۰
مدير شبکه چهار سيما

47 درصد از تهراني ها از ماهواره استفاده مي کنند

نشست علمي تربيتي خانواده و رسانه تصويري در مؤسسه آموزشي-پژوهشي امام خميني(ره) با حضور مدير شبکه چهار سيما و رئيس دفتر نظارت و بازرسي اين مؤسسه برگزار شد.
کد خبر: ۲۰۲۶
۰۰:۰۰ - ۲۲ آذر ۱۳۸۶
به گزارش شيعه نيوز به نقل از مرکز خبر حوزه، در اين نشست حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابي، رئيس دفتر نظارت و بازرسي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به توان رسانه جهت انتقال پيام به مخاطب گفت: رسانه، ابزار انتقال مستقيم پيام به مخاطب است و رسانه تصويري از مدرکات بصري براي انتقال پيام استفاده مي کند.

عضو هيئت علمي مؤسسه امام خميني(ره) به رابطه تنگاتنگ هنر و رسانه اشاره کرد و افزود: رسانه با مقوله هنر ارتباط تنگاتنگي دارد، اما در ابزار هنر، اصول غلطي حاکم است که با اهداف ديني ناسازگار است و اين ناسازگاري باعث مخالفت عده اي با اصل رسانه شده است.

وي ارتباط روزانه کودکان با تلويزيون را زياد ارزيابي کرد و افزود: در آمارهاي ارائه شده، کودکان ايراني بيش از 4 ساعت در روز به مشاهده برنامه هاي تلويزيوني مي پردازند.

وي در ادامه افزود: تماشاي زياد تلويزيون در خصوصيات کودکان از جمله کم کردن قدرت سازگاري، خويشتن داري، درون سازي، افزايش توقع ها و انفعال اذهان و کم شدن خلاقيت تأثير بسياري دارد.

در ادامه اين نشست، دکتر پورحسين، مدير شبکه چهار سيماي جمهوري اسلامي با اشاره به کم کاري در مقوله فلسفه اسلامي هنر گفت: اگر هنر در خدمت اسلام باشد، اسلام در جاي جاي اين عالم نفوذ خواهد کرد و بايد براي انتقال پيام و نشاط دادن به مخاطبين از هنر استفاده کنيم.

وي شناخت ظرفيت هنر و آسيب هاي آن را خواستار شد و افزود: با شناخت ظرفيت ها و آسيب ها مي توانيم هنر را در خدمت انتقال پيام اسلام بکار بگيريم.

مدير شبکه چهار سيما، نقش رسانه در ايجاد شخصيت مخاطبين را بسيار مؤثر دانست و افزود: رسانه دستور کار ذهني به مخاطبين ارائه مي کند و مي تواند در شخصيت فرد، دغدغه هايي ايجاد کند که هميشه به دنبال آن دغدغه ها حرکت کند.

وي سيماي ايران را پاک ترين و نجيب ترين سيماي دنيا ارزيابي کرد و افزود: با توجه به مديريت فعلي و سابق، پيشرفت هاي خوبي در توليدات سيما داشته ايم، اما ايده آل نيست.

دکتر پور حسين، مشخص کردن معيارها از جمله شادي، موسيقي، استفاده از رنگ را خواستار شد و افزود: در صورتي که بيش از اندازه سخت بگيريم، جوانان به سراغ ماهواره مي روند و هم اکنون 47 درصد از تهراني ها از برنامه ماهواره استفاده مي کنند.



ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: