۰

فتواي علماي سعودي، اعلام جنگ علني است

«اتحاديه علماي ديني بريتانيا» فتواي علماي وهابي مبني بر لزوم انهدام ضريح امام حسين (علیه السلام ) را به شدت محکوم کرد و آن را اعلام جنگ علني دانست.
کد خبر: ۵۸۱
۰۰:۰۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»،«اتحاديه علماي ديني بريتانيا» فتواي علماي وهابي مبني بر لزوم انهدام ضريح امام حسين (علیه السلام ) را به شدت محکوم کرد و آن را اعلام جنگ علني دانست.

در بيانيه­اي که اين اتحاديه صادر کرده است، اينگونه فتاواي خلق الساعه که روز به روز بيشتر هم مي­شود فتواهايي عليه تمام مسلمانان جهان – و نه فقط شيعيان اهل بيت عليه السلام – تلقي گرديده است.

اتحاديه علماء، حکومت عربستان سعودي را به تحرک فوري و سريع براي محکوم نمودن رسمي و متوقف کردن اين روند فرا خوانده و از آن خواسته است هر چه زودتر موضع خود را نسبت به اين فتواها مشخص نمايد و کساني که با صدور اين احکام و انتشار و تکثير آنها و تشکيل کميته­هاي کاري در دانشگاهها براي تئوريزه کردن کشتار مسلمانان و انهدام مراقد ائمه تلاش مي­کنند را بازخواست نمايد.

اين بيانيه به دانشکده­هاي شرعي عربستان سعودي و به طور خاص به «دانشگاه محمد بن سعود» اشاره کرده و خواستار جلوگيري از فارغ التحصيل شدن طلاب و دانشجويان تروريست از اين دانشکده­ها شده است.

اين بيانيه همچنين حاکمان رياض را به بازي‌خوردن از گروههاي افراطي متهم کرده و به آنان نسبت به مسؤوليت خطرناک و تاريخي که پيش رويشان قرار گرفته است هشدار داد.

منبع: سايت خبري اخبار شيعيان

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: