۰

غرب حجاب زنان مسلمان را نشانه گرفته است

آيت الله مکارم شيرازي گفت: غرب در راستاي مبارزه با اسلام، حجاب زنان مسلمان را نشانه رفته است.
کد خبر: ۱۱۷
۰۰:۰۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»، آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع عظام تقليد در ديدار رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم و اعضاي دبيرخانه هم‌انديشي حجاب، مسئوليت‌ها و اختيارات دولت اسلامي با اشاره به اهميت برگزاري اين هم‌انديشي، توجه به مسئله حجاب را امري ضروري دانست و گفت: در دنياي کنوني حجاب به عنوان سمبل و نشانه زن مسلمان شناخته مي‌شود و دشمنان از اين راه به دنبال تخريب چهره اسلام هستند.
وي با استناد به متون ديني حجاب را از فروع مهم اسلامي و مورد اتفاق تمامي فرق اسلامي برشمرد و افزود: غرب در راستاي مبارزه با اسلام، حجاب زنان مسلمان را نشانه رفته و معتقد است اگر حجاب را از جامعه بگيرد، اسلام را تا حد زيادي شکست داده است.
آيت الله مکارم شيرازي با اشاره به پيوند مسايل اخلاقي و اجتماعي با حجاب يادآور شد: اگر مسايل مرتبط با حجاب در جامعه مورد توجه قرار نگيرد، فساد اخلاقي و سياسي، جامعه به ويژه نسل جوان را فرا مي‌گيرد و ديگر نمي‌توان از جوانان انتظار دفاع از نظام و انقلاب را داشت.
اين مرجع تقليد با اشاره به رسالت حوزه‌هاي علميه براي پاسخ گويي شبهات در مورد ضرورت اصل حجاب تأکيد کرد: حوزه‌هاي علميه بايد در عرصه مبارزه با بد حجابي پيشگام و با تحقيقات و پژوهش‌هاي علمي از افراط و تفريط در اين عرصه جلوگيري کنند.
آيت‌الله مکارم شيرازي با اشاره به اجراي طرح امنيت اجتماعي و مبارزه با مفاسد اخلاقي گفت: زماني مي‌توانيم در مبارزه با بد حجابي موفق باشيم که همه دستگاه‌هاي دولتي، مخصوصا صدا و سيما، حوزه‌هاي علوم ديني و مراکز علمي فرهنگي نيروي انتظامي را کمک کنند و اين هم‌انديشي مي تواند در تقويت اجراي اين طرح، گام‌هاي مؤثري بردارد.
بنا به گزارش مرکز خبر حوزه در ابتداي اين ديدار رييس دفتر تبليغات اسلامي و حجت‌الاسلام و المسلمين مبلغي رييس پژوهشکده فقه و حقوق به اراي توضيحاتي پيرامون برگزاري اين هم‌انديشي پرداختند.
هم‌انديشي حجاب، مسئوليت‌ها و اختيارات دولت اسلامي به ابتکار پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي دهم خرداد در مدرسه عالي دارالشفا قم برگزار مي‌شود.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: