۰

خدمات جديد براي بانوان زائر مسجدالنبي(ص)

الروضه مکان ويژه اي در حرم رسول الله (ص) است که از مقبره مبارک ايشان شروع و تا منبر ايشان ادامه دارد. بنابر روايات اين مکان قطعه اي از رضوان الهي است و عبادت اين مکان بسيار ثواب دارد.
کد خبر: ۱۷۷۰
۰۰:۰۰ - ۲۹ آبان ۱۳۸۶

مسئولان شهر مدينه در آستانه شروع فصل حج در حال برنامه ريزي و تدارکات براي پذيرايي از حجاجي هستند که در مسير خود براي زيارت خانه خدا، در شهر مدينه النبي نيز توقف مي کنند تا قبر مبارک پيامبر اسلام (ص) و فرزندان او را نيز زيارت کنند.

به گزارش شيعه نيوز به نقل از نوسازي، «عبدالوحيد هتاب» سخنگوي دفتر رياست امور مسجد النبي در همين زمينه در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد: در حال برنامه ريزي جديدي براي پذيرايي از زنان در منطقه «الروضه» بعد از نماز عشاء هستيم.

الروضه مکان ويژه اي در حرم رسول الله (ص) است که از مقبره مبارک ايشان شروع و تا منبر ايشان ادامه دارد. بنابر روايات اين مکان قطعه اي از رضوان الهي است و عبادت اين مکان بسيار ثواب دارد.

بنابر اين گزارش قسمت اعظم اين مکان شريف در سمت مردان قرار دارد و قسمتي هم که به زنان اختصاص داده شده است فقط در ساعات کمي پذيراي آنهاست.

به گفته هتاب در زمان ازدحام جمعيت فضاي بيشتري به زنان اختصاص داده مي شود و دفتر رياست امور مسجد النبي قصد دارد امسال نوبت شب را هم به دو نوبت قبلي زنان اضافه نمايد.

گفتني است دو نوبت قبلي زنان براي زيارت اين مکان شريف در نوبت صبح بين ساعات 7 تا 11 صبح و در نوبت ظهر در ساعات 30/1 تا 3 بعد از ظهر بوده است که هم اکنون بعد از نماز عشاء تا 12 نيمه شب نيز به آن اضافه شده است.

هتاب در ادامه گفتگو با رسانه ها اعلام کرد: امسال 440 مرد و 450 زن مسئول در حرم وجود خواهند داشت. هم چنين کارگران و مسئولان نظافت و تعميرات نيز به 2880 نفر افزايش يافته اند.

وي اضافه کرد براي خدمت رساني مناسب به زائران با نيازهاي خاص نيز آسانسورهاي متعدد و ويلچر تدارک ديده شده و افرادي آشنا به زبان علايم آماده خدمت رساني به زائران خواهند بود.

همچنين خديجه که سال هاست به عنوان يکي از مسئولين قسمت بانوان حرم مشغول به کار است در ادامه اين مصاحبه گفت: زائران بايد از آوردن کيف هايي پر از وسايل غير ضروري جلوگيري کنند تا از ازدحام جمعيت در ايست هاي بازرسي ورودي بکاهند.

وي اضافه کرد: آنها نبايد با خود موبايل، دوربين و يا حتي غذا به مسجد بياورند و بهتر است وسايل خود را در صندوق هايي که در خارج مسجد تعبيه شده است قرار دهند. از اين طريق آنها به روان شدن جمعيت در ورودي ها کمک خواهند کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: