۰

نگراني خانواده‌ها از افزايش دختران فراري در مکه

در سال گذشته روزنامه عکاظ، 850 مورد فرار را منتشر کرد که نيمي از آنها کمتر از 14 سال داشته‌اند. اين ارقام نگراني‌ خانواده‌هاي عربستان را برانگيخته است.
کد خبر: ۶۱۸
۰۰:۰۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»،روزنامه‌هاي عربستان از افزايش تعداد دختران جوان فراري از منزل خبر دادند. فقط در طول 8 ماه گذشته، شهر مکه شاهد فرار 95 دختر جوان از اين شهر بوده است.

در سال گذشته روزنامه عکاظ، 850 مورد فرار را منتشر کرد که نيمي از آنها کمتر از 14 سال داشته‌اند. اين ارقام نگراني‌ خانواده‌هاي عربستان را برانگيخته است.

در بسياري از موارد، مسئوليت اين فرارها به گردن خود دختران مي‌افتد و در نتيجه دختران مخاطب موعظه‌ها قرار مي‌گيرند و طبيعتا نقش خانواده در ايجاد چنين مشکلي به دست فراموشي سپرده مي‌شود.

تعداد زيادي از خانواده در ايجاد محيطي امن شکست مي‌خورند، اين امر بيشتر در خانواده‌هايي است که زور، سنگدلي و اضطراب در آنها حکومت مي‌کند و يا متوجه خانواده‌هايي است که طلاق ميان آنها صورت گرفته است؛ چرا که همسر دوم پدر، با دختران برخورد مناسبي نداشته و يا شوهر مادر، در برخورد با آنان از خشونت استفاده مي‌کند، بنابراين دختران جوان در شرايط سخت وجود ظلم و سنگدلي به زندگي خود ادامه داده و يا راه دوم يعني فرار ازد خانه را بر مي‌گزينند.

از طرفي دختران جوان در خانه‌هاي پدر و مادر خود، با تعاملات ظالمانه و نظرات سخت مردانه مواجه مي‌شوند که آنها را به فرار واداشته و اين خطر را بر رنج‌هاي در خانه ماندن، ترجيح مي‌دهند.

دختران کم سن‌ و سال بخاطر برخورد نادرست خانواده‌ها از منازل فرار کرده و مورد تهديد و سوء استفاده قرار مي‌گيرند و اين خود شاخص بزرگي بر عدم آگاهي خانواده از فرهنگ صحيح تربيت فرزند و عدم ايجاد خانواده اسلامي طبق فرهنگ و اخلاق اسلام در بين آنان است.

اين امر از طرفي بيانگر روي آوردن اين خانواده به ماديگري و غربگرايي و دوري از مذهب و معنويت در معناي صحيح آن است.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: