‌شد كه جا براي نمازخواندن كم باشد. به آن‌ها چيزي نمي‌توانستم بگويم چرا كه مثل خودم خسته بودند.

دختر جواني اظهار مي‌دارد: بوي بدي در نمازخانه پيچيده است و هيچ نظارتي بر اين نمازخانه وجود ندارد. حتي مُهر براي خواندن نماز هم پيدا نمي‌شود.

وي اضافه مي‌كند: البته نمازخانه تميز است ولي مردم با وسايل به داخل آنجا مي‌آيند كه اين باعث مي‌شود فضاي زيادي اشغال شود و از سوي ديگر امكان ورود و خروج كساني كه مي‌خواهند نماز بخوانند نيز سخت شود.

مرد 35 ساله‌اي نيز مي‌گويد: اينجا صندلي كافي براي نشستن همه وجود ندارد. روي زمين نيز فرش يا موكتي نينداختند، در نتيجه افراد براي استراحت به نمازخانه پناه مي‌برند.

وي ادامه مي‌دهد: حتي شنيدم كه برخي از زائران كه در مرز ماندند شب را اينجا در نمازخانه سر كردند و اين در حالي است نمازخانه از امكانات كافي براي اسكان زائران برخوردار نيست.

به گفته سرپرست فرمانداري مهران، در پايانه مرزي مهران فقط زائر بايد نيم ساعت توقف داشته باشد تا اقدامات خروجش انجام شود و اصلاً پيش‌بيني نشده كه زائران قرار است مدت‌هاي طولاني در مرز بمانند تا براي آن‌ها امكاناتي در نظر گرفته شود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۸:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
مدت انتظار گاه تا 3-4 ساعت طول مي كشد.