۰
سعودالفيصل:

اسرائيل مانع اصلي برقراري صلح در منطقه است

وزير امور خارجه عربستان سعودي، رژيم صهيونيستي را مانع کليدي در مسير برقراري صلح و ثبات در منطقه دانست.
کد خبر: ۴۵۵
۰۰:۰۰ - ۱۵ تير ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»، وزير امور خارجه عربستان سعودي، رژيم صهيونيستي را مانع کليدي در مسير برقراري صلح و ثبات در منطقه دانست. 

سعود الفيصل در جلسه افتتاحيه نشست عادي وزراي امور خارجه کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس در جده، اسرائيل را به مانع تراشي در روند تلاشهاي جاري براي برقراري صلح و ثبات و ارائه راه حل عادلانه درباره مسئله فلسطين متهم کرد.

الفيصل افزود: تحولات فلسطين و عراق منشا نگراني و دغدغه اساسي کشورهاي منطقه است و اين امر ايجاب مي‌کند کشورهاي منطقه براي مهار و حل و فصل تحولات اين منطقه تلاش کنند.

وزير امورخارجه عربستان سعودي از تحولات اخير در صحنه فلسطين و درگيري بين جنبش‌هاي فتح و حماس با وجود تعهدات آنان در توافقنامه مکه براي توقف درگيريها و خشونتهاي داخلي و تلاش براي اتحاد و يکپارچگي صفوف فلسطينيها در برابر اشغالگري اسرائيل، ابراز تاسف کرد.

سعود الفيصل بر ضرورت پايبندي به قطعنامه صادر شده از سوي شوراي اتحاديه عرب در نشست عادي آن در اواسط ژوئن گذشته براي بازگرداندن اوضاع غزه به شرايط پيش از حوادث اخير و نيز از سرگيري گفتگوها بين جنبشهاي فتح و حماس تاکيد کرد.

وي درباره اوضاع عراق گفت برقراري امنيت و ثبات در عراق به بازنگري فوري در روند قانون اساسي و تقويت آشتي ملي در اين کشور بستگي دارد.

وزير امورخارجه عربستان به بحران داخلي در لبنان اشاره کرد و از همه لبنانيها خواست منافع عالي ملي کشور را بر مسائل ديگر ترجيح دهند و روند گفت‌وگو را در پيش بگيرند

 

 

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: