۰

استعمال دخانيات براي ثروتمندان حلال و براي فقيران حرام است!

شيخ الازهر : استعمال دخانيات براي ثروتمندان حلال و براي فقيران حرام است!
کد خبر: ۳۴۹۹
۰۰:۰۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۸۷

به گزارش شيعه نيوز شيخ الازهر، (محمد الطنطاوي) مشروعيت استعمال دخانيات را منحصر به ثرمايه داران و افرادي که توانايي مالي دارند، دانست، و تأکيد کرد استعمال دخانيات براي قشر کم درآمد و کارمندان و فقرا حرام مي باشد.

اين فتوا در گردهم آيي با موضوع: "ادبيات گفتگو در اسلام" که از سوي دانشکده ادبيات دانشگاه الازهر برگزار شده بود، در پاسخ به سؤال يکي از دانشجويان در مورد موضع شريعت اسلام در رابطه با استعمال دخانيات و ميزان حرمت آن اعلام شد، و شيخ الطنطاوي پاسخ داد: او نمي تواند استعمال دخانيات را به طور کلّي حرام اعلام کند.

وي افزود: اگر کارمندي 2000 جنيه در ماه حقوق بگيرد و از اين مقدار 20 يا 30 جنيه را براي دخانيات خرج کند، استعمال دخانيات براي او شرعاً حرام است. ولي اگر يک کارخانه دار سرمايه دار دخانيات استعمال کند، مباح است!

آنگاه يکي از دانشجويان متن فتواي مفتي سابق مصر (نصر فريد) را در تحريم قطعي استعمال دخانيات براي طنطاوي فرستاد، ولي او در جواب گفت: تعميم در احکام را رها کنيد، ‌چگونه مي توانيم بين کسي که يک سيگار را قبل از خواب مي کشد و کسي که در طول روز دهها سيگار مي کشد و کسي که فقط يک کارمند است و کسي که کارخانه دار است، تساوي قائل شويم؟!

سايت سلام شيعه از مخاطبين گرانقدر خود تقاضا مي کند تا نتايج صدور احکام اينچنيني را پيش بيني نمايند. فتاوايي که نه تنها در مورد دخانيات، و بلکه در صورت لزوم، در هر مورد غير شرعي مي تواند دامن آلوده درباريان آل سعود را پاک نمايد. فتاوايي که در آن، قشر مرفه عربستان توسط سکه هاي نفتي، و مفتي هاي درباري دست به هر کاري مي زنند و به راحتي هر چه تمام گناه خود را مي شويند...

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: