۰
خطيب جمعه سيهات عربستان:

جامعه بايد نسبت به هشدارهاي فرهنگي مراجع تقليد حساس باشند

حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن نمر جايگاه مراجع در جامعه را والا و رفيع توصيف کرد و از خانواده ها خواست نسبت به هشدارهاي فرهنگي آنها حساس باشند.
کد خبر: ۳۲۰۳
۰۰:۰۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۸۷
به گزارش شيعه نيوز به نقل از خبرگزاري رسا ، حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن نمر خطيب جمعه سيهات عربستان طي خطبه هاي نماز جمعه روز گذشته اين شهر که در مسجد حمزه برگزار شد بااشاره به پخش سريالهاي ترکي که برخي از مراجع ديدن اين فيلمها را حرام اعلام کرده اند گفت : برخي از اين فيلمها با واقعيتهاي جامعه اسلامي ناسازگار است و به کانون خانواده صدمات جبران ناپذيري وارد مي کند.

وي خواستار هوشياري خانواده ها در برابر فيلمها و سريالهاي تلوزيوني شد و افزود : خانواده ها بايد هوشيار باشند و فرزندان خود را از غوطه ور شدن در کانونهاي گمراه برحذر دارند.

سيد حسن نمر با اشاره به مقام والاي مرجعيت در جامعه اسلامي تصريح کرد : خانواده بايد همواره نسبت به هشدارها و اعلام خطرهاي فرهنگي مراجع آگاه باشند و با تبعيت از آن زمينه تعالي خانواده را فراهم آورند.

وي تاکيد کرد: هنگامي که مراجع به حرمت يا جواز يک شي نظر مي دهند اقشار مختلف جامعه بايد تمام خواسته هاي خود که مخالف با نظر آن بزرگواران است را کنار بگذارند.

گفتني است که فتواي حرمت ديدن برخي از فيلمهاي ساخت کشور ترکيه توسط مراجع تقلييد از جمله آيت الله سيستاني واکنشهاي و ديدگاههاي مختلفي را در سطح جامعه درپي داشت که در برخي به جايگاه والاي مرجعيت بي احترامي شده بود.


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: