۰

در مقابل توهين عربستان به زوار شيعه سکوت نکنيد !

آيت‌الله مکارم شيرازي در نامه‌اي به منوچهر متکي، وزير امور خارجه با اشاره به برخي اهانت‌ها در عربستان به زوار مذهب شيعه، تصريح کرد: تعلل وزارت خارجه کشورمان و همچنين سازمان حج و زيارت، مخصوصا در مورد اهانت به زوار مذهب شيعه و سمپاشي به وسيله‌ کتاب‌هاي مملو از تهمت و دروغ هيچ توجيه شرعي و منطقي ندارد.
کد خبر: ۷۹
۰۰:۰۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»،آيت‌الله مکارم شيرازي در نامه‌اي به منوچهر متکي، وزير امور خارجه با اشاره به برخي اهانت‌ها در عربستان به زوار مذهب شيعه، تصريح کرد: تعلل وزارت خارجه کشورمان و همچنين سازمان حج و زيارت، مخصوصا در مورد اهانت به زوار مذهب شيعه و سمپاشي به وسيله‌ کتاب‌هاي مملو از تهمت و دروغ هيچ توجيه شرعي و منطقي ندارد.

در نامه‌ آيت الله مکارم شيرازي به وزير امور خارجه آمده است: اخيرا اخبار بسيار نگران کننده‌اي از طرز رفتار بعضي از عوامل عربستان سعودي (عمدتا سلفي‌هاي بسيار متعصب) نسبت به زوار ايراني خانه‌ خدا شنيده مي‌شود که در قبرستان بقيع نسبت به آنها توهين و اهانت مي‌کنند و تبليغات گسترده‌اي بر ضد عقايد شيعه دارند و اجازه‌ هيچگونه دفاع منطقي به کسي نمي‌دهند و از آن بدتر اين‌که يک سلسله کتاب‌هاي مملو از بدگويي به مقدسات شيعه با اصرار به جوانان ايراني مي‌دهند تا به گمان خود آنها را در پيروي از مذاهب اهل بيت (ع) متزلزل سازند، حتي اخيرا شنيده شده که به بعضي از ديپلمات‌هاي عالي‌رتبه‌ي ايراني در بقيع توهين کردند و کتاب دعا را از دست او گرفته بر زمين زدند!

از وزارت امور خارجه و سازمان حج و زيارت در اين زمينه بسيار گله‌منديم، چگونه در برابر اين اهانت‌ها خونسرد هستند، چرا راضي مي‌شوند اين عبادت بزرگ آميخته به تحقير و هتک زوار ايراني و اهانت به مقدسات مذهب شيعه شود. تا کي بايد سکوت کرد؟!

ما ملتي بزرگ و پيشرو و صاحب فرهنگ درخشان ديني هستيم و خدا و ائمه‌ اطهار (ع) هرگز چنين وضع اسفباري را براي ما نمي‌پسندند.

اولا:ضروري به نظر مي‌رسد که وزارت امور خارجه به آنها هشدار دهد که ادامه‌ اين وضع قابل تحمل نيست، در کجاي دنيا نسبت به ميهمان خود اينگونه بدرفتاري مي‌کنند، به خصوص که زوار خانه‌ خدا ضيوف الرحمان و ميهمانان خدا هستند، به چه دليل آنها به خود اجازه‌ چنين رفتار خصمانه‌اي را مي‌دهند؟

ثانيا: به آنها اعلام کنيد اگر اين گروه حرف حسابي و منطقي دارند، بزرگان آنها بيايند در هر مکان و زماني که مايل باشند بحث علمي و منطقي با ما داشته باشند حتي ممکن است از رسانه‌هاي خود آنها به طور زنده پخش شود، چرا هتاکي و سم‌پاشي مي‌کنند؟

ثالثا: درست است که اداره‌ امور داخلي کشور عربستان متعلق به حکومت و مردم آنجاست اما امور فرهنگي حاکم بر حرمين شريفين از نظر برنامه‌ريزي (و نه اجرايي) بايد در اختيار نمايندگاني از همه‌ کشورهاي اسلامي باشد، زيرا اين دو مکان مقدس تعلق به همه‌ مسلمانان جهان دارد، لازم است در همايشي از نمايندگان کشورهاي اسلامي براي بررسي اين پيشنهاد دعوت شود تا برنامه‌اي آبرومندانه و معقول براي امور فرهنگي حرمين شريفين تنظيم کند، حتي ساخت و سازهايي که اخيرا به طور گسترده انجام مي‌شود که مورد قبول جمعي از علماي اسلام نيست، زير نظر آن گروه برنامه‌ريزي شود.

تعلل وزارت خارجه کشورمان و همچنين سازمان حج و زيارت، مخصوصا در مورد اهانت به زوار مذهب شيعه و سمپاشي به وسيله‌ کتاب‌هاي مملو از تهمت و دروغ هيچ توجيه شرعي و منطقي ندارد و اگر واقعا نمي‌توانيد از اين کار جلوگيري کنيد در برنامه‌ عمره تجديدنظر کنيد. هميشه در انجام وظايف قانوني و شرعي موفق باشيد

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: