۰

تذکرات يک مرجع تقليد درباره نيمه شعبان

آيت الله مکارم شيرازي در پيامي به مناسبت نيمه شعبان دوري از اسراف و تبذير در جشن هاي نيمه شعبان را خواستار شد.
کد خبر: ۸۴۷
۰۰:۰۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»،آيت الله مکارم شيرازي در پيامي به مناسبت نيمه شعبان دوري از اسراف و تبذير در جشن هاي نيمه شعبان را خواستار شد.

وي در اين پيام با تبريک ميلاد مسعود حضرت مهدي (عجه الله تعالی فرجهم الشریف ) به مسلمانان جهان به ويژه پيروان مکتب اهل بيت علهيم السلام تاکيد کرده است:

«به يقين هر قدر فضاي جهان بر اثر جنايات و ظلم و بيدادگري ابرقدرتهاي مستکبر تيره و تارتر شود، توجه پيروان مکتب اهل بيت و مشتاقان ظهورش به آن مصلح بزرگ و آن منجي جهاني بيشتر مي شود و به شوق ديدار او خود را هر روز پاک تر، متحدتر، آگاه تر و آماده تر مي سازند و اين است معنا و مفهوم انتظارِ ظهور.»

آيت الله مکارم شيرازي در ادامه اين پيام بر امور زير تأکيد کرده است:

1. سزاوار است جشن هاي ميلاد نيمه شعبان دور از اسراف و تبذير صورت گيرد و اضافات به شيعيان محروم آن حضرت اختصاص يابد.

2. در اين ايام بايد اطلاع رساني درباره ويژگي ها و اهداف و برنامه هاي آن حضرت بيشتر شود و سطح آگاهي مردم بالاتر رود تا دشمنان آن مصلح جهاني نتوانند با شبهه افکني در افکار علاقه مندانش خللي وارد کند.

3. لازم است همه برادران و خواهران عزيز مراقب باشند در دام سه گروه نيفتند: خرافاتياني که سبب دور شدن انديشمندان از اين ظهور بزرگ مي شود، و همچنين سوداگران نفاق و دجالاني که با ادعاهاي دروغين تشرف و گرفتن پيام از آن حضرت، گروهي از ساده دلان را دور خود جمع مي کنند و به اندوختن ثروت و اشباع شهوات خود مي پردازند و نيز دشمنان نفوذي که مراسم جشن آن حضرت را با انواع گناهان آلوده مي کنند تا بدين وسيله عقايد مذهبي مردم را سست و بهانه به دست دشمنان کج انديش بدهند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: