۰

يک طلاق به ازاي هر 10 ازدواج در سال گذشته! و راه اندازي خط تلفن کودک آزاري در 17 استان کشور

مدير کل آسيبهاي اجتماعي سازمان بهزيستي گفت : درحال حاضر تنها در 5 استان کشور خط تلفن کودک آزاري راه اندازي شده است و براساس برنامه ريزيهاي انجام شده تا پايان ماه جاري اين خط در 17 استان ديگر راه اندازي خواهد شد .
کد خبر: ۱۸۸
۰۰:۰۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»، مدير کل آسيبهاي اجتماعي سازمان بهزيستي گفت : درحال حاضر تنها در 5 استان کشور خط تلفن کودک آزاري راه اندازي شده است و براساس برنامه ريزيهاي انجام شده تا پايان ماه جاري اين خط در 17 استان ديگر راه اندازي خواهد شد .

دکتر حسن موسوي افزود: تدوين سياستهاي جديد در 3 سطح پيشگيري، اطلاع رساني و آگاه سازي ، ارائه خدمات و مداخلات در بحران وهمچنين بازتواني وتوانمندسازي آسيب ديدگان از جمله برنامه هاي سازمان بهزيستي در سال جاري است .

وي خاطر نشان کرد : هدف از تدوين اين سياستها ارائه اطلاعات به موقع و متناسب با نياز و مشکلات افراد جهت پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي است بطوريکه منجر به افزايش دانش ،آگاهي ، تغيير نگرش و تغير کنش درميان مردم جامعه خواهد شد .

مدير کل آسيبهاي اجتماعي سازمان بهزيستي تاکيد کرد : همچنين در سال جاري سعي شده برنامه ريزي در بخش آسيبهاي اجتماعي براساس شرايط فرهنگي هر استان و منطقه و نيازهاي فردي صورت گيرد .

موسوي درخصوص آمار ازدواج و طلاق گفت: آمار مربوط به سال 86 هنوز جمع آوري نشده است اما در سال گذشته 788 هزار و 23 مورد ازدواج و 94 هزار و 40 مورد طلاق به ثبت رسيده است که نشان‌دهنده افزايش آمارطلاق نسبت به سال قبل آن و افزايش اختلافات خانوادگي است .

وي به نقش موثر مراکز مداخله در بحران بهزيستي در کاهش آمار طلاق اشاره و تصريح کرد : براساس آمارهاي موجود در سال گذشته بيش از 20 هزار نفرکه تصميم به طلاق گرفته بودند به مراکز مداخله در بحران مراجعه کردند و مشاوره هاي کارشناسان مرکز باعث شد 37 درصد آنان از تصميم خود منصرف شوند .

وي به بالا رفتن سن ازدواج اشاره کرد و افزود: درحال حاضر تعداد زنان در آستانه سن ازدواج ( 15 تا 29 سال ) نسبت به مردان ( 20 تا 34سال) بيشتراست و همين امر تهديد و زنگ خطري براي جامعه محسوب مي شود چرا که به تبع آن در سالهاي آينده شاهد افزايش آسيبهاي اجتماعي نيز خواهيم بود .

مدير کل آسيبهاي اجتماعي سازمان بهزيستي در خصوص گسترش خط تلفن 123 کودک آزاري در سال جاري تصريح کرد : درحال حاضر تنها در 5 استان کشور خط تلفن کودک آزاري راه اندازي شده است و براساس برنامه ريزيهاي انجام شده تا پايان ماه جاري اين خط در 17 استان ديگر کشور راه اندازي خواهد شد .

 

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: