۰

کشورهاي اروپايي از ورود مبلغان الازهر جلوگيري کردند

الازهر مصر هر سال در آستانه ماه مبارک رمضان تعدادي مبلغ و واعظ به کشورهاي اروپايي اعزام مي کند، اما امسال برخي از کشورهاي اروپايي مانع ورود مبلغان مصري به کشورشان شدند.
کد خبر: ۹۱۰
۰۰:۰۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»، شيخ الازهر اظهار داشت: سفارتهاي دانمارک، اتريش و روماني مانع سفر مبلغان الازهر به اين کشورها شدند.

اين منبع اعلام کرد بنا بر عادت هر ساله گروهي از مبلغان در ماه مبارک رمضان به منظور برپايي شعائر ديني، وعظ و خطابه به کشورهاي اروپايي سفر مي کنند که از سوي برخي کشورها با شروطي مواجه شدند.

سفارت روماني اعلام کرد که خطيبان و مبلغان بايد منتظر اجازه وزارت فرهنگ اين کشور باشند. اين در حالي است که الازهر از طريق مجمع تحقيقات اسلامي، وزارت امور خارجه، سفارت مصر در روماني و مرکز اسلامي اين کشور اقدامات لازم براي ورود اين افراد را انجام داده است.

اما اينک سفارت روماني تصريح کرد که بايد منتظر اجازه وزارت فرهنگ روماني نيز باشند. با توجه به اين امر مسئله مذکور مدتي بسيار طولاني زمان مي برد که ممکن است تا پايان ماه مبارک رمضان و حتي عيد قربان به طول انجامد.

سفارت دانمارک ضرورت ارائه جايگاه وقف اسلامي براي دانمارک را مورد تأکيد قرار داد و گفت: بايد خدمات اسلامي به غربيها ارائه شود تا آنها به اين کشور راه يابند.

سفارت اتريش نيز از قاهره خواسته تا درخواست کنندگان سفر، به يکي از دو زبان انگليسي و آلماني آشنا باشند، زيرا کنسولگري اين کشور با زبان عربي آشنا نيست.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: