۰

نظر پاپ درباره بهشت و جهنم

«اورسون بالتازار» عالم سوييسي الهيات و دوست پاپ، اخيرا اظهار داشته بود که جهنم خالي خواهد بود، اما پاپ ديروز بر خلاف نظر او سخن گفت.
کد خبر: ۲۷۰۶
۰۰:۰۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۶
پاپ بنديکت شانزدهم رهبر مذهبي کاتوليک‌هاي جهان گفت: جهنم وجود دارد و خالي نخواهد بود.

به گزارش شيعه نيوز به نقل از ايرنا، روزنامه ايتاليايي «ايل سوله» روز جمعه به نقل از پاپ که به مناسبت ديدار سالانه خود با کشيش‌هاي رم، سخن مي‌گفت، نوشت: جهنم وجود دارد و خالي نخواهد بود، نجات (انسان) به طور خودکار نيست و همه نجات نخواهند يافت و جهنم نيز يک امر واقعي است.

«اورسون بالتازار» عالم سوييسي الهيات و دوست پاپ، اخيرا اظهار داشته بود که جهنم خالي خواهد بود، اما پاپ ديروز بر خلاف نظر او سخن گفت.

خبرگزاري آنسا نيز در گزارشي به نقل از پاپ افزود: شايد امروز در کليساها خيلي کم از گناه، جهنم و بهشت صحبت مي‌شود.

وي گفت: آنهايي که روز قيامت را نمي‌شناسند، امکان شکست و لزوم رستگاري را نمي‌شناسند و آنهايي که براي رفتن به بهشت تلاش نمي‌کنند به صلاح انسان هاي روي زمين نيز کار نمي‌کنند.

پاپ تاکيد کرد: نازيسم و کمونيسم فقط مي‌خواستند جهان را تغيير دهند، اما آن را نابود کردند.

در روز قيامت مسووليت هرانسان تحت پرسش قرار خواهد رفت. البته بخشش، عدالت را کنار نمي‌گذارد و بدکاران بر سر سفره ابدي در کنار قربانيان نخواهند نشست.

مساله عدالت موضوعي اصلي‌است. مسيح آمد تا به ما بگويد که مي‌خواهد همه ما به بهشت برويم و جهنم، که از آن کم صحبت مي‌شود، براي آنهايي که قلب خود را بر روي عشق او مي‌بندند، وجود دارد.

دين يک امر سختي براي بشر نيست، بلکه به مثابه آزادي است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: