۰

شکايت زن مسلمان از اجبار به برداشتن روسري در زندان آمريکا

سعي کردم به مأمور بگويم که مرا وادار به برداشتن حجاب نکند، چرا که بخشي از مذهب من است. حتي پس از آنکه مأمور از من بازجويي کرد و چيزي پيدا نکرد، روسري را بازنگرداند. احساس حقارت مي کردم.
کد خبر: ۱۹۷۲
۰۰:۰۰ - ۱۷ آذر ۱۳۸۶

يک زن مسلمان به خاطر نقض حقوق آزادي مذهبي خود از مسوولان زنداني در جنوب کاليفرنيا شکايت کرد.

به گزارش شيعه نيوز به نقل از عصر ايران، خانم جميله مدينا، 29 ساله در متن شکايت خود اعلام کرد: معاونان کلانتري شهر سن برناردينو حدود دو سال پيش وي را مجبور کردند در مدت بازداشت روسري خود را از سرش بردارد.

جميله که متولد آمريکاست و در يک خانواده مسلمان بزرگ شده، در دسامبر 2005 سوار متروي سن برناردينو – لس آنجلس شد اما به دليل بي اعتباري بليط خود توسط مأموران بازداشت و به يک معاون کلانتري با نام «کريگ رابرت» تحويل داده شد.

رابرت نيز جميله را سوار يک خودروي پليس کرد تا وي را به بازداشتگاه منتقل کند اما در طول مسير اين زن مسلمان را به حمايت از تروريسم متهم کرد و طي اظهاراتي گستاخانه مدعي شد که اسلام يک آيين شيطاني است.

به گفته جميله، اين معاون کلانتري همچنين در سخناني مضحک عنوان کرد که آمريکا به امر خداوند در عراق است تا اهريمن را از بين ببرد!

همچنين در بازداشتگاه اين زن مسلمان را وادار کردند روسري خود را در حضور مردان نامحرم بردارد و کل مدت بازجويي را بدون حجاب سر کند.

جميله گفت: سعي کردم به مأمور بگويم که مرا وادار به برداشتن حجاب نکند، چرا که بخشي از مذهب من است. حتي پس از آنکه مأمور از من بازجويي کرد و چيزي پيدا نکرد، روسري را بازنگرداند. احساس حقارت مي کردم.

براساس اين گزارش جميله چند ساعت بعد بدون آنکه متهم يا جريمه شود، آزاد شد.

«هکتور ويلاگرا»، وکيل مدافع اين زن 29 ساله گفت: ما در مورد اساس اين بازداشت بحثي نداريم. موضوع اصلي نحوه برخورد با وي است. جميله مي خواهد مطمئن شود که با ديگران چنين رفتاري نخواهد شد.

وي افزود: سيستم زندان فدرال به زنان مسلمان اجازه مي دهد که در زمان بازداشت روسري خود را حفظ کنند. اگر زندان هاي فدرال از چنين قانوني تبعيت کنند آنگاه دليلي وجود ندارد که کلانتري سن برناردينو از آن تخطي نمايد.

در همين حال «آريلا ميگدال»، يک فعال پروژه حقوق زنان نيز گفت: در اين کشور (آمريکا) ما حق داريم حتي در زماني که زنداني هستيم به دستورات ديني خود عمل کنيم.

وي افزود: مقامات سن برناردينو بدون هيچ توجيهي جميله مديتا را وادار به برداشتن روسري اش کرده اند و هيچگونه منطقي در اين مساله وجود ندارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: