۰

خلق گروه‌هاي متعصب تلاش براي مخدوش جلوه دادن چهره اسلام است

هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌وگو با شبکه تلويزيوني العربيه خلق گروه‌هاي متعصب اسلامي را تلاش استکبار براي مخدوش جلوه دادن چهره اسلام در جهان و مقابله با انقلاب اسلامي عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰
۰۰:۰۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»،آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تاکيد بر مشترکات فراوان ديني، اجتماعي و تاريخي ايران و کشورهاي عربي گفت: قدرت‌هاي استعماري بر اساس سياست قديمي «فرق تسد» در صدد ايجاد اختلاف بين کشورهاي اسلامي مي‌‌باشند.

وي اختلافات جزئي را طبيعت فرق و مذاهب دانست و گفت: بر اساس تعاليم متعالي قرآن که مسلمانان را امت واحد مي‌داند، بايد با تکيه بر مشترکات فراوان، نگذاريم دشمنان در شعله‌ور کردن آتش اختلافات موفق شوند.

وي با تشريح سياست‌هاي ايران در دفاع از اهل سنت گفت: حمايت‌هاي تاريخي ايران از مسلمانان فلسطين، بوسني و هرزه‌گوين، عراق و لبنان نشان مي‌دهد که اعتلاي مسلمانان سياست راهبردي ايران مي‌باشد.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به تلاش استکبار در جهت خلق گروه‌هاي متعصب اسلامي براي مخدوش جلوه دادن چهره اسلام در جهان و مقابله با انقلاب اسلامي گفت: اگرچه افراطي‌گري هيچ جايگاهي در اسلام ندارد، ولي همين گروه‌هاي متعصب هم پس از شکل‌گيري متوجه شدند که نمي‌توانند به نام اسلام با استکباريون سازگاري داشته باشند و شايد هدف استکبار در خلق اين گونه گروه‌ها براي توجيه حضور در منطقه باشد.

وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به بيان دستاوردهاي انقلاب اسلامي در طول 28 سال گذشته پرداخت و گفت: بزرگ‌ترين دستاورد انقلاب اسلامي احياي استقلال و آزادي و ايجاد جمهوري اسلامي به جاي سلطنت استبدادي ايرانيان بود که رژيم گذشته با اعمال نفوذ غرب، همه تصميم‌سازي‌ها و تصميم‌گيري‌ها را وابسته کرده بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح روند حرکت جهان به سوي دموکراسي گفت: ويژگي انقلاب اسلامي اين است که با تکيه بر دين، ابعاد سياسي و اجتماعي کشور را به سوي دموکراسي سوق داده است و امروز از عالي‌ترين مسئولان کشوري گرفته تا شوراها که ارتباط تنگاتنگي با زندگي روزمره مردم دارند، به صورت مستقيم و غيرمستقيم با آراي مردم انتخاب مي‌شوند.

هاشمي رفسنجاني تدوين سند چشم‌انداز 20 ساله نظام در مجمع تشخيص مصلحت نظام و تاکيد رهبري و ابلاغ آن به مسئولان مربوطه را نشان از عمق ثبات انقلاب اسلامي دانست و گفت: با توجه به الزاماتي که لازمه اين سند ملي مي‌باشد، ايران اسلامي را به جايگاهي که استحقاق آن را دارد، مي‌رسانيم.

وي با بيان انواع توطئه‌هايي که در طول سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي عليه مردم ايران طراحي و اجرا شد، گفت: علي‌رغم همه توطئه‌ها ايرانيان به دستاوردهايي رسيده‌اند که دوست و دشمن نمي‌توانند از کنار آن بگذرند.

هاشمي رفسنجاني با ارائه تحليلي از روند شروع، تداوم و پايان جنگ تحميلي عراق عليه ايران گفت: پيروزي‌هاي درخشان نيروهاي مسلح ايران در طول 8 سال دفاع مقدس و پيروزي سياسي ايران در سازمان ملل براي اثبات حق ايران و متجاوز بودن عراق باعث شد که صدام براي جبران احساس حقارت به کويت حمله نمايد که اين حمله و عوارض آن باعث سقوط حزب بعث شده است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از اين گفت‌وگوي تلويزيوني به مسائل هسته‌اي ايران پرداخت و گفت: اصرار قدرت‌هاي برتر جهاني در عدم دسترسي ايرانيان به تکنولوژي صلح‌آميز انرژي هسته‌اي، تابع هيچ منطق و استدلالي نيست و ايران اسلامي در طول اين 28 سال ثابت کرده است که در مقابل زورگويي‌ها مي‌ايستد.

وي افزود: البته هنوز هم مذاکرات بدون پيش شرط را تنها راه حل مسالمت‌آميز مسئله مي‌دانيم و ما نيز تلاش مي‌کنيم تا بي‌اعتمادي برخاسته از تبليغات مسموم دشمنان را خنثي نماييم و در اين راه حاضريم هرگونه تضميني را بدهيم تا کشورهاي جهان، به خصوص همسايگان ما از نگراني‌هاي القايي دشمنان بيرون بيايند.

هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از اين گفت وگو به تشريح مسائل فلسطين و جنايات اسرائيل پرداخت و گفت: اگرچه مشروعيت اسرائيل را نمي‌پذيريم، اما دخالتي در تصميمات سياسي فلسطيني‌ها نداريم و تنها بر اساس آرمان‌هاي اسلامي خويش از دفاع و مقاومت مردم مظلوم فلسطين حمايت مي‌کنيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام عراق را مطمع اهداف استعماري اشغالگران ناميد و گفت: اشغالگران براي توجيه برنامه‌هاي شکست‌خورده خود در عراق به دنبال فرافکني مشکلات هستند و ايران را متهم به دخالت مي‌کنند، در حالي که ايران از ابتدا بر لزوم حفظ يکپارچگي عراق تاکيد کرده است.

وي افزود: کساني که همدلي و همکاري دو ملت ايران و عراق را بر نمي‌تابند، با طرح دسيسه‌هاي مختلف، از جمله دخالت ايران در عراق و يا تمايل زياد شيعه عراق به ايران، در صدد ايجاد اختلاف هستند، در صورتي که مشترکات تاريخي و مذهبي دو کشور آن قدر زياد است که در هر صورت دو ملت با هم کار خواهند کرد.

وي افزود: اگرچه سقوط رژيم ديکتاتور و جنگ افروز صدام براي ملت‌هاي ايران، عراق، کويت و ديگر همسايگان خوش يمن بود، اما حضور اشغالگران اين شيريني را در ذائقه مردم تلخ کرده است.

هاشمي رفسنجاني در ادامه با دعوت از همه فرق مذهبي و قومي عراق به وحدت و پرهيز از اختلافات گفت: اختلافات داخلي عراق حضور بيگانگان را توجيه مي‌کند.

وي ناامني‌هاي داخلي در عراق و انفجار مراکز زيارتي و مساجد را تاسف‌برانگيز خواند و گفت: کشتن مردم عراق با هر بهانه و دليل ظلم به اين کشور مظلوم و جهان اسلام است.

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه العربيه در خصوص احتمال گفت‌وگوي ايران و آمريکا گفت: اگر آمريکا بخواهد و بگذارد، ايران مي‌تواند با کمک کشورهاي همسايه عراق، در ايجاد امنيت در اين کشور بحران‌زده موثر باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص تداوم گفت‌وگوي ايران و آمريکا افزود: اگر آمريکا حسن نيت نشان دهد و قصد تحميل اهداف سلطه‌گرانه خود را نداشته باشد، مي‌توان به تداوم گفت‌وگوها اميدوار بود.

هاشمي رفسنجاني در ادامه گفت وگو، از عربستان به عنوان يک کشور کليدي در جهان اسلام و منطقه نام برد و گفت: تثبيت قيمت واقعي نفت نمونه‌اي از همکاري‌هاي استراتژيک ايران و عربستان مي‌باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اهداف استعماري اسرائيل در منطقه را مخل اصلي آرامش خاورميانه دانست و گفت: تا زماني که غربي‌ها بدون توجه به خواسته‌هاي برحق فلسطينيان که حل مسئله 5 ميليون آواره يکي از مصاديق آن است، به حمايت بي‌چون و چرا از جنايات اسرائيل بپردازند، استعداد‌هاي بالقوه جهاد و مبارزه خاموش نخواهد شد.

هاشمي رفسنجاني بيت‌المقدس را مکاني مقدس براي مسلمانان خواند و گفت: تا زماني که اين بقعه مقدس در اشغال باشد، نمي‌توان به صلح پايدار انديشيد.

وي نفت را مهم‌ترين منبع حياتي غرب دانست و گفت: آنها حاضرند براي تامين منافع حياتي خويش دست به هر کاري بزنند و بي‌شک اگر صلحي هم بخواهند، در راستاي تامين منافع آنها خواهد بود.

رئيس مجمع تشخيص در عين حال افزود: گرفتاري‌هاي آمريکا در منطقه بايد حاکمان اين کشور را سرعقل بياورد که تعامل با جهانيان از طريق زور امکان‌پذير نيست و اگر مي‌خواهند جهان روي آرامش ببيند، بايد مسايل را ريشه‌اي حل کنند.

هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به تهديدات آمريکا و اذنابش گفت: اگرچه اينها جنگ رواني است، اما مطمئن باشند، ايران با استفاده از تجربيات 8 سال دفاع مقدس در مقابل هر متجاوزي مي‌ايستد.

وي افزود: استيصال آمريکا در افغانستان و عراق نشان مي‌دهد که مردم منطقه ما هيچ وقت حضور بيگانگان اشغال‌گر را بر نمي‌تابند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: آمريکا در اواخر جنگ تحميلي عراق عليه ايران به رويارويي مستقيم با ايران پرداخت و ديد که چگونه فرزندان ايران اسلامي از تماميت ارضي کشورشان دفاع مي‌کنند و بعيد است که عقلاي آمريکا بگذارند آن اشتباه تکرار شود.

 

T

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: