۰

افتتاح دانشگاه حضرت معصومه(سلام الله علیها) در قم

حسن خالقي با بيان اين که بيش از نيمي از جمعيت دانشجويان کشور را دختران تشکيل مي ‌دهند، خاطرنشان کرد: بايد با تشکيل دانشگاه‌ هايي مختص دختران به ادامه تحصيل آنها استمرار بخشيد.
کد خبر: ۱۶۸۰
۰۰:۰۰ - ۲۲ آبان ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»،همزمان با سالروز ميلاد کريمه اهل بيت(سلام الله علیها) و روز ملي دختران، دانشگاه حضرت معصومه(سلام الله علیها) قم آغاز به کار کرد.‏

معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري عصر دوشنبه دراين مراسم گفت: بايد همه تلاش کنيم تا هر چه سريعتر اين دانشگاه به اهداف والاي خود برسد و به الگويي براي تمام دانشگاه‌ها تبديل شود.

حسن خالقي با بيان اين که بيش از نيمي از جمعيت دانشجويان کشور را دختران تشکيل مي ‌دهند، خاطرنشان کرد: بايد با تشکيل دانشگاه‌ هايي مختص دختران به ادامه تحصيل آنها استمرار بخشيد.

وي در ادامه بيان داشت: امروز جوانان ما در کشور براي ورود به دانشگاه دغدغه چنداني ندارند و تقريبا همه کساني که اراده ورود به دانشگاه‌ ها را داشته باشند، وارد اين مرکز مي شوند.

خالقي ادامه داد: توسعه آموزش عالي بايد متناسب با توانمندي‌ هاي هر استان باشد و در اين راستا استان قم هنوز به جايگاه مطلوب نرسيده است.

وي عنوان کرد: استان قم در گذشته از سهميه آموزش عالي به طور جدي استفاده نکرده و اين تنها دليل عقب ماندگي مسائل آموزشي در استان است به گونه‌ اي که دانشجويان قمي در بخش دولتي بايد هم ‌اکنون هشت هزار نفر باشند که رقم فعلي با اين عدد فاصله زيادي دارد.

معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري يادآور شد: بايد با سرمايه گذاري هاي متعدد دولتي و خصوصي تلاش کنيم تا استان قم به يک مرکز حوزوي دانشگاهي تبديل شود.

در ادامه اين مراسم استاندار قم نيز اظهار داشت: طرح جامع دانشگاه حضرت معصومه(سلام الله علیها) در حال تدوين است و در تلاش هستيم تا اين دانشگاه را به عنوان دانشگاه بين المللي معرفي کنيم.

عباس محتاج ادامه داد: هم ‌اکنون 165 دانشجوي دختر در سه رشته حقوق، حسابداري و مديريت بازرگاني در اين دانشگاه تحصيل مي ‌کنند و تا سال آينده ظرفيت دانشگاه به 450 نفر و شش رشته افزايش خواهد يافت.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: