۱۴۹
نظر خواهی /

در شرایط کنونی پرداختن به کدامیک از مباحث اعتقادی میبایست جزو اولویت های حوزه قرار گیرد؟

کد خبر: ۵۳۱۲۵
۲۱:۱۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :
 
کاربر گرامی :
 
"شیعه نیوز" در راستای تقویت ارتباط اینترنتی کاربران با شخصیت های تاثیر گذار شیعه این امکان را فراهم نموده است که پیام شما را ایشان برساند .
 
توضیح :
 
* پیامهای منتشره در این صفحه بصورت چاپ شده تقدیم  ایشان خواهد گردید .
* مباحث غیر مرتبط با موضوع منتشر نمیگردد .
 
 
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۹
نظرات بینندگان
Hamed
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
سلام'اولويت مبارزه به نظر من با بهاييت باشد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
تمرکز روی حقانیت شیعخ بهتر از کار روی بطلان بهاییت و وهابیت می باشد. ا.نها باطل خودشون آنچنان تبلیغ می کنند که از حق ما زیبا تر بنظر می رسد. ما باید بتونیم کاری کنیم که مردم با کنار هم گذاشتن شیعه در کنار دیگر ادیان خود بخود به به شیعه روی آورند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
به نظر من بايد روي امام شناسي بسيار كار شود تمام شناخت ما از امام حسين فقط منحصر به تشنگي روز عاشورا است بعثت و رفتار و سيره اهل بيت ع و خيلي چيزهاي ديگر براي نسل جديد روشن نيست چون ضعف اطلاع رساني به شدت وجود دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
با سلام اولویت با اثبات اسلام حقیقی است یعنی ولایت مولانا علی بن ابی طالب علیه السلام . تا وحدت و دین حقیقی ثابت شود و باطل ابطال گردد و اعلا کلمه حق شود .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
مباحث اثبات حقانیت اهل بیت و گفتن فضایل اهل بیت و شناخت آنها از مهمترین کباحث در هر عصری در حوزه باید باشه زیرا اعتقاد به امامت مرکز همه اعتقادات میباشد و اگر این اعتقاد ضعیف بشود همه اعتقادات چه علما و چه عملا ضعیف می شود
جلال
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
سلام الان به نظرم فقط فقط مبارزه با هجمه های وهابیت
غلام مولاعلی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
سلام شناخت دین شیعه .وشناساندن زیبایی های دین اسلام ومخصوصاشیعه برای جلوگیری ازبه هرزرفتن جوانان!باتوجه به تبلیغ وسیع مسیحیت وکانالهای ماهواره ای به شماتوصیه میکنم ازمقتدران علمی حوزه استفاده کنیدوکانالی درایران ویاماهواره مخصوص علوم دینی وپرسشهاقراردهید!
البته بجای پیامهای بازرگانی پیامهای کوتاه دینی(یااحادیث) میان برنامه هم مفیداست.
لبیک یا بحرین
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
بحث امامت و معاد
به دو دلیل : اولا اینکه در جامعه کنونی این دو واژه کم رنگ شده و همان طور که میبینید وضعیت اسفناک حجاب و پوشاک زنان و مردان رو به افول هرچه بیشتری است در جامعه ما اگر مردم بدونند چه عاقبتی دز انتظاره این بی حجابی ها و این پرده دری هاست عمرا طرف بد حجابی و بد پوششی برند
دوما بچه های این دوره و زمونه پیشواشون شده عمو پورنگ و خاله شادونه !!!( معاذالله )اگر نخواهید با امامت آشنا بشند باید تا 10 ساله آینده منتظر خشک شدن اعتقادات مذهبی جامعه بشیم . در جامعه حوزوی می بایست امامت ائمه اطهار و آشنایی با منویات و نظرات گهربار ایشان از سنین کودکی آموزش داده بشه تا پیوند امامت با جامعه بیشتر و بیشتر بهم گره بخوره .. و من الله التوفیق
متین
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
سلام علیکم
بنظر بنده حقیر قدم اول شناساندن دشمن اصلی مسلمین بخصوص شیعه که(ماسون ها در پوشش وهابییت بهاییت) هست که اگر بلطف خدا انجام شود در ابطال نقشه های دشمن مشترک مطمنن نتیجه بخش میشود
با تشکر
یا مهدی ادرکنی
سید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
وهابیت وهابیت وهابیت
سيد دوستدار ولايت
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
فقط آماده سازي اذهان عمومي براي فرج مولا صاحب الزمان ( روحي و ارواحنا فداه ) .
چون مردم حرف شنوي كه به صورت سنتي از حوزه و اهل آن دارند از هيچ نهاد يا ارگان دولتي يا غير دولتي ندارند .
ضمن اينكه بعنوان شيعه آقا در تمام مراحل زندگي نبايد از حضرت دست برداشت ، البته منظور حقير بصورت واقعي و از جان و دل و بي مزد و منت در خدمت كار كردن است .

اللهم عجل لوليك الفرج . . . . .
علیرضا بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
باسلام
بنده کرارا به عرض رساندم که شبهات وهابیت باید از دروس حوزه حتی دروس جنبی قرار بگیرد و تسلط طلاب بر میاحث وهابیت که دشمن شیعه و اسلام حقیقی میباشد ار همه مباحث اولویت دارد
موفق باشید
بچه کاشان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
سلام ...به نظر بنده باید در مورد توحید بیشتر قلم وقدم زده شود به نظر بنده ریشه اختلافات در مبانی توحیدی هست با جماعت عامه...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
وحدت بین مسلمانان(شیعه و سنی) و سپس مبارزه با استکبار ...

ما باید از این موجی که در دنیای اسلام ایجاد شده کمال استفاده رو ببریم
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
باسلام
به نظر بنده این مبحث باید حوزه بندی شود
برای مثال پرداختن به مسائل فلسفه های مضاف برای خارج از ایران امری اساسی به حساب می اید و در داخل نیز باتوجه به گروه مخاطب این کار دسته بندی بشود
که یکی از دسته بندیهای خوب دسته بندی به گروه افراد تحصیل کرده و معمولی و تقسیم انها به مردان وزنان و در درجه سوم تقسیم به افراد دارای ریشه مذهبی و غیر ان می باشد که وجه مشترک انها نیز می تواند مباحث فلسفی و کلامی باشد ولی نظر دادن دقیق در مورد مقتضیات هر گروه نیاز به مباحث دقیق تر و جایگاه مناسب تری دارد
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
باسلام
به نظر بنده این مبحث باید حوزه بندی شود
برای مثال پرداختن به مسائل فلسفه های مضاف برای خارج از ایران امری اساسی به حساب می اید و در داخل نیز باتوجه به گروه مخاطب این کار دسته بندی بشود
که یکی از دسته بندیهای خوب دسته بندی به گروه افراد تحصیل کرده و معمولی و تقسیم انها به مردان وزنان و در درجه سوم تقسیم به افراد دارای ریشه مذهبی و غیر ان می باشد که وجه مشترک انها نیز می تواند مباحث فلسفی و کلامی باشد ولی نظر دادن دقیق در مورد مقتضیات هر گروه نیاز به مباحث دقیق تر و جایگاه مناسب تری دارد
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
با سلام
به نظرم اول آگاهی بخشیدن (آشنایی با معارف شیعی که اولویت آن با اصول دین می باشد ) و در مر حله دوم پیشگیری ( آشنایی با عقاید و طرز تفکر و بررسی فرق و مذاهب دیگرمی باشد)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
ولایت علی بن ابی طالب ....
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
حضرت اقای بوشهری:این 3تقاضای اصلی ما از شما است:
1-ریشه کن کردن قطعی فلسفه و عرفان وجلوگیری از شبهات انان
2-برگزاری کلاس های تخصصی پاسخ به شبهات اهل سنت و وهابیت
3-بازگشت به فضای سنتی حوزه و جلوگیری از ورود طلاب به مباحث سیاسی و حکومتی
امیدوارم به دستتان برسد.یا علی.
رجبی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
با عرض سلام ، با این صحبت شما که از ورود طلاب به عرصه سیاسی جلوگیری شود شدیدا مخالفم چرا که اگر ادعای حکومت دینی را داریم باید طلاب حضور فعال تری در این زمینه نمایند . اتفاقا دین ما تمام سیاسی اجتماعی است .
محب معصومین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
لعن الله قاتلیک یا فاطمه

وامابعد سلام علیکم
به نظر من مهمترین محور اعتقادی در حوزه ودر کشور کم نیست بلکه همه ی مباحث اسلام ناب محمدی صلی الله علیه واله وسلم مهم هستند تا مردم روشن بشوند ودر این دوره اخرالزمان بتوانند در مواجهه با فتنه ها از ان ها بگذرند.حال فتنه فقط مسایل بزرگ واشوب نیست بلکه یه شبهه کوچیک هم می تواند فتنه ای برای فرد باشد.
به نظربنده باید طوری درس داده شود وطلبه هارا روشن کنند که این بزرگواران بتوانند سخنان خود را به گوش مردم به راحتی برسانندومردم ان هارا درک کنند.
مثلا در مورد همین ایام فاطمیه امسال که با عید مقارن شده چه خوب می شد که مراجع بزرگوار ما به طلبه ها تفهیم میکردند تا ان ها نیز به مردم بگویند و روشن گری کنند واز مردم بخواهند تا حد موجود از جشن گرفتن پرهیز بشود وچه بهتر بود که رهبر بزرگوار ما جناب ایت الله خامنه ای در بیانیه ای از صدا وسیما میخواستندکه حداقل کمی مراعات حال مردم را بکنند وچون کشور ما زیر سایه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشند لا اقل به خاطر دل ایشان رعایت کنند.
با وجود اینکه تعداد طلبه هایی که درس میخوانندوبه عنوان سفیران هدایت فعالیت دارند(گرچه بازهم کم هستند)ولی من به شخصه از خیلی ها جرات سوال پرسیدن ندارم چراکه خیلی تند برخورد می کنند واین باعث میشه که مردم این رفتار رو به پای همه بگذارند وکلا همه را یکسان ببینند ونسبت به شیوخ واخوندهای بزرگوار بی اعتماد بشوند.
یک محور هم باید برای پاسخگویی به شبهات روز باشدچه که شبهات قبلی جواب داده شده اند وما نباید از وهابیت غافل شویم وچه خوب میشد که شبکه ای در همین صدا وسیما برای همین شبهات می بود.

اما کلام را کوتاه کنم وبگم من فقط نظرات شخصی خودم رو دادم وباز هم از جنابعالی درخواست میکنم به روشنگری بپردازیدتاجایی که امکان دارد مخصوصا ایام فاطمیه امسال وسال های دیگر چون مردم باید عادت کنند که تاچند سال دیگه ایام فاطمیه در عید است.

اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
حوزه علمیه باید در مورد شبهات وارد شده در فضای مجازی به خصوص فیس بوک با توجه به ازدیاد ایرانی ها و به خصوص جوان ها ورود جدی پیدا کند ... موضوع وهابیت به طور خاص باید پرداخته شود و تفکیک این افراد با برادران اهل سنت و شناساندن عقاید پوچ اینها به مردم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
کاملا با این نظر موافقم
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
با سلام. به نظر من از اصول اعتقادي اول از همه از توحيد بايد شروع كرد.چون اگه يه كم دقت كنيم و ريز بشيم اعتقادات و نظراتي رو مي بينيم كه به اشكال مختلف از طريق رسانه هاي گوناگون با نام هاي ظاهرفريب تبليغ ميشه و مردم از همه جا بي خبر هم مي پذيرند يا تكرار شون مي كنند و به اين ترتيب شرك خيلي راحت و نامحسوس وارد اعتقادات شيعيان حتي متدينين ميشه. دومين اولويت هم بحث تبري ست كه متاسفانه به دليل خيلي مصالح مغفول واقع شده و وهابيت در مقابل تا تونسته شبهه ايجاد كرده و نسل جديد بچه شيعه ها متاسفانه از اين اصل مذهب تشيع و ضرورت آن چندان آگاه نيستند.
روح اله
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
سلام علیکم

مدیریت فعلی حوزه های علمیه دروس تقریبافلسفه وعرفان را هرسال بیشتر میکند وهرکسی بلند می شودکلاس فلسفه می گذاردمثلاپارسال یعنی سال ۸۹-۹۰ کلاس اسفار۱۸ کلاس رسمی بوده ولی امسال یعنی ۹۰-۹۱ کلاسها به ۲۱ کلاس رسمی افزایش یافته است یا درس نهایه الحکمه در سال ۸۹-۹۰ ۲۷ کلاس بود ولی امسال که کلاسها تمام شدیعنی ۹۰-۹۱ این کلاسهابه ۳۱ مورد افزایش یافت ولی درسی مثل نهج البلاغه تنها ۳ کلاس رسمی داردوعلاوه براین بسیاری از موسسات هم که شاید اصلاگرایش فلسفه نداشته باشندمجبور شده اند درس فلسفه را درواحدهای درسی خود بگذارند

اما دروس ناب شیعی مانند کلام ،فقه الحدیث،روایت خوانی و...هیچ جایگاهی ندارند وحتی اگر طلبه ای مثلا درس خارج کلام شرکت کند بعد از چند سال نه از او امتحان می گیرند ونه تعیین سطحی برای وی صورت می گیرد

حد اقل اگر مانند فلسفه در حوزه که خود محل اختلاف بین علما است دروس مخالف مبانی آنها هم کاملا قانونی وبا هماهنگی مدیریت محترم برگزار شده وجزء واحد های درسی شود
ما نمی گوییم فلسفه را حذف کنند بلکه برای مخالفان مبانی فلسفه هم کرسی قرار بدهند
alireza
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
به جای خوراندن فلسفه و عرفان های کاذب به طلاب ، کتب علامه مجلسی و عمای بزرگ متأخر شیعی در حوزه تدریس شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
بسيار جاي تاسف دارد كه پايه هاي اعتقادي و كلامي حوزويان بسيار ضعيف است لذا به جاست كه به مباحث اعتقادي و كلامي اخذ شده از روايت توجه شود . كسي نمي گويد اصلا فلسفه خوانده نشود ولي خواندن فلسفه بعد از يك دور آشنايي با مباحث كلامي و اعتقادي نه اين كه طلبه پايه 7 بدايه را بخواند .
مسعود315
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
اولویت اول مبارزه باوهابیت است که دشمن قسم خورده اسلام وانقلاب اندوهمان کاری را باما خواهند کر د که باسوری ها کردنددیریازود باید آماده این حقیقت باشیم وهابی ها دردورتادورکشورمان لانه کرده اندودرحال جمع آوری نیرو هستندتازمانی که مناسب بدانند سربرآورند.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
بسم الله
اعتقاد به وجوب و ثابت کردن حضور امام زمان(عج) و نظارت مستقیم ایشان بر ما(ماها معمولا از بندگان بیشتر از خدا شرم می کنیم).
و اعتقاد به اینکه عقل ما و احساس ما حرام و حلال را نمی تواند تعیین کند،بعضی ها شاید اعتقادشان این است هر چه نفس خوشش آمد خوب است.باید با ارائه ی مقالات آماری و علمی ،خلاف این را ثابت کرد.مثلا کافی است تحقیقات نشان دهد،دوستی های حرام و فعل حرام باعث اخلال روان و افسردگی و حتی خود کشی می شود.آنوقت اون عده اعتقاداتشون به خیر و شر و اوامر الهی بیشتر می شود.
سیاوش سه نقطه
Singapore
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
سلام

مسائل علوم، فرقه و عرفانهای جدید و روش های موجود در اونها الآن بسیاری از جوانان را به سمت الحاد، کفر و شرک پیش می برد.
طلبه ای از بروجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
به هر دو مسئله باید توجه شود
و از افراط و تفریط ها جلو گیری شود
حوزه نباید سکولار باشد که اگر به این سمت برویم اسلام ضربه ی جدی میبیند همانطور که در تاریخ ثابت شده است و الان هم ندا هایی که موجب ضربه به تشیع است از کوشه کنار ها می شنویم
و باید بیشتر به فرامین رهبر معظم انقلاب توجه شود
امیرمحسن سلطان احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
سلام
مهمترین موضوع بحث مهدویت و امامت امام زمان عج می باشد که باید بیشتر روی این موضوع کار کرد و موضوع مهدویت فقط لقلقه زبان ها نگرد و طوری حوزه پیش برود و فرهنگ سازی کند که مردم به مرحله باور در بحث مهدویت برسند و قبل از ظهور جهانی امام عصر عج مولا در قلب تک تک شیعیان ظهور نموده باشد و این جز وظایف ذاتی حوزه است که به این موضوع بپردازد و مبلغین رابا هدف تبلیغ مهدویت اعزام نماید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
باسلام خدمت شما جناب آقای بوشهری.دشمنان اسلام هدف اصلی آن ها عقیده ماست بعضی وقت هاشبهه هایی میندازند که یک شیعه محکم هم ممکن است درمذهب ودینش شک کند.اول میخواهندبگویندقرآن معجزه نیست بعد به خود قرآن ودین اسلام حمله کنند.باید مراکز قوی وطلبه های قوی برای پاسخگویی به شبهات درست بشود.باید پاسخگویی به شبهاتی که دارد باعث برگشتن عده ای ازدین می شود سریع شودوتلاش شبانه روزی میخواهد.باید خیلی سریع مبارزه کرد.
کسانی که درزمان امام صادق میخواستند مناظره کنند امام برای هردرس یک شاگردمخصوص داشتند واگرتوانستند هاراشکست دهند آن وقت باید با امام علیه السلام مناظره می کردند.پس باید درهرموضوع عده ای قوی به تقلیدازروش امام صادق علیه السلام درست شودکه پاسخگوی این شبهات وافرباشند.باید مسئله معادابتدابرای همه جابیفتد.باباورداشتن معادخیلی چیزها حل میشود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
به نظرمن باید رومسایلی که بیشتربرای جوانان مهم است کار کرد.اگرجوانان این مملکت همه شبهاتشان برطرف شود ودرعقیده خوداستوارگردند،باسخت ترین شبهات دشمن هم نمی لغزند وفرزندان آنهامانندآن ها خواهندشد.خواشامراکزپاسخگویی به شبهات بسازید
مسلم نجفی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
به نظر من باید به مسئله وهابیت به طور جدی رسیدگی شود باید در فضای مجازی فعالیت شیعه بیشتر شود یاد مناظره هایی از از رسانه ی ملی پخش شود
مجتبی یعقوبی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
مباحث ضد تکفیری و ضد سلفی اولویت دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
با سلام
اولویت تقویت افکار اعتقادی و سیاسی طلاب به گونه ای که منبرهایشان آمیخته با دین همراه با سیاست باشد تا مردم ضرورت ولایت فقیه را بیشتر درک نمایند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
فاطمیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه سلام الله علیها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
بسم الله الرحمن الرحیم
اگر ان شاء الله از منبع حقیقی یعنی اهل البیت علیهم السلام تدریس شود؛
1- توحید و معرفت خداوند و نقد آراء فلسفه و عرفان اصطلاحی
2- امامت و معرفت ائمه هدی سلام الله علیهم و اثبات حقانیت تشیع اثنی عشری و ابطال سایر مذاهب

و اگر قرار است از غیر منبع اهل البیت (علیهم السلام) تدریس شود، همان بهتر که اصلا وارد اعتقادات نشویم.
متشکر
هادی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
اولویت پرداختن به استقلال حوزه وعدم وابستگی به ثروت وقدرت است حوزه اول مشکل خود را حل کند سایر موارد پیش کش
maedeh
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
با سلام اعتقاد به آخر زمان و ظهور حضرت مهدی ,
دشمن شناسی و ایجاد شرایط ظهور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
امامت
ما مثلاً شیعه هستیم، اما شمادر حوزه های علمیه نگاه کن، همه توجهات معطوف فلسفه و عرفان شده.
وقتی به یه طلبه می گی بیا روی مسئله امامت کار کنیم، انگار داری بهش ناسزا میگی.
واقعاً تو این زمینه ضعیفیم
قرار بود اول فقه و اصول بعد کلام و بعد فلسفه و بعد عرفان تعلیم داده بشه اما الآن هنوز لمعه نخونده همه به دنبال فلسفه ملاصدرا هستن
نسیم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
اخلاق
فقط حیدر امیرالمومنین است
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
نشر تعالیم شیعه حقیقی نه شیعه ایکه امروزه در جامعه مبینیم مثلا مثل حجابشان که اسمش حجاب شیعه است
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
ولايت اميرالمومنين الامام علي ابن ابيطالب
مهران محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
به نظر بنده فرهنگ سازی در زمینه هدایت جوانان و آموزش های سبک زندگی اسلامی باید در اولویت باشد ( البته حوزه 30 سال است که فکری در این زمنه نکرده )
بختیاروند
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
سلام.اولویت در تبیین مبانی حکومت شیعه در عصر غیبت برای زمینه سازی در ظهور منجی عالم است.
فانوس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
با سلام
در مسائل دنیایی حتما باید به مسائل روز و مسائلی که در لباس اسلام در مردم قرار داده شده پرداخته شود
مثل ادیانهای مختلف و جذاب برای مردم
تصوف و عرفان ، بهائیت، وهابیت ، مسیحیت و ...
روشن کردن و پرداختن به این مسائل باید برای مردم بازگو شود
چون قشر جوان ما بدون اطلاعات به انحطاط دارد کشیده می شود و این نسل نسل آینده ما را تشکیل می دهند
اللهم عجل فی فرج مولانا المنتقم یحق زینب سلام الله علیها
سعید سلیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
باسلام. به ایشان پیشنهاد میکنم که اصول دین در حوزه جزء دروس اصلی باشد که حق هم همین است. بعد از اصول نوبت به فروع می رسد که مهم است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
در شرایط کنوکنی بهترین کار تربیت طلاب عالم و نخبه که بتونند با استدالای درست و منطقی و بدون شک و شبهه حقانیت شیعه رو ثابت کنند .
سیده
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
اطلاع رسانی در مورد فرقه ضاله وهابیت وبهائیت در مدارس و مراکز علمی.....در مورد اشخاص سیاسی و حزبی علما"قدیسه گرایی نکنند مثل این دوره ....پرزدنت
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
توحیدی که فقط و فقط معصومین گفتند باید در حوزه ها گفته بشه . نه توحیدی که از یونان و فلاسفه و عرفا ی فصوصی گرفته شده است .
چو ن تشخیص حق و باطل فقط و فقط در گفته های معصومان یافت میشه
یا علی
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
شناخت اساسی امام زمان علیه سلام و راه ترویج درست ایشان
سید علی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
سلام علیکم
هل الدین الا الحب و البغض
در هرزمان دو اصل اساسی تولی و تبری که زیربنای و سبب مقبولیت سایر اعتقادات و اعمال میگردد بایستی مورد توجه بیشتر و حقیقی واقع گردد اصولی که متاسفانه مورد غفلت و کم توجهی در حوزه های علمیه گردیده است.
یاعلی مدد
طلبه ی کاشانی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
عرض سلام محضر حضرت آیت الله حسینی بوشهری،
یک سوالی که ذهن عده ای رابه خودمشغول کرده اینست که چرادر حوزه ی شیعی کتب اهل سنت تدریس میشود مثل کتاب سیوطی،
آیا در حوزه ی اهل سنت کتب شیعی تدریس میشود.
عبدالزهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
باسلام
آنچه امروز مهم تر است در مقابل هجمه ي سنگين فرهنگي،اينست كه معارف اسلام ناب محمدي را در دل ها بكاريم و اين مهم ميسر نميشود مگر به اهتمام تمامي آنانكه دم از دين مي زنند اما در اين مسير وظيفه حوزه علميه به مراتب سنگين تر است،توصيه ي اين حقير به حوزه علميه اينست كه ثقلين را تواما محور كار خود قرار دهد و ديگر اينكه از آنجا كه رسانه هاي اجنبي روحانيت را در سال هاي اخير شديدا هدف قرار داده اند و متاسفانه برخي از روحانيان نادان و كم آگاه با اعمال نسنجيده خود به آن دامن مي زنند بايد سعي شود جذب و ارتقاع افراد در حوزه با دقت بيشتري صورت گيرد، روحانيت ما بايد همان مصداقي باشند كه اگر هر كسي آنها را ديد متوجه پروردگار شود.
اللهم عجل لوليك الفرج
حسين
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
با سلام خدمت شما بزرگواران
به نظر من بايد بحث هاي فلسفه را كنار گذاشت، شناساندن حقيقت وجودي پروردگار و ائمه اطهار و همچنين مستحكم كردن پايه هاي اعتقادي و علي الخصوص توجه ويژه به درياي علم و معرفت ائمه را بايد هدف قرار داد تا به فضل خدا هر روحاني ما يك مهدي ياور و يك خار در چشم دشمنان اهل بيت و تشيع گردد.
اللهم عجل لوليك الفرج
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
مهدویت و نزدیکی ظهور
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
سلام علیکم....
مباحث اعتقادی و اصول عقاید متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته اند بخصوص در پایه های اول :
1-متاسفانه اساتید قوی و مسلط برای درس دادن کتابهای شیعه در اسلام و اموزش عقاید و حتی اصول عقاید پایه اول در شهرستانها وجود ندارد ،
2-نگاه حفظی به در سهای اصول عقاید بسیار خطرناک است
3- متاسفانه سوالاتی که از این دروس از طرف قم طرح میشود بیشتر توجه به جنبه حفظی مطالب است تا فهم و دانش طلبه و میزان استدلال ان.....بله مطمئنا باید مواردی را حفظ بود ولی توجه به فهم مطالب و طراحی کتابهایی که طلبه را به تحقیق وادارد کجای کار است.؟؟؟
4-کتاب انتخاب شده اصول اعتقادات اقای قائمی ، از نظر چاپ و حروفچینی و ..بسیار نامناسب است ، جالب اینجاست که برای پایه اول احادیث و ایات اصلا اعرابی ندارند !!!
خلاصه اصول اعتقادات را در یابید!!!
کریمی
-
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
سلام بنده معتقدم سیاست بدون اعتقاددینی قوی آب درهاون کوفتن است امروزشاهدهستیم افرادبرای رسیدن به مقام وثروت هرکارغیرشرعی ازتهمت وافتراگرفته تادزدی انجام می دهنداین موضوع بخاطر اینست که اکثرروحانیون مسایل اعتقادی مردم رها کرده اندومشغول سیاسیت بازی شده اندوازجوانان غافل هستندوهنوزتعدادزیادی هستندکه تقلید رانمی دانندوبااصول اعتقادی آشنانیستندمتاسفانه درمسایل سیاسی هم ازشیوه های غربی استفاده می کنیم نه اسلامی
محمد امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
بهترین کار حذف فلسفه و عرفان کاذب و پرداختن به کتب علما قدیمی و بزرگ شیعه مانند شیخ صدوق و علامه مجلسیو علامه حلی و تدریس این کتاب ها به جای فلسفه دروغین
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
فلسفه دفاع عقلانی دین با زبانی که تمام بشریت آن را می فهمد و قبول دارد
در این دنیایی که با تمام شتاب به سوی جهانی شدن پیش می رود و مردم جهان به صورت فزاینده به سمت مباحث دینی روی آورده اند فلسفه و عرفان واقعی که ترجمه شده همان معارف اهل بیت است بسیار موثر است
تئوکرات
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
به نظر من تحلیل و بررسی فلسفه و عرفان و تصوّف
ثقلین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
در شرایط کنونی پاسخگویی به شبهات مخالفین حکمت و عرفان ناب شیعی (همان هایی که حرمت علما را ندارند )که خطر آنان همانند خطر خوارج در زمان امیرالمومنین می باشد از اهم مسائل است.
خیرفام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
مبارزه با وهابیت و جنگ نرم
اسلام مووی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
ولایت فقیه و حکومت اسلامی
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
اثبات حقانیت و کارایی اسلام در دنیای کنونی و مبارزه با نسخه های آمریکایی و سعودی و انحرافی اسلام.
حسین م
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
در اعتقادات در بحث توحید حوزه خیلی فقیر است انچه اکثرا بلد هستند نظریات فلسفه صدرایی است اما مرام و مسلک علامه مجلسی و علامه حلی شناخته شده نیست و این مطلب در مناظرات بین مدافعان فلسفه و مخالفان ان مشهود بوده است .
سید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
ابتدا بحث های اعتقادی که در راس آن امامت است بپردازند وبعد بر روی فرقی همچون اهل سنت,وهابیت,بهائیت,شیخیه,تصوف,فراماسونری,زرتشت,عرفان های نو ظهور و قدیمی,مسیحیت,یهود و....
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
به نظر من اهمیت ساده زیستی باید مورد بحث قرار بگیره بعضی از آقایون طلاب بسیار تجملاتی زندگی می کنن و از بهترین ماشینها برای رفت و آمدشون استفاده می کنن که این خود نوعی فخر فروشیست که باعث می شه مردم نسبت به علما دید بدی پیدا کنن
سھیل عابدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
باید الگوی ما امام صادق علیه السلام باشند
تمام علوم بدون استثناء اسلامی شوند و در حوزہ تدریس ۔
دیگر حوزہ ما نباید فقط بہ فقہ و اصول بسندہ کند ۔
شیعه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
قطعا و یقینا امامت اشرف مسائل اعتقادی است و پرداختن به آن در هر زمانی اولویت دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
امامت و مهدویت
کلب الحسین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
با سلام باید فقط راجع به اعتقادات و مذهب بحث شود که الان شیعه در دنیا غریب و بی کس شده است و اگر اعتقادات درست شد خود بخود فروع دین مانند نماز و روزه و حجاب و .... درست می شود
یا علی مدد
مهدی واشیان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
به نظر من تمرکز روی از بین بردن فرقه ها مخصوصا وهابیت و آگاهی دادن به مردم با سند و مدرک
مهدی واشیان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
شما اگر در حوزه های علمیه تحقیق کنید می بینید که وقت زیادی برای تدریس واحد مبارزه با فرقه ها و وهابیت نمی گذارند و به صورت کلی از آن می گذرند لطفا پایه حوزه های علمیه را در این قسمت از واحد بیشتر باز کنید و راه کارهای مبارزه را آموزش دهید و در این واحد درسی سخت گیری بیشتری عنایت فرمایید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
اولویت این است که ما شیعه واقعی باشیم همه ما، هر گاه ما شیعه واقعی باشیم هر دشمنی و مشکلی از بین خواهد رفت.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
سلام علیکم

عقل قاصر بنده میگه که مبحث ولایت اهل بیت میبایست در اولویت باشد،اما بعد از اون که خیلی مهمممه خوش بین کردن مردم نسبت به علماست،همونطور که امروز اکثر مردم نسبت به علما بدبین هستن.
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
برگشت به دامن اهل بیت علیهم السلام و جلو گیری از ترویج اثار و اندیشه های دشمنان ایشان همچون فلاسفه و صوفیان
تئوکرات
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
کاملا موافقم.
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
در درجه اول فرهنگ مهدویت و منتظران 2سیره و حکومت حضرت علی(ع) 3نیاز های جدید جامعه وجوانان
shabnam
United Kingdom
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
با سلام
به نظر بنده سایت های اینترنتی شیعه هم از نظر محتوا و هم کیفیت دسترسی ضعیف هستند و اگر بخواهیم مطلب اعتقادی در رد شبهات پیدا کنیم جستجو اسان نیست فکر می کنم با این حجم بالای توهین ها در facebook , youtubeو ... حوزه هم باید افراد متخصص در زبان و کامپیوتر برای روشنگری جوانان داشته باشد و همچنین منش و رفتار صالحین و پیران با تقوا به طلاب اموزش داده شود مکارم اخلاق در بسیاری دیده نمی شود
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
اگر شیوه های نهی از منکر و امر به معروف را از سیره ی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و اهل بیت ایشان علیهم السلام یاد می گرفتیم خیلی خوب بود...
اگر کسی می توانست به شیوه ی آن بزرگواران عمل کند الان جامعه نسبت به دین تا این حد بی رغبت نمی شد...
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
سلام عرض ادب
بنظر من در زمان فعلی مشکل اساسی که برای ما جوان ها پیش امده شبهاتی است که مطرح میشه واقعا گاهی اوقات شبهات ادم نسبت به دین بدبین میکنه پس بهتر که به شبهاتی که در حال حاضر مطرح بطور عقلی پاسخ بدهیم نه فقط بگیم که فلان معصوم چنین حرفی زده فلان کس حرف دیگه عقلی باشه جوان بهتر قبول میکنه
باتشکر
کورش
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
سلام
احیاء امر ولایت امیر المؤمنین علیه السلام با معارف تحلیلی اهل بیت علیهم السلام و شناخت دوستان و دشمنان عترت رسول الله صل الله علیه و آله و ابراز تولی و تبری مهمترین و زیربنایی ترین بحث اعتقادی است.و محور اصلی این مبحث عصمة الله الکبری و حجة الله علی الحجج حضرت فاطمة الزهراء علیها السلام می باشد.( قال رسول الله صل الله علیه و آله:الفوز العظیم لمن نصرکِ ای دخترم فاطمه پیروزی بزرگ از آن کسی است که تو را یاری کند)آری پیروزی در برابر تمام دشمنان انس و جن، داخلی و خارجی، بهائیت و وهابیت، جهل و ظلم، شرک و نفاق و ریا، فقر و ذلت....
توحید بهزادی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
با سلام به نظر من
1 -اول خود سازی بعد خانواده بعد جامعه بعد اگه شد ملل های دیگه
2-ترویج فرهنگ مبارزه با ضد اسلام و شیعه.
ناشناس
United States
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
یکی از بزرگ ترین ضعف های حوزه نپرداختن به کتب حدیثی است.
در حالی که جا داره در طی 6 سال اول حوزه، حداقلکتاب کافی یک بار تدریس شود.
با این کار یک دید کلی برای طلاب بوجود میاد که در ادامه ی کار قبل پیگیریه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
حقانيت شيعه
سید علی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
تو این دوره زمونه بی خدایی فقط به موضوع خدا شناسی بپردازند
همین فعلا از همه مهمتره
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
باسلام و تشکربابت اهمیت دادن به نظرات دیگران به نظرحقیر امام شناسی ازاولویت برخوردارست
abolfazl
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
به نظر من فقط امام شناسی! وقتی ما از روی زیارت جامعه ی کبیره امام را شناختیم دیگه نه شبهه ی وهابیت کاری میتونه کنه نه بهائیت نه کس دیگه!!!
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
اول: مسئله شجره طيبه ولايت كه از ولايت الله شروع و به ولايت ائمه ميرسد و در زمان غيبت عقلا و نقلا با فقط يك فقيه جامع الشرايط است و ارتباط خط ولايت با توحيد كه متاسفانه گاهي فضاي حوزه از اين مهم غفلت نموده است
دوم : مسئله كسب حلال از سطح خرد تا كلان ، و آسيب شناسي جريان مالي رايج امروز كشور دراين خصوص به لحاظ شرعي
سوم: نظام خانواده از نظر اسلام ، كه متاسفانه در حال حاضر متاثر از فرهنگ وارداتي غرب دچار استحاله هاي اساسي و ضد ارزشي فراواني شده است
چهارم : مقوله سبك زندگي ديني ، آنهم از سطح فردي گرفته تا سطوح خرد و كلان اجتماعي و احياء نظريات مختلف در اين رابطه
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
سبک زندگی
تفکر، فرهنگ و تمدن اسلامی
صالح
Iraq
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
با سلام
فکر کنم شیعه رو باید از خطرات ( شبهات) بیشتر حفظ کنیم و شیعه رو هر چه بیشتر با ظهور آشنا کنیم و بستر رو برای ظهور آماده کنیم انشا الله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
اخلاق- صداقت -محبت
محمدزاده
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
اولویت اول اول اول :
مسئولان فرهنگی، سیاسی و دینی را متوجه حساسیت فوق العاده مسئولیتشان نماییم.
مشکل اینجاست!
تمام اینها فرع است.
اصل آن است که واقعا یک عزم جدی بشود برای دین مردم.
همانطور که مسئولان عزم های جدی کردند در زمینه رقابت های پولی و پستی، بیایند برای خدا هم دل بسوزانند
جوادى
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
باسلام
مبحث امامت و پاسخ به شبهات وهابیت همان طوری که دوستان زیادی اشاره داشته اند باید در اولویت قرار بگیرید
انشاء الله
جوادی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
به نظر می رسد به منویات رهبری معظم کمتر اهمیت داده می شود . این مساله را پیگیری نمایید.
تقی محمدزاده
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
الویت امروز حوزه پرداختن به فقه حکومتی و اجتماعی و تکنولوژیک ،ایستادگی در برابر کجرویهای نهادهای مسئول داخلی ،تولید علم به خصوص در زمینه علوم انسانی با متدولوژی جدید ،تعریف و باز تعریف ترمینولوژی علوم به خصوص علوم انسانی ،نشر معارف اهل بیت به زبان های زنده دنیا به خصوص انگلیسی ،اسپانیایی ،فرانسه ،چینی ،آلمانی و ترکی و ...
محتار ثقفی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
باعرض سلام وخسته نباشید لطفا برای مقابله با بد حجابی راهکاری فرهنگی اتخاذ نمایید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
به نظرم امروز باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا بحث ولایت را به موطن اصلی اش بازگردانیم و آنرا از آلودگیهای ولایتهای کاذب و قدسی سازی های دروغین پاک نماییم. در هیچ روزگاری خدا و اهل بیت علیه السلام به اندازه امروز در غربت نبوده اند...
AIDIN
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
سلام.واقعا الویت در این وهله از زمان پرداختن به مسئله بهاییت مهمتر از همه است با توجه به تبلیغات فرهنگی و سو استفاده از اعتقادات مردم و کشتار شیعیان در بحرین و سوریه و پاکستان و میانمار و لیبی و عراق و مدینه منوره. الهی به امید فرج آقا صاحب الزمان (عج)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
به نظر میرسه وحدت یک جانبه که عقاید شیعه رو خراب کرده باید حدودش مشخص شود .
محمد امین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
به نظر بنده شناساندن اهل بیت علیه السلام به تمامی مردم جهان باید در اولویت قرار گیرد.
خادم ابا عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
خواهش میکنم همشو بخونید و اگر میشه به دست کسی برسونید که صداش اینقدر بلند باشه که به گوش مسئولین نظام برسه!!!


باید قبول کنیم که ما در جنگیم! جنگی که از ابتدای تاریخ بین هابیلیان و قابیلیان ، یزیدیان و حسینیان و... بوده و هست
وقتی جنگ باشد جنگ همه جانبه است:
نظامی
فرهنگی
عقیدتی
اقتصادی
و غیره و غیره و غیره
و حتی هنری و علمی!!
وقتی دشمن از همه جهات حمله میکند ما هم باید از همه جهات دفاع کنیم!
نه اینکه با منعطف شدن به یک بعد جنگ از ابعاد دیگران آن غافل شویم
اگر دقت کنیم خواهیم دید که تشدید فشار های اقتصادی که باعث شد توجه همه به اقتصاد مقاومتی معطوف بشه همزمان با اون بی حجابی در جامعه به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد.
تولید و پخش زیاد و نسبتا ارزان شلوارهای چسبان زنانه این روزها این شلوارها رو به شلوار غالب زنان و دختران ایران زمین تبدیل کرده !!
این ترویج بی حجابی از سطح کودکان و حتی خردسالان شروع میشود! شاید به نظرتان اغراق باشد
ولی با کمی دقت در اسباب بازی ها ، طرح روی جلد دفاتر، کارتونها، و طرح روی لباسهای دخترانه موجود در بازار متوجه خواهیم شد دشمن تبر برداشته و میخواهد ریشه به تیشه حجاب و عفاف در ایران بزند
حالا که دختران دیروز شده اند زنان امروز وضع اینگونه است وای به حال فردا که دختران امروز خواهند شد زنان فردا!!!
واقعیت این است اگر حجاب زنان برود ایمان مردان هم خواهد رفت! ایمانی که به گفته امام راحل بزرگترین اسلحه و نقطه قوت ماست!!
من نمیگم بخش های دیگه فراموش بشه من میگم تورو خدا حجاب فراموش نشه!!
به قول فرانتس فانون:
هر چادری که از سر زن مسلمان به کنار می رود افق تازه ای را برای استعمار میگشاید!!
در آخر به قول مرحوم ملک الشعرای بهار:
ای که دستت میرسد کاری بکن پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
سلام بنظر من اولویت را باید بزرگان دینی باتوجه به تخصص هر مجموعه فرهنگی مشخص کنند . با توجه به تخصص های متعدد در حوزه هر گروه در حوزه خود عمل کنند ولی باید در هر حوزه یادشان باشد که اصل خدمت گذاری به در گاه امام عصر (ع) می باشد- معرفی امام عصر به انگونه که ایشان هستند از اهم اولویت ها می باشد و دعا برای ظهور ایشان- البته باید برنامه ریزی و مدیریت صحیح در این زمینه هم وجود داشته باشد
ابن الحیدر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
اولویت مبارزه فرهنگی با بهاییت است.
آنچه در سی سال اخیر در تقابل با فرقه ضاله دیده ایم، از حبس و سایر اقدامات امنیتی، نه تنها جلوی رشد این غده بدخیم سرطانی را نگرفته بلکه باعث تکثیر آن در جامعه شده است. دیگر وقتی به یک مبتدی میگویی بهاییت بد است به دلایل مختلف منطقی و علمی و ... میگوید پس چرا با این همه مشکل مقاومت میکنند؟؟
مقابله امنیتی با بهاییت دقیقا همان چیزی است که آنها به استقبالش میروند چون باعث رشدشان میشود، چون با استفاده از آن مظلوم نمایی میکنند، چون با استفاده از آن فشارهای حقوق بشری را به نظام و دین ما وارد میکنند(که آخرین آن گزارش اخیر احمد شهید است!) و هزینه هایی روی دست ما میگذارند که بر آمدن از عهده آن سخت است. اگر یک جوان مسلمان به خاطر همین مسائل بهایی شود و نسلی بهایی از خود به جای بگذارد چه کسی میتواند در پیشکاه خدا پاسخ این موضوع را بدهد؟؟(که کار از یک جوان و ده جوان و صد جوان و هزار جوان گذشته. کسانی که با عملکرد آنها و طرح های روحی آشنایی دارند به صحت ادعای من واقفند!!!!)
میخواستم عرض کنم در روزگاری که دست خدمتگزاران قدیمی امام عصر از مرزبانی از حریم ایشان کوتاه شده و به لطف دوستان و برادران اطلاعات آنها اجازه شناسایی و رصد (و به تبع آن خنثی سازی) عملکرد فرقه ضاله را ندارند، خود دوستان حوزوی این پرچم را به دوش گیرند و وارد بحث تقابل فرهنگی با فرقه ضاله شوند، تجربه پنجاه ساله نشان داده که بهاییان در هنگام برخورد اعتقادی و فرهنگی به سرعت عقب نشینی میکنند چرا که چیزی برای دفاع ندارند. ولی کسی نیست که به جای دوستان محروم از مرزبانی،این پرچم را به دوش کشد.(شما بسم الله بگویید و وارد گود شوید مطمئن باشید که از تاییدات امام عصر بهره مند خواهید شد)
عاجزانه خواهش میکنم که در این روزگار غربت مولا نگذارید پرچم مرزبانی از حریم ایشان و مقابله با دشمنانشان زمین بماند.
دوستان شیعه نیوز اگر صلاح دونستید نظرمو منتشر کنید اگر هم خیر این نظر را به دست آقای حسینی بوشهری برسانید که دل ما از فعالیت های فرقه ضاله خون است.
امیر واعظ زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
سلام علیکم شیخ
توسه و ترویج تبلیغات پیرامون امام عصر عج -ازدواج جوانان در سنین جوانی و پایین
hassan
United Kingdom
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
با سلام
کار بسیار دشوار است در این زمانه که جذابیتها بیشمارند و با کیفیت. جذاب ترین بخش دین شخصیت و فضایل اهل بیت علیهم صلوات الله است که ایجاد عشق میکند و کمتر به آن بها داده شده است. عشق مهمترین عامل برای جهت دادن به انسانهاست. دنیای غرب و غیره از این مطلب به خوبی بهره میبرند با ایجاد عشق مجازی به مال و زن و قدرت و شخصیتهای کاذب.
اگر بتوانیم اول واقعاْ عملاْ خودمان عاشق الله و اهل بیت علیهم صلوات الله شویم با خود سازی و کسب معرفت در حد توانایی و ظرفیتمانِ آنگاه از لبریز خودمان دیگران را نیز بهره مند خواهیم کرد. مثال واضح آن عارفان بالله هستند که حتی مقاله ای که در مورد آنها نوشته میشود عشق به الله و اهل بیت صلوات الله علیهم را اشاعه میدهد. چون حقیقت دارند. فقط کلام نیستند. فقط بیان حدیث نیستند. باید عملها را درست کرد تا جذاب شد. بنابراین خودسازی خیلی مهم است.
مجتبی رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی
مهمترین ، اصلی ترین و اساسی ترین محور اعتقادی در سیره تبلیغی همه پیامبران و اولیا الهی توحید بوده است
اگر توحید به معنای واقعی آن که شامل همه ابعاد توحیدی و بویژه توحید در افعال است برای هر کدام از بندگان خدا حقیقتا تبیین شود
همه مسائل دیگر اعتقادی در پی آن خواهد آمد .
مبارزه با تهاجم اعتقادی تنها با بردن دوستان و بندگان خدا در قلعه توحید است که عملی خواهد شد
توحید مهمترین و با اولویت ترین رکن تبلیغ دینی در همه اعصار و زمانهاست
shahin
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
ولایت علی ابن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنت امن من عذابی
علی اصغر محمد نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
جای تاسف است که حوزه علمیه دروس تفسیر را جزء دروس جنبی قرار داده
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
سلام
امیدوارم فرهنگ اسلامی رو زنده کنید
همان فرهنگی که جهان اسلام را به ابر قدرت فرهنگی تبدیل در زمان قدیم تبدیل کرد وهمه چیز ما طبق اسلام ناب محمدی ص بود
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
به نظر من آگاهی دادن شیعیان جهان در باره قتل عام شیعیان در عراق و پاکستان و ....
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
شناساندن عرفان اسلامی ودرست که برگرفته ازروش زندگی امامان (ع)است.عرفان یاهمان خداجویی درباطن همه ی ماهست نمی شودآنراردکرد.اگربه آن درحوزه توجه نشودوسرپوش گذاشته شوداین میشودکه مردم میرونددنبال عرفانهای دروغین چون اصل انراپیدانمی کنند!مابایدخیلی زیادآن دینی که امام صادق(ع)فرمودندکه :دین چیزی جزمحبت نیست!راهم به مردم نشان دهیم!مثلا:وقتی یک بی حجاب رامیگیریم بجای جریمه وزندان!برایش ده جلسه اجباری کلاس علوم دینی مربوط به مشکلش رابگداریم البته ازافرادمجرب وزن استفاده شود!!
مشکل بعدی اینکه حوزه یکدست نیست واین نیز مردم رابدبین کرده!
وآخراینکه حوزه نباید جای کسانی شود که بانیت آماده بودن شغل به آنجابیایند.بایدعاشقان دین درآن درس بخوانندتامثل گذشته انسانها یبزرگ پدیدآیند!!!
be
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
سلام یکی از افات امروز حوزه مدرک گرایی ودکتر شدن اقایان طلبه ..است که فخرفروشی وجدایی از توده های عام جامعه رابوجود اورده است ...باپارتی وبلند پروازی ومدارج جعلی به راحتی پله های ترقی مدرن غربی رو طی می کنند...
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
سلام
انواع راه های اثبات ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام
سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
سلام به نظر من خدا شناسی وخود شناسی میتواند محور اصلی همه ی مسائل باشد
وحيد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
سلام
ازموضع طلبه اي كه بيش از10سال ازعمرطلبگي اش را درراه نقدفرقه هاي ضاله گذرانده،به جرات عرض ميكنم كه فرقه ها خودشان مشكل نيستندبلكه عارضه مشكل ديگري درنوع كميت و كيفيت عرضه دين ماست،كه در برونداد اجتماعي و فرهنگي و اعتقاديش به فرقه گرايي تبديل ميشود و اگه اين بحث ريشه اي و مبنايي را بخام عاميانه بگم اين ميشه كه: آبادي بتخانه زويراني ماست
و درحوزه اي كه درس اسلام قرار است خوانده شود،اسلامي كه درسه حوزه عقايد و احكام و اخلاق حرف براي گفتن دارد و آقايان بيشترين قوت و تمركزشان را براحكام گذاشتند،چه انتظاري از جامعه ميشود داشت!!
آقايان اسلام را مصادره به احكام نكنند.احكام با تمام مباركي اش بخشي ازدين است،نه تمام دين
به داد عقايدبرسيدكه ورودي اسلام است و تمام عقل را به مباهله ميطلبد،درس بي ارزش و جنبي حوزه است.(علي الخصوص درحوزه مهدويت و امامت كه قريب به اتفاق،عواميم و كم سواد)
به داد اخلاق برسيدكه ظهوروبروز يك مسلمان دراخلاق است و ازمهندسي مباحث اخلاقي به چندتوصيه و ذكرو...بسنده كردند.و درگفته ها و نوشته ها ازمحصول دههاسال سيروسلوك و مبارزه با نفس سخن به ميان آوردندولي نگفتندوننوشتندكه اين بزرگان چگونه حرام را ترك كردندو.....
بگذريم،اگرچه معتقدم عقل نظري مان كامل است و آنچه مشكل است،عقل عمليمان است.
رجبی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
با عرض سلام
یکی از ضعف های حوزه علمیه عدم پرداخت به بحث فقه سیاسی است اگر امروزه سیاستمداران ما به مباحث اعتقادی کم توجه اند ناشی از ضعف ما در تربیت سیاستمدار دینی است .
بسیار شنیدهایم که برخی روحانیون میگویند شغل ما امام جماعت بودن است این صحبت ها به نظر من صحیحی نیست و با روحانیون ما در عرصه اجرایی ، سیاسی و دانشگاه ها حضور فعالی داشته باشند
پلاک
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
با توجه به اینکه سالهاست که برده داری در اسلام به کلی جمع شده چرا باز هم در حوزه های علمیه برده داری تدریس می شود؟
چه انتظاری باید از خروجی این حوزه ها داشت؟
شما میفرمایید پیشنهاد،بنده میگم انقدر سطح علمی حوزه های علمیه پایین آمده که یک دانشجوی سطح پایین علمی یک طلبه با سطح سواد (سه) را به چالش میکشد،ولله قسم این موضوع را به عینه دیدم.
بنده پیشنهادمیکنم طلاب را فقط در حوزه های علمیه نخواهید،اجازه دهید با اجتماع بزرگ شوند تا بتوانند با مردم ارتباط بگیرند.
طاهر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
با سلام
اين حركت بي نظيري در عالم اينتر نت مي باشد. از اين بابت دعا مي كنيم كه منجر به يك نتيجه خوب شود. به نظر بنده بحث روانشناسي اسلامي كه در آن كليه نظريه هاي مادي روانشناسي را به چالش بكشد الان در حوزه ديده نمي شود . متاسفانه هر چه ما كتاب روانشناس مي بينيم اكثريت قريب به اتفاق آنها بر گرفته از مطالعات صورت گرفته بر يك انسان منهاي دين مي باشند و در خيلي از جاها و گفتارها مي بينيم يا بر خلاف سنت و فرهنگ ديني ما نظريه ارائه مي شود و در خيلي جاها همان نظر فرهنگ و دين ما را به نام يك دانشمند غربي به خورد ما مي دهند. با تشكر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
با سلام و احترام
با تشکر از فراهم کردن این امکان جهت برقراری ارتباط با افراد تاثیرگذار شیعه
مسائلی که با توجه به نیازهای روز جامعه به نظر بنده می رسد:
- شفاف سازی مفهوم عدالت در جامعه اسلامی و تعیین مصداق های آن به منظور استناد به آنها در راستای اجرایی نمودن در سطح جامعه
- طرحریزی مدل اقتصاد اسلامی از طریق مطالعه و تحلیل و شفاف سازی تعالیم قران و اهل بیت علیهم السلام همچنین مطالعه دقیق و نقد بی طرفانه مدل اقتصاد غربی یا مدل های قوی که در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته اند برای استخراج اصول اقتصادی که مغایرتی با احکام الهی ندارند و به ما در تهیه مدل اقتصاد اسلامی کمک می کنند به کمک دانشگاهیان و مسوولان اجرایی کشور
- با توجه به رشد روز افزون اقبال به عرفان در جوامع کنونی پیشنهاد می گردد:
نقد بیطرفانه عرفان های نوظهور و کاذب شرقی برای جامعه بشری و بدون مرز (برای مخاطب نا آگاه و نه معاند و فقط محدود به ایران نباشد و به زبان های مختلف ترجمه شود)
ارایه تعاریفی از عرفان اصیل برای سطوح مختلف آگاهی به مقتضای درک و فهم افراد مختلف برای مخاطب عم و خاص
انتشار این دو در سطح گسترده در کل جهان که می تواند از طریق فضای مجازی نیز باشد به طوری که قابل دسترسی در کل کره خاکی باشد و کلمات کلیدی داشته باشد که معمولا به میزان بالایی جستجو می شود.
- تعریف سبک زندگی اسلامی ایرانی و شفاف سازی مصداق های آن با کمک اساتید دانشگاه و برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت در خصوص اطلاع رسانی باهکاری نهادهای دولتی دخیل و فرهنگ سازی از طریق آموزش و پرورش و صدا و سیما و شهرداری
با آرزوی توفیق
توحید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
فکر نمی کنم در شرایط کنونی هیچ چیز بهتر از همدردی و اهتمام برای حل مشگلات مردم باشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
اگر هر شیعه خود را بااسلحه دین و معارف اهل بیت مسلح کنه و نه تنها با اگاهیها بلکه با عمل به سیره پیامبر گرامی و اهل بیت در وهله اول خود را نجات بدهد و بعد در جامعه خود اثر گذاری کند وهابیت که هیچ امپریالیسم هم کاره ایی نیست و این مهم خود به خود محقق نمیشه الا انسان از خود و بعداز خانواده خود و سپس جامعه دوربر خود شروع کنه واین تازه قدم اول است ودر قدم دوم یابهتر گفته بشه به کلاس دوم که میره باید سیرو سلوک و سیر الی الله خودرا تقویت کنه و دراین این راه الگو های ماامثال علامه مجلسیها ونخودکی ها و طباطبایی هاو قاضی ها و آیت الله ناصری ها و .......کم نیستند که انسان از آنهادرس الگو بگیردو این اولین الویت است
جواد کاظمی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
سلام
امروز مهم ترین و حساس ترین اولویت حوزه های علمیه باید طرح تحول باشد چون بسیار ضروری و مورد مطالبه مستقیم رهبری میباشد
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
به نام خدا
سلام عليكم
پرداختن به موضوع امامت و تبيين اهميت شناخت جايگاه امام معصوم هميشه در اولويت معارف است. ضمنا از ايشان تقاضا دارم نسبت به برگزاري كلاسهاي حوزه در ساعات غيراداري و دوره هاي نيمه وقت يا پاره وقت يا شبانه بصورت رسمي اقدام نمايند. خيلي را به غير از خودم مي شناسم كه مشتاق فراگيري عقايد و دروس اسلامي هستند كه نميتوانند خود را با شرايط امروز حوزه كه فقط در ساعات صبح درس دارند تطبيق دهند. شمارا به مولايمان اميرالمونين قسم اين پيام را به ايشان بدهيد. به اميد موفقيت كليه خدمتگزاران به نظام اسلامي
محمد مرمضي
United States
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
به خدا قسم وهابيت وبس...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
ریشه فبسفه و عرفان از حوزه کنده شود و مباعث معارف اهل بیت علیهم السّلام کتاب های آقای بنی اشمی و مسأله ی علم استاد رحیمیان تدریس شود و مباحث فلسفه و عرفان نقد شود.
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
من نظرم اینکه اینقدر به حاشیه رفتیم که از اصل بازموندیم!! اصل اعتقاد به خداوعالم غیب،که خیلی ها نمیدونن این ها یعنی چی اگرکسی بدونه عالم غیب چیه؟؟دیگه کمتر گناه واشتباه میکنه!!این باید تببین بشه،من خودم مبلغ مذهبی هستم وهرجا میرم میبینم وکمبود این مسئله رو احساس میکنم!! باتشکر
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
مهمترین مباحث اعتقادی جایگاه و اهمیت ولایت فقیه می باشد
حبیب اله
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
با سلام.
به نظر بنده حقیر یکی از مهمترین مسائل حال حاضر پرداختن به موضوع :
هجوم جهان غرب و شرق به مذهب بر حق شیعه است.
برای مثال : چرا باید یک شیعه فقط در شب عاشورا به یاد خدا بیفتد. آیا امام حسین (ع) برای عزاداری به شهادت رسیدند؟
هدف از قیام ایشان چه بود؟
چرا با وجود بیشماری هیئات مذهبی ، در این اماکن فقط به حادثه عاشورا اکتفا میگردد؟
چرا به پیام عاشورا توجه نمیشود؟
طبق حدیث معتبر :
ارزش مداد علما بیشتر از خون شهدا است.
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
توحید
عبدالله دائم الحزن
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
حضرت امام زمان(عج):
طلب علم از غیر طریق ما(اهل البیت) مساوی است با انکار ما.
خدیوی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
در تعدادی از کتب منتشره با مجوز ارشاد اسلامی و تعدادی ازکتب درسی دانشگاهها و مدارس مباحث علمی منهای اسلام ودین مطرح میشود . مدیریت منهای اسلام مطرح میشود --روانشناسی منهای اسلام مطرح میشود – حتی گاه مشاوره تربیتی منهای اسلام ودین مطرح میشود - درسها و عناوینی بنام مهارت های زندگی و دستیابی به خوشبختی منهای دین مطرح میشود.در برخی ازاینگونه کتب غیر درسی حتی کوچکترین نشانی از مذهب و اسلام وجود ندارد.اگر در کتاب علوم تجربی مدارس راهنمایی در باره منظومه شمسی صحبت میشود مشکل اینگونه دروس لااقل با نوشتن یک آیه یا حدیث مرتبط با موضوع درشروع درس حل میشود مثلا (ان فی خلق السموات و الارض واختلاف اللیل و..........).البته این راه حل کوتاه مدت است .. فرهنگ قرآنی اینست که :افرایتم ما تزرعون اانتم تزرعونه ام نحن الزارعون..........آیا کشت و زرعتان را مشاهده کردید. آیا شما اسباب آنرا فراهم کردید یا ما ؟ (آیا شما این ویتامینها را از دل لجن به میوه ها تزریق میکنید یا ما؟) باید در مشاهده پدیده های هستی به خالق هستی اشاره شود . درتعدادی ازکتب روانشناسی اخلاق ورفتار کلا با مسایل علمی و کنشهای روانی بررسی میشود واز جایگاه ایمان وتاثیر دین بررفتارهیچ خبری نیست.در کناراین نقیصه در خارج از کلاس درس تز( موفقیت حکومت منهای دین) مانند برخی کشورهای لائیک به ذهن جوانان القا میشود اینجانب با 25 سال سابقه تدریس در دانشگاه ومراکز تربیت معلم آمادگی دارم تا راهکارهای اجرایی لازم را ارائه نمایم. ضمن آنکه این کار باید علمی و منطقی و پرجاذبه وبدورازافرط و تفریط انجام گیرد ..
با احترام : محمد اسماعیل خدیوی ( مدرس دانشگاههای آزادوپیام نور و مرکز تربیت معلم ) آ khadivi6302@yahoo.com. پست الکترونیک
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
سلام یکی از بی مهری های که اتفاق افتاد در خصوص امام علی (ع) ترویج ندادن مکتب شیعه علوی ،نهج البلاغه. وعدالت در اجتماع .بود
سجاد دلیر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
فقط مهدویت و علائم ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
به نظر من اولویت اول اصلاح نفس خویش و کمک به شیعیان آقا امام زمان برای اصلاح می باشد، که این اصلاح انفس شرط ظهور »ولایمان است.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
با سلام وخسته نباشید
به نظر بنده اگر در حوزه فرا گرفتن علوم حدیث اهل بیت از همون پایه های یک ودو شروع بشه خیلی خوبه و کار آیی بسیاری داره چون با فراگرفتن احادیث اهل بیت در کنار تفسیر قران خود به خود طلبه رو پاسخگوی به شبهات می کنه هم شبهات اعتقادیی که از طرف وهابیون و ... وارد میشه هم شبهات دنیای سکولار و فمنیسم و...کتب حدیثی مثل توحید صدوق و ... با ید جزئ دروس حوزه باشند
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
به نظر من حقیر حوزه باید به جوانان خودش رو نزدیک تر کنه من با توجه به شغلی که دارم با افراد مختلفی سر و کار دارم ولی می بینم حتی مثلا خانمی ک اصلا براش حجاب مهم نیست و حجاب نداره گاهی حرف هایی می زنه که من که شاید به ظاهر اصلا تو خط اونا نیستم واقعا می مونم چی بگم یا حتی مثلا خانم های دیگه ای که شاید مشکلات مختلفی دارن ولی سفر خارج نمی نویسن اسمشونو و سفر مکه می رن اینا نشون می ده که باطن این ها درسته ولی ما در این جامعه اسلامی کاری کردیم که اون ها متاسفانه از علمای ما فاصله گرفتن و واقعا باید حوزه با سیاست های درست که همه جور جوانان را جذب کنه کاری کنه که اون ها جذب بشن وقعا حیفه واقعا حیفه دیروز یکیشون صحبت می کرد می گفت: من یه دونه حدیثم بلد نیستم ولی آدم معتقدی هستم و می گفت خیلی ها همه جور احدایث و این جور چیزها بلدن ولی پدرسوخته اند و اهل همه کار هستند! ... این ها نشوون می ده که متاسفانه اینقدر برای این ها مسئله باز نشده که اسلام معیارش خودش و ائمه هستند و نه امثال افرادی که از دین سوء استفاده می کنند .... من خیلی دوست دارم که حوزه به همه جوون ها نزدیک بشه اونایی که اصلا حجاب ندارند و یا من می خوام حتی بالاتر از این رو بگم که حتی اون هایی که مشکلات اخلاقی دارند رو برگردونند به اسلام و می دوم که می شه چطور در جوامع غربی هر از چند گاه فلان شخص معلوم الحال مسلمان می شه ولی جوون ما جوهرش اسلامه نمی تونه ؟؟! در روابات خودمون هم داریم که روش اینه و واقعا هم اثر گذاره و البته اینو باید علمای حوزه بنشینند و بحث کنند تا به نتیجه برسند ان شاءالله
من خودم الان واقعا موندم چطور اینا رو بیارم تو خط یعنی آدم می مونه
اللهم عجل الولیک الفرج
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
به نظر من پاسخ گویی به شبهات جوانان و تقویت اعتقادات مردم مهمترین نیاز است
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
مباحث اثبات حقانیت اهل بیت و گفتن فضایل اهل بیت و شناخت آنها از مهمترین کباحث در هر عصری در حوزه باید باشه زیرا اعتقاد به امامت مرکز همه اعتقادات میباشد و اگر این اعتقاد ضعیف بشود همه اعتقادات چه علما و چه عملا ضعیف می شود
ايماني خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
مهدي شناسي و ضرورت آماده سازي جامعه براي فرج و زمينه سازي ظهور
سیدمحمود
United States
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
در حوزه فطرت بیشتر تلاش بشه تشکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
استاد بوشهری مرکز پاسخگوی شبهات را تقویت کنید
صادق امینی ش پ 64858
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
باسمه تعالی
با سلام
وظیفه اولی روحانیت پاسخگوئی به نیاز های دینی جامعه است
لذا
بهترین کار فعالیت های تخصصی تبلیغی برمبنای منابع اصلی متناسب با نیاز های جامعه است.
با آرزوی موفقیت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
مبارزه علمی با الازهر
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیر المومنین علیه السلام ....
قال مولانا الصادق علیه السلام :َ نَحْنُ أَصْلُ كُلِّ خَيْرٍ وَ مِنْ فُرُوعِنَا كُلُّ بِرٍّ فَمِنَ الْبِرِّ التَّوْحِيدُ وَ الصَّلَاةُ وَ الصِّيَامُ وَ كَظْمُ الْغَيْظِ وَ الْعَفْوُ عَنِ الْمُسِي‏ءِ وَ رَحْمَةُ الْفَقِيرِ وَ تَعَهُّدُ الْجَارِ وَ الْإِقْرَارُ بِالْفَضْلِ لِأَهْلِهِ وَ عَدُوُّنَا أَصْلُ كُلِّ شَرٍّ وَ مِنْ فُرُوعِهِمْ كُلُّ قَبِيحٍ وَ فَاحِشَةٍ فَمِنْهُمُ الْكَذِبُ و ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
به نام یکتا ی بی همتا
شرک های نوین... اعتماد به غیر از خداوند و بی اهمیت نشان دادن حق و حقوق انسان ومسلمان و مومن.... و رهایی از فسق. نفاق بررسی وجه تمایز میان آن ها.