سؤال: خواهشمند است بفرماييد كه آيا به عزاداري ها و مرثيه خواني هايي كه با موسيقي همراه است، مي توان گوش كرد؟
جواب: خير، گوش كردن به موسيقي مطلقا حرام است
سؤال: آيا پدر و مادر مي توانند فرزند را از رفتن به مراسم عزاداري منع كرده يا به او بگويند ( مثلا )خيلي نبايد در اين مراسم شركت كني؟
جواب: چنان چه پدر و مادر از رفتن به آن مراسم اذیت بشوند و رفتن او براي يادگرفتن مسائل ديني نباشد ، بايد اطاعت نمايد .
سؤال: نظر جنابعالی در رابطه با بر روی آتش راه رفتن به عنوان عزاداری برای سیدالشهداء علیه السلام، در روز عاشورا چیست؟
جواب: با فرض اين كه با جملاتي كه مي گويند و روي آتش مي روند و آتش آنها را نمي سوزاند، جاي هيچ تأمل و ترديدي براي اين كه كاري خوب است نمي ماند و موجب تقويت عقايد مردم به مذهب و تشيع مي شود، من معتقدم كار خوبي است.
سؤال: نظر شما درباره استفاده از موسيقي هاي شادي آفرين در مجلس عروسي( با توجه به اين كه در تاريخ آمده پيامبر(ص) دستور داده در عروسي حضرت فاطمه (س) شادي كنند مثلا دف بزنند)، چيست؟ اكر مشكل دارد اسلام در چنين جشن هايي چه چيز جايگزين ارائه كرده، تا هم حرام نباشد و هم مردم شاد باشند؟
جواب: خصوص غناء در شب زفاف براي زنها به قيد آن كه آلات ديگر مانند دف و ... نباشد و مردم هم در آنجا شركت نكنند، جايز است. موسيقي و دف زدن مطلقا حرام است.
سؤال: آيا خواندن مصيبت، مثلا روايت اهل بيت به صورت خودماني و به قصد اشک ریختن ايرادى دارد؟
جواب: چنانچه مصيبت مجعول نباشد؛ يعني دركتب تاريخ و روايات ذكر شده باشد، اشكال ندارد، بلكه خوب هم هست.
سؤال: در مراسمی که به نام اهل بیت خصوصاً ابی عبدالله (علیهم السلام ) اقامه می شود، آیا لخت شدن و سینه زدن اشکال دارد؟
جواب: خير، اشكال ندارد. چنان چه نامحرم به بدن شما نگاه كند بر او نگاه كردن حرام است و بر شما اشكال ندارد.
سؤال: کف زدن در مجالس جشن اهلبیت در غیر مساجد، چه حکمی دارد ؟
جواب: جايز است و اشكال ندارد.
ان شاء الله اجرتان با خود حضرت سید الشهدا (صلوات الله و سلامه علیه)