۰

تورم شکاف طبقاتي در عربستان را تشديد کرد

در حالي که نرخ تورم در کشورهاي عربي خليج فارس در حال افزايش است ، توزيع ناعادلانه ثروت و درآمد تا اين حد در عربستان نمايان نشده بود .
کد خبر: ۳۳۳۷
۰۰:۰۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۸۷
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز ، در حالي که مردم فقير شهر جده دومين شهر بزرگ عربستان ، براي دسترسي به آب بايد ساعتها در صف بايستند ، ثروتمندان سوار خودروهاي آمريکايي آخرين مدل هستند و از رانندگي با خودروهاي خود لذت مي برند . هزاران زوج عربستاني به علت بالا بودن هزينه هاي ازدواج ، مراسم خود را با حمايت انجمن ها و موسسات خيريه برگزار مي کنند ولي در مقابل ، ثروتمندان براي سپري کردن اوقات فراغت به سفر هاي خارجي مي روند ، ولو اين سفر به کشورهاي عربي همسايه باشد .

به نظر مي رسد افزايش قيمت نفت به يک ميزان موجب ارتقاي سطح رفاه اقتصادي و معيشت مردم عربستان نشده است . افزايش قيمت مواد غذايي و سوخت موجب رشد فزاينده تورم در عربستان شده است . حدود دو سوم جمعيت 17 ميليون نفري عربستان زير 30 سال سن دارند . طي ماه ژوئن تورم در عربستان به بيش از 6/10 درصد رسيد که اين رقم طي سي سال اخير بي سابقه است .

دولت عربستان نيز قادر نيست ميزان دستمزد کارمندان خود را متناسب با رشد تورم ، افزايش دهد . دولت عربستان طي ماه ژانويه اقدام به افزايش 5 درصدي دستمزد و حقوق کارمندان دولت نمود ولي اين مساله نارضايتي کارمندان را به همراه داشت . بخشي از کارمندان دولتي در عربستان کمتر از 2666 دلار در ماه حقوق مي گيرند . به درستي ميزان فقر در عربستان مشخص نيست و مساله ميزان فقر در اين کشور به يک تابو تبديل شده است . اکنون به درستي معلوم نيست چه ميزان از درآمدهاي نفتي عربستان به خزانه اين کشور واريز مي شود . نحوه هزينه شدن درآمدهاي نفتي عربستان به هيچ وجه شفاف نيست .
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: