۰

بيانيه آيت‌الله مکارم درباره فتاواي وهابيون

گرايش روزافزون جوانان وهابي، مفتيان تندروي سعودي را آن‌چنان خشمگين ساخته که هر روز فتواي جديدي بر ضد شيعيان صادر مي‌کنند که غالبا بر اساس تهمت‌ها و دروغ‌هاست.
کد خبر: ۱۱۵۲
۰۰:۰۰ - ۰۹ مهر ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»،آيت‌الله مکارم شيرازي با اشاره به فتاواي اخير بر ضد شيعيان، خطاب به فتوادهندگان گفت: بياييد به جاي طرح اين‌گونه مباحث نادرست با هم نشسته و يکديگر را بهتر بشناسيم، عداوت‌ها را تبديل به دوستي و محبت کنيم.

 آيت‌الله مکارم شيرازي با صدور بيانيه‌اي به مناسبت پاره‌اي از فتاواي اخير بر ضد شيعيان، اظهارداشت: موج گرايش جوانان وهابي به تشيع روز به روز پرخروش‌تر مي‌شود. آگاهان موثق گفته‌اند دامنه‌ي اين موج حتي به مکه و مدينه نيز رسيده و گروهي از جوانان اين دو شهر پيروي از مکتب اهل بيت (علیه السلام ) را پذيرفته‌اند.

آن‌ها از يک سو خشونت بي‌حساب و وحشتناک تندروان وهابي را در ريختن خون بي‌گناهان و از سوي ديگر محبت‌هاي بي‌دريغ پيروان اهل بيت (علیه السلام ) و دعوت به صلح و دوستي را مي‌بينند و به حکم فطرت خداداد تمايل به اين مکتب پيدا مي‌کنند.

اضافه بر اين، تحريم شديد مطالعه‌ي آثار علماي اهل بيت (علیه السلام ) سبب کنجکاوي بيشتر آن‌ها و روي آوردن به مکتبي مي‌شود که آزادي در تحقيق را شعار خود قرار داده است.

آن‌ها مي‌بينند که در کتابخانه‌هاي وهابيان حتي يک کتاب از کتب بزرگان علماي شيعه نيست در حالي که مي‌شنوند کتابخانه‌هاي شيعيان مملو از کتب فقهي، اصولي، حديثي و عقايد اهل سنت است.

اين گرايش روزافزون جوانان وهابي، مفتيان تندروي سعودي را آن‌چنان خشمگين ساخته که هر روز فتواي جديدي بر ضد شيعيان صادر مي‌کنند که غالبا بر اساس تهمت‌ها و دروغ‌هاست، به گمان اين‌که با اين‌گونه فتاوا مي‌تواند جلوي اين موج بايستند، موجي که بر اثر حکومت باشکوه جمهوري اسلامي و قدرت‌نمايي شگفت‌انگيز حزب‌الله لبنان و توانايي شيعيان عراق بوجود آمده است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: