۰

اعتراض پژوهشگران انگليسي به منفي پراکني عليه اسلام

پوشش خبري منفي از مسلمانان و اسلام در انگليس به گونه اي است که تصويري زشت از مسلمانان نشان داده و آنها را تهديدي بر ضد انگليس و جهان معرفي مي کند.
کد خبر: ۱۷۲۸
۰۰:۰۰ - ۲۶ آبان ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»،پوشش خبري منفي از مسلمانان و اسلام در انگليس به گونه اي است که تصويري زشت از مسلمانان نشان داده و آنها را تهديدي بر ضد انگليس و جهان معرفي مي کند.

 در گزارشي که اخيرا از سوي گروهي از پژوهشگران دانشگاه خبر انگليس صورت گرفته است، از روزنامه هاي انگليسي خواسته است تا گام هاي محسوسي براي اصلاح پوشش خبري منفي نسبت به مسلمانان به کار گيرند.

در اين گزارش که خبرهاي چاپ شده در يک سال زماني اول مي سال 2006 تا اول آوريل سال 2007 را بررسي کرده است نشان مي دهد که خبرهاي چاپ شده در روزنامه هاي انگليسي همگي شيوه واحدي براي منفي جلوه دادن مسلمانان و اسلام در پيش گرفته اند.

اين گزارش حاکي از آن است که بين روزهاي هشتم تا چهاردهم ماه مي سال 2006، روزنامه هاي چاپ انگليس، 352 خبر درباره مسلمانان و اسلام چاپ کردند که حدود 91 درصد اين اخبار جنبه منفي داشته اند. همچنين بررسي هاي 19 روزنامه چاپ انگلستان نشان مي دهد که 12 روزنامه از اين تعداد، خبرهاي منفي نسبت به مسلمانان منتشر کرده اند.

در اين گزارش 180 صفحه اي که در مدت يک سال و زير نظر «کين ليفينگستون» استاد دانشگاه خبر انگلستان انجام شده است، ليفينگستون به روزنامه نگاران انگلستاني توصيه کرده است که اين گزارش را بخوانند و نتايجي که محققان در اين زمينه نشان داده اند را دريابند.

همچنين «رابين ريچاردسن» رئيس گروه تحقيق اين گزارش اعلام کرد که بعد از 12 ماه جست و جو و جمع آوري دلايل فهميديم که پوشش خبري روزنامه ها، احساسات نسبت به مسلمانان را تحريک مي کند و باعث ايجاد شک و ترس در غير مسلمانان مي شود.

ريچاردسن اضافه کرد: اين گونه اخبار باعث مي شود که بسياري از مسلمانان خود را ضعيف بپندارند و عزلت نشين شوند.

اين گزارش مي افزايد: آژانس هاي خبري بايد روزنامه نگاران خود را نسبت به اسلام توجيه کنند و آنان را به شکلي بهتر مورد آموزش قرار دهند.

اين گزارش در پايان از وزارت کشور و دولت انگلستان خواسته است که موضعي مناسب نسبت به اخبار منفي بر ضد مسلمانان اتخاذ کنند و اهميت بيشتري نسبت به اين امر بدهند.

منبع:فردا

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: