۰

اسامي هندو براي مسلمانان هند

مسلمانان هند به دليل مذهب خود هرروز با بي عدالتي هاي فراواني روبرو شده و حتي از حقوق مساوي براي پيدا کردن يک کار مناسب محروم هستند. فقط در شهر کلکته حداقل هزاران مسلمان براي خود اسامي هندو انتخاب کرده اند.
کد خبر: ۸۲۲
۰۰:۰۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»،مسلمانان هند به دليل وجود تعصبات ديني و قومي فراگير در اين کشور، بيشتر متمايل به انتخاب اسامي هندو براي خود و فرزندان شان هستند.

 مسلمانان هند از بيم نيافتن کار مناسب و مشکلات مربوط به مسکن در اين کشور مجبور به انتخاب اين اسامي بيگانه براي فرزندان خود شده اند.
شيخ سليم مالک، يک غرفه دار فروش غذا در بخش اداري شهر کلکته، اسم مستعار "شانکار مايتي" را براي خود انتخاب نموده و غرفه خود را نيز به همين اسم نامگذاري کرده است. او مي گويد که از اين طريق مشتريان خود را چند برابر کرده است.

بنا بر اين گزارش فقط در شهر کلکته حداقل هزاران مسلمان براي خود اسامي هندو انتخاب کرده اند.
تحليلگران بر اين باورند که مسلمانان هند به دليل مذهب خود هرروز با بي عدالتي هاي فراواني روبرو شده و حتي از حقوق مساوي براي پيدا کردن يک کار مناسب محروم هستند.

به گفته "انجان باسو"، يکي از تحليلگران اجتماعي برجسته در هند، متاسفانه نقض حقوق مسلمانان در اين کشور تئوريزه شده و از ورود مسلمانان به بخشهاي دولتي و حتي بسياري از بخشهاي خصوصي ممانعت به عمل مي آيد. باسو مي گويد: "در کشور هند، جايي که اقوام بسياري با اديان گوناگون در کنار هم زندگي مي کنند، چيزي در حدود نود تا نود و پنج درصد پستهاي دولتي اين کشور در دست هندوها ست".

در هند هر ساله تعدادي از شهروندان به خاطر مسايل فرقه اي و اختلافات مذهبي کشته مي شوند.

منبع:فرارو

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: