۰
تدابير امنيتي شديد وبي سابقه در کربلا

‌112 کشته وزخمي از زائران شيعي کربلا

به گزارش شيعه نيوز به نقل ازايسنا ، به دنبال فرارسيدن سالروز ميلاد حضرت قائم (عج) و برپايي مراسم جشن گسترده در شهرهاي مقدس عراق در راس آن کربلا تدابير امنيتي شديدي از سوي پليس عراق در اين مناطق برقرار شده است.
کد خبر: ۳۳۰۲
۰۰:۰۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۸۷

خبرگزاري عراق از گسترش تدابير امنيتي شديد و بي سابقه در کربلا و تمامي جاده‌هاي منتهي به اين شهر مقدس خبرداد.

به گزارش شيعه نيوز به نقل ازايسنا ، به دنبال فرارسيدن سالروز ميلاد حضرت قائم (عج) و برپايي مراسم جشن گسترده در شهرهاي مقدس عراق در راس آن کربلا تدابير امنيتي شديدي از سوي پليس عراق در اين مناطق برقرار شده است.

اين در حالي است که به رقم اين تدابير امنيتي شديد روز گذشته جمعه براثر انجام دو عمليات انتحاري توسط دو زن که قافله‌ي زائران شيعي کربلا را هدف قرار داده بود 22 تن کشته و 73 تن ديگر زخمي شدند.

هم‌چنين براثر انفجار يک بمب در بغداد که يکي از قافله‌هاي زائران شيعي کربلا را هدف قرار داده بود سه تن کشته و ده تن ديگر به شدت زخمي شدند.

منابع امنيتي پليس عراق اظهار داشتند سازمان زنان وابسته به شبکه‌ي القاعده با توجه به فرا رسيدن مراسم مذهبي شيعيان عراق فعاليت‌هاي تروريستي خود را گسترده و در صدد ايجاد بحران و اختلاف ميان طوائف سني و شيعه عراق مي‌باشند.

اين منابع هم‌چنين افزودند:با توجه به کشف اين واقعيت در حال حاضر بيش از 40 هزار نيروي پليس و امنيتي عراق در کربلا و راه‌هاي منتهي به اين شهر مستقر شده‌اند تا جشن ميلاد قائم در اين مناطق مذهبي شيعي بدون دادن تلفات بيشتر به پايان رسد.

هم‌چنين اين منابع افزودند:در حال حاضر تک تيراندازان در بالاي پشت‌بامهاي منازل در شهر کربلا مستقر شده اند و واحد هليکوپتر ارتش عراق نيز نيروهاي امنيتي و پليس مستقر درکربلا را حمايت مي‌کنند.

برغم اين تدابير امنيتي شديد امروز شنبه يک ماشين بمب گذاري شده يکي ديگر از قافله‌هاي شيعي زائران کربلا را هدف قرار داد و منجر به کشته شدن 5 تن و زخمي شدن 12 تن ديگر شد.

اين در حالي است که يک منبع امنيتي از پليس استان صلاح‌الدين امروز شنبه از وقوع يک انفجار در پارکينگ مرکز اين استان و کشته شدن بيش از 12 تن و زخمي شدن 40 تن ديگر خبرداد.

اين منبع امنيتي پليس اظهار داشت: يک ماشين بمب‌گزاري شده که در داخل اين پارکينگ واقع در 90 کيلومتري شمال بغداد پارک شده بود منفجر و به دنبال آن 52 تن کشته و زخمي شدند.

وي افزود:اين انفجار ضررهاي مادي را نيز به دنبال داشت و منجر به آتش سوزي بسياري از ماشين‌هاي پارک شده در اين پارکينگ شده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: