۴
مرحوم ایت الله العظمی میرزا جواد تبریزی (رحمة الله علیه):

من خود را نایب عام امام (عج) نمی‌دانم

اميد است كه اين اداى وظيفه مورد رضايت ولى عصرعليه السلام باشد، من نايب عام امام‏عليه السلام نيستم، فقط خدمتگذار هستم و تا آن وقت كه تكليف داشته باشم عمل مى‏كنم ...
کد خبر: ۱۰۲۹۲
۰۱:۵۳ - ۰۸ آبان ۱۳۸۷
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از آینده روشن، حجت الاسلام والمسلمين شیخ علی دهنین در خاطره ای از مرحوم آیت الله العظمی میرزا جواد آقا تبریزی نقل می کند:

خدمت مرحوم ميرزا جواد تبريزى‏قدس سره رسيدم و چون بحث خارج خمس را مشغول بودم، در خصوص نيابت عامه فقيه از مرحوم ميرزاقدس سره سؤال كردم كه حضرتعالى خود را نايب عام امام‏عليه السلام مى‏دانيد؟ ايشان‏قدس سره لبخند مليحانه‏اى زد و گفت: خير! گفتم: بعضى آقايان در مباحث خود، بزرگان را نايب عام مى‏دانند و فعلاً كارى كه شما مى‏كنيد همين است، فرمودند: خير! من به عنوان نايب عام كارى را انجام نمى‏دهم. من به عنوان آنكه مى‏توانم يك تكليف را ادعا كنم اقدام به آن مى‏نمايم، نسبت به ما حسن ظن هست ما هم به تكليف عمل مى‏كنيم و هرچه انجام مى‏دهيم به اعتبار وظيفه‏اى است كه بر عهده ما قرار داده شده است، اما اينكه من خود را نايب امام‏عليه السلام بدانم و تصرف كنم، خير! ما از باب اداى تكليف و انجام تكاليف تصرف مى‏كنيم و سعى مى‏كنيم مرضىّ امام زمان‏عليه السلام باشد ان شاء اللَّه تعالى.

اميد است كه اين اداى وظيفه مورد رضايت ولى عصرعليه السلام باشد، من نايب عام امام‏عليه السلام نيستم، فقط خدمتگذار هستم و تا آن وقت كه تكليف داشته باشم عمل مى‏كنم و خود نمى‏توانم اين مسئوليت را از خودم سلب كنم، خداوند به من توفيق دهد اين امانت را به مقصد برسانم. تكليفى است كه از دست ما بر مى‏آيد و بايد آن را ادا كنيم از اين باب، متصدى بعضى امور هستيم و كارى را هم كه انجام مى‏دهيم محدود است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۸
روحش شاد خیلی بزرگوار و متواضع بود. و محب اهل بیت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۸
خدايش بر خوان كرم اميرالمومنين مهمان كند وفاتش بلاي عظيمي بود براي شيعيان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۸
اللهم عجل لولیک الفرج
خدایا بر علو درجاتش بیفزای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
خدایش رحمت کند نادره روزگار بود