۰

عدم تمايل آلماني ها به ازدواج

ازدواج به شيوه سنتي در آلمان ديگر محبوبيتي ندارد.
کد خبر: ۳۶۱۲
۰۰:۰۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۸۷
به گزارش شيعه نيوز، بنا بر اخرين امار دفتر فدرال امار المان ، شمار ازدواج ها رو به کاهش است در حالي که وصلت به صورت ازاد به شدت در حال افزايش است.
در سال دو هزار و هفت ، سيصد و شصت و هشت هزار و نهصد و بيست و دو مورد ازدواج به ثبت رسيد که اين رقم سيزده و شش دهم درصد کمتر از سال هزار و نهصد و نود و شش بوده است.در همين زمان شمار وصلت هاي ازاد خارج از ازدواج با سي و چهار درصد رشد به دو ميليون و چهارصد هزار مورد رسيد.پيامد منطقي اين تحول ، کاهش دو درصدي طلاق در سال دو هزار وهفت در مقايسه با سال دو هزار و شش است.
اين تحول که در ساير کشورهاي اروپايي مشاهده مي شود بخش عمده ان مربوط به حضور زنان از سال هزار ونهصد و هفتاد در بازار کار واستقلال مالي فزاينده است.حذف قانون مربوط به مجازات براي ترغيب رابطه جنسي خارج از ازدواج در سال هزار و نهصد و هفتاد و سه نيز نقش قابل توجهي در اين زمينه داشته است.
اصلاح قوانين پرداخت کمک هزينه هاي خواربار که از اول ژانويه گذشته به اجرا گذاشته شد نيز مي تواند بيش از پيش از جذابيت ازدواج بکاهد.
عدم تمايل به ازدواج مشروع در المان يکسان نيست. به گفته يک جامعه شناس ، تفاوت بسياري ميان شرق و غرب المان در اين خصوص وجود دارد.در جمهوري دموکراتيک المان سابق ، وصلت هاي غيررسمي بسيار شايع است و حدود شصت درصد از کودکاني که از اين نوع وصلت ها بوجود امده اند نامشروع اند.اين مسئله به ميراث بجا مانده از حکومت کمونيستي بازمي گردد که زنان را به کار کردن تشويق مي کرد.برعکس در غرب المان بيشتر زوج هاي داراي فرزند ، ازدواج کرده اند.
بطور کلي اين نوع وصلت ها به عادتي در ميان زوج هاي جوان بدون فرزند تبديل شده است.در بيشتر مواقع الماني ها هنگامي که قصد بچه دار شدن داشته باشند تصميم به ازدواج مي گيرند.امارها نيز اين نکته را تاييد مي کند.شصت و هشت درصد زوج هايي که بطور رسمي ازدواج نکرده اند فرزندي ندارند.
تا کنون نظام مالياتي المان اين تحول اجتماعي را در نظر نگرفته است.اما زوج هايي که بطور رسمي وصلت کرده باشند از يک سري امتيازات در زمينه ارث و بازنشستگي در مقايسه با وصلت هاي ازاد برخوردار مي شوند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: