۰
اسلام دومين دين در سوئيس پس از مسيحيت به شمار مي رود

جنجال بر سر نمادهاي مذهبي در سوئيس!

جنجال بر سر نمادهاي مذهبي در سوئيس کماکان ادامه دارد. ماه پيش يک حزب دست راستي، طرحي را آماده کرد که به موجب آن ساخت مناره در سراسر سوئيس ممنوع مي شد.
کد خبر: ۵۲۴
۰۰:۰۰ - ۲۳ تير ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»، جنجال بر سر نمادهاي مذهبي در سوئيس کماکان ادامه دارد. ماه پيش يک حزب دست راستي، طرحي را آماده کرد که به موجب آن ساخت مناره در سراسر سوئيس ممنوع مي شد.

اين حزب در توجيه طرح خود گفت که مناره ها، نماد بنيادگرايي اسلامي هستند. مسلمانان سوئيس از چنين طرحي شگفت زده شدند، چون قانون اساسي سوئيس، آزادي بيان عقايد مذهبي را تضمين کرده است.

با ادامه يافتن تنش بر سر اين طرح، گروهي از هنرمندان سوئيسي به طرز غير معمولي وارد بحث شدند.

در وقت ناهار، در شهر برن، پايتخت سوئيس اتفاق غير منتظره اي در حوالي کليساي جامع رخ داد. ساکنان محل نمي دانستند چه اتفاقي در حال رخ دادن است. از معروف ترين کليساي سوئيس، صداي اذان مي آمد.

پخش اذان در سوئيس، حتي از مساجد اين کشور آزاد نيست. مساجد سوئيس حق ساختن مناره را ندارند و احزاب دست راستي خواهان وضع قانوني هستند که طبق آن ساخت مناره ها را به کل در سوئيس ممنوع مي کند.

اين اقدام به رغم آن پيگيري مي شود که اسلام دومين دين در سوئيس پس از مسيحيت به شمار مي رود.

يوهانس گيز، هنرمند سوئيسي معتقد است که اين بحث، موضوعيت خود را از دست داده است.

او مي گويد: "برخي از مردم بر اين باورند که قرار است سراسر سوئيس پر از مناره و مساجد اسلامي شود، که کاملا خنده دار است."

آقاي گيز مي گويد که "تنها قرار است دو يا سه مناره در سوئيس ساخته شود که هر کدام تنها پنج يا شش متر طول دارند و از اينجاست که مي توان به بيهودگي اين بحث ها پي برد."

وي مي افزايد که در "شرايط فعلي، طنز و شوخي، سلاحي موثر براي به پيش بردن بحث است."

به همين خاطر يوهانس و دوستانش، نوارهايي را به صورت پنهاني وارد کليساي جامع برن کردند و تصميم گرفتند که به صورت مرتب از کليسا، اذان پخش کنند.

بسياري از مسييحيان و مسلمانان سوئيس در ابتدا اين اقدام را سرگرم کننده و مايه تفکر خواندند. اما پس از چند ساعت، هنگامي که صداي اذان از کليساي جامع زوريخ و صومعه معروف آينزيدلن نيز پخش شد، لبخندها از صورت ها محو شد و به فاصله کوتاهي، پليس سوئيس وارد عمل شد تا صداي اذان ديگر پخش نشود.

T

منبع: SHIA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: