۰

علامه فضل الله: قتل هاي ناموسي حرام است

دولتمردان عرب به خاطر اين که رهبران قبايل را از خود نرنجانند، در برابر اين نوع قتل ها سکوت اختيار کرده اند.
کد خبر: ۶۷۶
۰۰:۰۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»،آيت الله محمد حسين فضل الله از مراجع شيعه در لبنان در فتوايي «قتل هاي ناموسي» را عملي حرام و «تنفر انگيز» اعلام کرد.

 زنان و دختران، قربانيان قتل هاي ناموسي، معمولا به داشتن «رفتارهاي غيراخلاقي» و «لکه دار کردن حيثيت خانواده» متهم مي شوند و به همين دليل توسط مردان به قتل مي رسند.

به گفته دفتر آيت الله محمدحسين فضل الله اين فتوا به دنبال افزايش اين نوع قتل ها در جامعه صادر شده است. آيت الله فضل الله در فتواي خود تصريح کرده است که قتل هاي ناموسي از جنبه شرعي عملي منکر و حرام است.

در فتواي آيت الله فضل الله آمده است: «قتل هاي ناموسي، عملي تنفر انگيز است که آن را محکوم و حرام اعلام مي کنم». به گفته هاني عبدالله سخنگوي آيت الله محمد حسين فضل الله، قتل هاي ناموسي در کشور هاي عراق، فلسطين، ايران، اردن و لبنان رواج دارد.

آقاي عبدالله مي گويد دولتمردان عرب به خاطر اين که رهبران قبايل را از خود نرنجانند، در برابر اين نوع قتل ها سکوت اختيار کرده اند.

در فتواي اين مرجع شيعه که نسخه اي از آن به دفتر خبرگزاري آسوشيتدپرس ارسال شده، تصريح شده است:« برخي مردان مساله قتل ناموسي را بهانه اي براي به قتل رساندن دختران، خواهران و زنان خود مي کنند».

آيت الله فضل الله افزوده است:« اين قتل ها بدون هيچ سند ديني و اغلب موارد فقط براساس سوء ظن انجام مي شوند».

 تاکنون تعداد بسيار کمي قتل ناموسي در لبنان گزارش شده است، اما هاني عبدالله مي گويد رواج اين پديده به مرحله بسيار خطرناکي رسيده است.

آمار قتل هاي ناموسي در استان هاي جنوبي و غربي ايران نيز قابل توجه است. به گفته مهدي مرادي فتيدهي، بازپرس ويژه قتل اهواز هم اينک 4/32 درصد از قربانيان قتل ها در استان خوزستان را زنان تشکيل مي دهند.

اين مقام قضايي استان خوزستان گفت 25 درصد قتل هاي اين استان با انگيزه ناموسي انجام شده اند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: