۰

انتقاد آيت الله مکارم شيرازي از سران عرب

سران کشورهاي عربي بدانند که اگر امروز براي فلسطين کاري نکنند فردا نوبت خودشان خواهد بود. برخي از آنان در کمال بي‌شرمي به رييس جمهور جنايتکار آمريکا هديه‌هاي گران‌بها دادند و با اين جنايتکار جنگي رقصيدند.
کد خبر: ۲۵۷۴
۰۰:۰۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۸۶

آيت الله ناصر مکارم شيرازي، در آغاز درس خارج فقه خود با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه گفت: سران کشورهاي عربي بدانند که اگر امروز براي فلسطين کاري نکنند فردا نوبت خودشان خواهد بود.

به گزارش شيعه نيوز به نقل از رسا، وي با انتقاد از حق ناجوانمردانه وتو بيان داشت: اين امتياز نادرست مانع هرگونه تصميم‌گيري صحيح در سطح بين‌الملل است.

اين مدرس خارج فقه مشکل کنوني جهان اسلام را چراغ سبز نشان دادن برخي از شيوخ عرب به آمريکا دانست و گفت: برخي از آنان در کمال بي‌شرمي به رييس جمهور جنايتکار آمريکا هديه‌هاي گران‌بها دادند و با اين جنايتکار جنگي رقصيدند، اين کار در حقيقت نوعي چراغ سبز نشان دادن به اسراييل است.

وي افزود: تنها راه رهايي از اين وضعيت اين است که توده‌هاي ملت مسلمان بسيج شوند، بر سر سازشکاران فرياد بزنند و موقعيت آنان را متزلزل کنند تا دست از اين حرکت‌هاي بي شرمانه بردارند. ملت‌هاي مسلمان بايد سران غفلت‌زده و خواب‌آلوده‌شان را از خواب غفلت بيدار کنند.

آيت‌الله مکارم شيرازي شور وصف ناشدني مردم در روز عاشوراي حسيني را معناي کل يوم عاشورا و کل ارض کربلا دانست و خاطرنشان کرد: رژيم صهيونيستي با قطع کردن آب و برق و بستن راه‌ها، بيش از يک و نيم ميليون نفر را در غزه محاصره کرد و با اين کار زشت‌ترين و بي‌شرمانه‌ترين اعمال را مرتکب شد، ولي مراکز و سازمان‌هاي جهاني در برابر اين جنايات سکوت کردند.

وي ادامه داد: البته ما انتظاري از اين مجامع جهاني نداريم، چرا که امتحان خود را در مراحل مختلف پس داده‌ و نشان داده‌اند که ياور ظالم و دشمن مظلوم‌اند.

اين مرجع تقليد سخنراني پرشور سيد حسن نصرالله در جمع هزاران نفر از مردم لبنان را بهترين بهره‌برداري وي از جريان عاشورا دانست و اظهار داشت: نطق کوبنده اين روحاني شيعي و شعارهاي هيهات مناالذله و لبيک يا حسين(ع) مردم، پشت رژيم اشغالگر قدس را لرزاند، به گونه‌اي که صهيونيست‌ها به گران تمام شدن اين سخنراني برايشان اعتراف کردند .

اين مدرس خارج فقه حوزه علميه قم از ايستادگي، مقاومت و حفظ استقلال فکري مسؤولان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران قدرداني کرد و با اشاره به استقبال پرشور مردم از مراسم‌هاي عزاداري محرم امسال گفت: راه‌اندازي دسته‌هاي عزاداري در سراسر جهان نشان داد که عشق به اباعبدالله الحسين(ع)، آتشي نيست که با گذشت زمان کم‌رنگ يا خاموش شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: