۰

اعلام جنگ القاعده با اهل سنت عراق

القاعده عراق که داراي مسلک وهابي است شيعيان را کافر مي‌داند، سني هايي را که همسو با آن‌ نيستند مرتد محسوب مي کند، کردها هم از ديد آن‌ خائن هستند و بدين ترتيب کل ملت عراق را تکفير کرد ه است.
کد خبر: ۱۰۱۰
۰۰:۰۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»،سيد محسن حکيم مشاور سياسي رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق اظهار داشت: شيخ عبدالستار ابو ريشه ، رئيس کنگره بيداري استان الانبار عراق قرباني فعاليت‌هايش عليه القاعده شد.

وي افزود: يکسال و نيم پيش که استان الانبار به دست القاعده سقوط کرده بود يک نيرويي با عنوان "بيداري اسلامي الانبار" فعاليت‌هاي خود را شروع کرد و با توسعه آن، دولت عراق و آمريکايي ها نيز از آنها به عنوان نيروي عشايري مخالف القاعده حمايت کردند و سلاح در اختيار آن‌ها قرار دادند.

مشاور سياسي رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق تصريح کرد: زماني که تعداد نيروهاي شيخ عبدالستار به هزاران نفر رسيد ، دولت عراق که خواهان برقراري امنيت در الانبار بود ، رسما" از آنها حمايت کرد و دادن امکانات و تجهيزات به آنها، تقريباً استان الانبار را از وجود القاعده پاکسازي کرد و ضربات سختي را به القاعده وارد آورد تا جايي که بالاخره وي را ترور کردند.

حکيم در خصوص شکل گيري ائتلاق گروه‌هاي 8 گانه نظامي در عراق، ماهيت آن‌ها را تروريستي خواند و گفت: گروه هاي تحت عنوان «مقاومت» در عراق هستند که از ديد دولت عراق تروريستي بشمار مي‌آيند.

وي افزود: اين گروه‌ها به دليل اختلافات دروني و ضعف مفرطي که دارند، براي سرپوش نهادن بر آن‌ها در اقدامي نمادين دست به ائتلاف زده‌اند، ولي در جامعه سني عراق هيچ گونه جايگاهي ندارند.

حکيم در خصوص آخرين وضعيت سيد عبدالعزيز حکيم؛ رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق که مدتي است براي درمان در ايران تحت معالجه قرار دارد ، گفت : در حال حاضر آقاي حکيم در وضعيت خوبي بسر مي برد ، شيمي درماني را تمام کرده است و وارد مرحله پرتو درماني شده است.

همچنين مشاور سياسي رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق در خصوص دور چهارم مذاکرات بين ايران و آمريکا گفت: بر اساس اطلاعات موجود هنوز هيچ‌گونه موعدي براي اين مذاکرات مشخص نشده است.

حکيم درباره گروهي موسوم به «القاعده عراق» آن‌ها را داراي تفکري تکفيري و شاخه‌اي از القاعده افغانستان برشمرد و اظهار داشت: اين گروه داراي تفکري تکفيري است که کل شيعيان را کافر مي‌داند، سني هايي که در چارچوب تفکر آن‌ها نيستند نيز مرتد خوانده مي‌شوند و کردها هم از ديد آن‌ها خائن هستند و بدين ترتيب کل ملت عراق را تکفير کردند.

وي افزود: آنها شاخه‌اي از القاعده افغانستان هستند که پس از سرنگوني صدام توانستند سازماندهي شوند و به جناياتي دست بزنند که در تاريخ عراق بي سابقه است.

مشاور سياسي رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق در پايان درباره وضعيت جيش المهدي در عراق خاطرنشان کرد: جيش المهدي بر اساس فرمان مقتدي صدر، فعاليت‌هاي خود را براي بازسازي ساختارها و اقدامات خود به حالت تعليق در آورده تا بتوانند نيروهاي نفوذي را از گروه خود بيرون کند.

 

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: