۰

تاکيد وزراي خارجه کشورهاي اسلامي بر خروج نيروهاي اشغالگر و وحدت شيعه و سني در عراق

وزراي خارجه کشورهاي عضو سازمان کنفرانس اسلامي روز گذشته در پايان نشست خود، با صدور بيانيه‌اي بر لزوم خروج نيروهاي اشغالگر از عراق تاکيد کردند.
کد خبر: ۸۹
۰۰:۰۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»،در اين بيانيه مشترک بر لزوم افزايش اختيارات و توانايي‌هاي نيروهاي امنيتي عراق، در برقراري امنيت در اين کشور و خروج هرچه سريع‌تر نيروهاي اشغالگر خارجي تاکيد شده است.

وزراي خارجه کشورهاي اسلامي در اين بيانيه همچنين نسبت به خطر ايجاد اختلاف ميان گروه‌هاي شيعه وسني در عراق هشدار داده‌اند و خواستار تلاش کشورهاي اسلامي براي پايان دادن به اين جريان شدند.

در اين بيانيه بر پايان دادن به اشغال کشورهاي اسلامي توسط نيروهاي غربي به بهانه ايجاد امنيت و صلح در اين کشورها تاکيد شده است.

کشورهاي اسلامي با انتقاد شديد از افزايش اسلام‌هراسي و همچنين افزايش تبعيض‌‌هاي سازمان‌يافته بر ضد مسلمانان در سطح جهان، تروريسم را محکوم کرده و متعهد شدند که با تلاش همه‌جانبه با تروريسم جهاني مبارزه کنند.

وزراي خارجه کشورهاي اسلامي در پايان اين بيانيه ضمن دفاع از حق مسلم ايران براي دست‌يابي به فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي،‌ خواستار حل اختلافات سياسي در لبنان، مسئله فلسطين، اختلاف پاکستان و هند درباره مسئله کشمير و مناقشه سودان شدند.

 

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: