۱۰۸

سخنان عجیب مرسی علیه‌ سوریه در تهران/ اعتراض هیات سوری

کد خبر: ۴۰۴۳۲
۱۳:۳۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۱

 

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش«شیعه نیوز» به نقل از جهان، وی در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در سخنانی با حمله به سوریه و طرفدارانش، نظام سوریه را خونریز نامید و گفت: هم اکنون انقلاب سوری ها علیه نظام ظالم در جریان است.

وی البته منظور خود را از سوری ها مشخص نکرد و اظهار نظری نیز راجع به تروریست های اجاره ای غربی- عربی در سوریه و دیکتاتوری مطلق حکومت های عربستان سعودی و قطر و همچنین دیدار خود با دیکتاتور آدم کش عربستان نکرد.

مرسی با تاکید بر پشتیبانی کامل و بی کم و کاست از خواست مردم سوریه در دستیابی به آزادی گفت: اکنون شاهد انقلاب مردم سوریه بر ضد نظام ظالم خود بوده و مصر در آمادگی کامل به منظور همکاری با طرف های مختلف برای جلوگیری از خونریزی است. ریخته شدن این خون در این کشور بر گردن تمامی ماست.

در همین حال الجزیره اعلام کرد که همزمان با سخنان مرسی، هیات سوری حاضر در مراسم، سالن اجلاس را ترک کرد. این گروه به سرپرستی نخست وزیر سوریه در اجلاس تهران شرکت کرده است.

اظهارات ناپخته "مرسی تازه کار" در حالی است که ائتلاف نظامی سیاسی ترکیه، امریکا، قطر، عربستان و دول غربی علیه نظام سوریه به دلیل پشتیبانی مردم این کشور از بشار اسد تا کنون با شکست روبرو شده است.

نکته جالب در سخنان مرسی این بود که وی در طول سخنرانی خود بیش از 6 بار از سوریه نام برد اما تنها دو بار از اسراییل نام برد.

گفتنی است رييس جمهوري مصر چندی پیش نیز خواستار كمك هم پيمانان دمشق براي بركناري بشار اسد رييس جمهوري سوريه شده و عنوان کرده بود: زمان آن فرا رسيده كه خونريزي در سوريه متوقف شده، ملت سوريه به طور كامل به حقوق خود دست يافته و اين رژيم كه ملتش را به قتل مي‌رساند، از صحنه حذف شود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۸
نظرات بینندگان
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
خوب اگه این حرف ها رو نزنه که ملک عبدالله عزیزش ناراحت میشه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
ملک عبدالله کیلو چنده؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
همون کارگر یهود رو میگه
منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
خدا مرسی را لعنت کند که در اجلاس سران با تمسک به نام خلفای غاصب ابوبکر ،عمر،عثمان(لعنة الله علیهم أجمعین) شروع به سخنرانی کرد وای بر ما خدایا ببخش ما را که در خاک امام زمان(علیه السلام) از دشمنان مادرش نام برده میشود.شیعه نیوز اگر درد دین داری اگر اهل بیت را عقیده داری این نظر را منتشر کن.
ناشناس
United States
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
الله اکبر و لله الحمد
امیر
United Kingdom
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
قبلا به احمدی نژاد چقدر بد و بیراه می گفتم سر اینکه با هیچ کشوری ارتباط نداریم.
الان میگم کلا حکومت اگه دست این منتظر بود فکر کنم این اندک ارتباط هم با کشورهای مثل کومور.بنین.لسوتو.گینه بیسائو و ... رو هم نداشتیم
اللهم احفظ احمدی نژاد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
برادر چرا تندروی؟ چکار باید میکردند؟ میزدند توی دهانش؟ یا ازش انتقاد میکردند؟ تکلیف یکپارچگی(وحدت) چی میشه؟
وای بر ما که مهدی فاطمه را می آزاریم.
اللهم عجل لولیم الفرج
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
حال اونایی که سنگ مصر و انقلاب مصر را به سینه میزدن دیدنیه
عمر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
اگر حضرات ابوبکر وعمر وعثمان(رض) اینطور که تو میگی بودند جز اصحاب پیامبر نبودند ویادر کنار پیامبر دفن نمی شدند
محب اصحاب رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
ای بنده خدا چرا به اصحاب رسول توهین میکنی (اصحابی کالنجوم بایهم اقتدیتم اهتدیتم
لاتسبوا اصحابی ) همه گفته های پدر حضرت فاطمه وجد حسنین وپیامبر منوشما وعلی ومهدی است ودر حقیقت شما به ساحت مقدس پیامبر توهین می کنی .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
اگر تمام صحابه عادل بودند، فتنه اى پديد نمى آمد و اگر تمام صحابه عادل بودند، امت اسلام متفرق نمى شدند. اگر تمام صحابه عادل بودند، بعضى از ايشان بعضى ديگر را نمى كشتند. زيرا انسان عادل نفس محترمى را نمى كشد، مگر به حق. اگر تمام صحابه عادل بودند، امر را براى نا اهلان مهيا نمى كردند و خلافت به سلطنت و غنيمت تبديل نمى گرديد كه هركس داراى زر و زور و تزوير باشد زمام امور را به دست بگيرد.

نظريه عادل بودن تمامى صحابه در واقع اشتباه در اوراق و صفحات است و كوركردن مردم و منع از به كار بستن عقل و خرد زيرا معقول نيست همه كسانى كه باهم مى جنگند برحق باشند چون حق ضد كشتار و ضد فتنه انگيزى است و از تفرقه منع مى كند و از آماده كردن امر براى افراد ناشايسته جلوگيرى مى كند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
صاحب کتاب «التيسير» از احمد بن حنبل نقل مي‏کند که حديث «نجوم» غير صحيح است. التيسير في شرح التحرير، ج 3، ص 243.
حافظ ابن عبد البرّ به سندش از ابوبکر بزار نقل کرده که گفت: «شما از آنچه از پيامبرصلي الله عليه وآله روايت مي‏شود و در دستان عموم مردم است سؤال کرديد که پيامبرصلي الله عليه وآله فرمود: «اصحابي کمثل النجوم - او اصحابي کالنجوم - فبأيّها اقتدوا اهتدوا؟ اين کلامي است که هرگز صحيح نمي‏باشد...».جامع بيان العلم، ج 2، ص 90.
ابن عدي معروف به ابن قطّان حديث «النجوم» را در کتاب «الکامل» خود آورده که موضوع آن احاديث ضعيف و موضوع است.الکامل، ترجمه حمزه نصيبي و جعفر بن عبدالواحد هاشمي قاضي
ابن حزم نيز از جمله افرادي است که حديث «نجوم» را تکذيب و حکم به بطلان و وضع آن کرده است. او مي‏گويد: «به تحقيق ظاهر شد که اين روايت در اصل ثابت نيست، بلکه شکي نيست که دروغ است؛ زيرا خداوند متعال در حق پيامبرش فرمود: «ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوي - إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْيٌ يُوحي».[4] اگر کلام او عليه الصلاة و السلام در شريعت، تمامش بر حق و واجب است پس بدون شک از ناحيه خداوند است. و هر چه از ناحيه او است در آن اختلافي نيست؛ زيرا خداوند مي‏فرمايد: «وَ لَوْ کانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافاً کَثِيراً»،[سوره نساء، آيه 82] خداوند از تفرقه و اختلاف نهي کرده است آنجا که مي‏فرمايد: «وَ لا تَنازَعُوا»[سوره انفال، آيه 46] پس محال است که خداوند امر کند رسولش را به متابعت مطلق از صحابه در حالي که در ميان آن‏ها فردي وجود دارد که شيئي را حلال مي‏کند در حالي که ديگري آن را حرام مي‏داند. و اگر چنين مي‏بود بايد فروش شراب حلال مي‏بود؛ زيرا سمرة بن جندب آن را حلال دانسته است. و نيز بايد خوردن تگرگ براي روزه‏دار به جهت اقتدا به ابي طلحه حلال باشد، و از طرفي ديگر به جهت اقتدا به ديگران از صحابه حرام گردد... المحلّي، ج 6، ص 83.
شمس الدين ذهبي :
او در کتاب «ميزان الاعتدال» در ترجمه جعفر بن الواحد هاشمي قاضي بعد از تضعيف او مي‏گويد: از بلاياي او جعل حديث «نجوم» است.[ميزان الاعتدال، ج 1، ص 413] .
و نيز در ترجمه زيد العمّي بعد از نقل حديث «نجوم» تصريح به بطلان آن نموده است.ميزان الاعتدال، ج 2، ص 102
فقط حیدر امیر المومنین است
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
جناب سنی باید بدانی و بفهمی که همه صحابه معصوم نیستند و این روایات جعلی هم به درد نمیخورد مگر آیات لعن ونفرین خداوند یا آیات عتاب و سرزنش ها را ندیده ای این آیات برای چه کسانی بوده آیا مخاطب آین آیات غیر از صحابه بودند آیا روایتی که صحابه های غاصب بعد از پیامبر در کتب خودتان دارند مبنی بر اینکه حتی زنهای پشت پرده از آنان عالمتر هستند ندیده اید آیا روایت لولا علی علیه السلام لهلک عمر را ندیده اید این آیه برای چه کسانی نازل شده و ما محمد الا رسول قد خلت من قبله الرسل افان مات او قتل انقلبتم علی اعقابکم آیا این آیات برای غیر صحابه کافر به ظاهر مسلمان است کمی فکر کنید تا در آخرت دچار خسران مبین نشوید
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
آمده تو مملکت امام زمان به اولی و دومی و سومی .... درود فرستاده و از اون بدتر اینکه اسم ... اونارو کنار نام نامی امیرالمومنین آورده.
خدا با همونا محشورش کنه
بحرین را کمک کنیم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
این میدونی یعنی چی ؟؟؟ یعنی فحش به نظر ایران !! یعنی جسارت به ساحت مقام معظم رهبری !!!! حالا هی مثل رجب طیب اردوغان یزید صفت بهش رو بدیم بعد که گندش در اومد بگیم آخ دیدی چی شد فلانی هم تو زرد از کار دراومد !!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
واقعا كه حرف دل خيلي ها را زدي
امیر
United Kingdom
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
یعنی واقعا مشخص نیست ؟؟؟؟
یعنی الان معلوم نیست ما فرش قرمز میندازیم میگیم مرسی جون مادرت با ما باش؟
بعد مرسی ناز میکنه؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
نبردی بویی از ایمان و مردی
برو هرگز به ایران برنگردی

تو با نام خبیث جبت و طاغوت
هوای شهر را آلوده کردی

درک واصل شوی با تیغ مهدی
و با آن ها محشور گردی
عبدالله
United States
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
برادرا اگه تو تحلیل مسائل سیاسی قراره اینقدر سطحی نظر بدن بهتره به توصیه امام برن به تحصیل دین بپردازن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
جناب عبدالله یا شما این حرف رو قبول داری یا نداری: "سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست"
حالا به نظر شما آیا در دیانت ما درود به غاصبین حق امیر مومنان پذیرفتنی است؟
ـیت سکوت در برابر توهین به امیر مومنان پذیرفتنی است؟ (آیا این کم توهینی است که نام مولا رو کنار اسم منحوس اون سه پلید بیارن؟!)

با این تفاسیر آیا همچنان سیاست تو مملکت ما عین دیانته؟؟؟
یا داره شعار سیاست علوی رنگشو می بازه و به سمت شیطنت اموی پیش میره؟؟!
آیا انتقاد از اینکه این غلط زیادی توسط مرسی ملعون انجام شده باید مسخره بشه؟
و در آخر تحصیل معارف دینی بسیار ارزشمندتر از سیاست ورزی مزورانه و دو رویانه است.فراموش نکنید که ادعای نظام ما این است که دنباله رو علی است نه معاویه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
قابل توجه کسانی که می گویند بیداری اسلامی!!!!؟؟؟
پورهادی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
این آقای مرسی تکلیفش با خودش معلوم نیست ایشون نماینده یک ملت انقلابی است و باید از حق ملتها دفاع کنه نه شعارها و منویات آمریکا و اسراییل و کشورهایی که با فرافکنی مشکلات درونی خود را به دیگر کشورها سرایت داده اندبپردازد ایشون متاسفانه در سخنرانی نه شروع خوبی داشت نه به مسائل تکنیکی برخورد کرد و بر عکس خیلی ناشیانه به مسائل پرداخت و نه پایان خوبی داشت بنده برای مردم و کشور مصر متاسفم از این انتخاب ناشیانه
ناشناس
United Kingdom
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
گلم همین کارو میکنه ولی چون نظرش با شما مخالف دیگه نوکر امریکاست
امین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
از سیاستمداران مصری بیشتر از این نباید انتظار داشت. خدا اخر و عاقبت هممون را ختم به خیر کند !
دلسوز
United Arab Emirates
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
عجيب است از شما كه مسلمانيد و از يك جنايتكاري همانند بشار اسد دفاع ميكنيد مرسي مرد اجلاس بود خدا حفظش كند به كشتار وحشيانه كودكان سوريه توجه كنيد ظلم خوب نيست فردای قیامت باید جوابگو باشید به نظر شما ایا فرق وتفاوتی هست بین اسد ورابین یهودی وحشیگری انها یکیست
منصوری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
قای دلسوزظاهراخواب تشریف داریدیاچشمانت بروی حقیقت بسته ای فجایع سوریه باپول
جنایتکارانی مثل ملک عبدالشیطان یهودی و
آل ثانی خبیث وبااسلحه رزیم غاصب صهیونیستی وحمایت امریکای جنایتکاردرحال اتفاق است انشا...خداوند خط مقاومت (یران - سوریه و حزب ا...)راحفظکند
سید احسان پرسان فومنی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
قابل توجه شما که مردم سوریه بشار اسد را از جان و دل دوست دارند و این کشتارها توسط گروهی بی مسئولیتو تروریست از کشور های عربی صورت می پذیرد. خدا دشمنان دولت سوریه را لعنت کند بدانید که به آرزوهای شومتان که تسلط بر شهر حضرت زینب س و رقیه س است نخواهید رسید به امید امام زمان عج انشاءا... تعالی
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
احسنت
ناشناس
Canada
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
من با این نظر کاملا موافقم. اساسا این تفکر در این جامعه غالبه که من درست میگم و اگه کسی خلاف نظر من رو گفت مرگ بر او باد.......
بحرین را کمک کنیم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
تو دلسوز اون بودجه و اون هزینه ای هستی که اربابانت خرج کردند تا نظام سوره برگرده ولی به حول قوه الهی و عنایات بی بی رقیه و ام المصائب زینب کبری سلام الله علیهما این آرزو رو باید به گور ببرید .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
من طرفدار هیچ طیفی نیستم و نیز به حکومت هیچ کس غیر از امام معصوم راضی نخواهم شد و لی اینرا میدانم که وهابیت پلید در سوریه دارد جنایت می کند و به اسم حکومت تمام می کند و ظاهر بینهای کوته فکر باور می کنند. مرسی هم یک وهابی است و دشمن اهل بیت که اگر اینگونه نبود از مخالفان دولت سوریه حمایت نمی کرد چرا که همه می دانند مخالفان اسد وهابی هایی هستند که هدفشان محو آثار اهل بیت در سوریه می باشد.
ناشناس
United Kingdom
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
من کاملا با این حرف موافقم
خاله سارا
United Kingdom
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
دلسوز جان میرحسین با اون همه دبدبه کبکه که نخست وزیر امام بود.آخرسر فهمیدن آمریکاییه
تو فکر میکنی الان اینجا نظر بدی میگن پول نگرفتی.
کلا اگر کسی بر ضد اینها حرف بزنه از ارباب های آمریکایی پول گرفته که با آل الله مبارزه کنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
اون که سر بچه ی مردم رو میبره مدافع مردم اون که بمب میزاره فقط بخاطره اینکه یه ارتشی بمبره صدها کودک بیگناه کشته میشند اون از مردمه؟
محسن
United States
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
از کی تا حالا غرب و امریکا خوب شده اند که داری ازشون حمایت میکنی!
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
بابا دلسوز تو دیگه کی هستی .....
مهدي
United States
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
اقاي به اصطلاح دلسوزخوبه اين کشتارهاهمه به خاطررهبران تروريست شماانجام ميشه اينوديگه همه ميدونن که سعودي،قطر،ترکيه ودول خائن کشورهاي عربي وغربي باعث اين کشتارهاهستن بعدشم ازکي تروريستهاي اجاره اي شدن شهروندان سوري
گلدیسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
چرا مثبت فکر نمیکنین اولا که ایشون گفت اللهم صلیعلی محمد واله واصحابه البته دقیقا یادم نیست ولی ترتیبش یقینا همین بود ثانیا چرا مثبت فکر نمیکنین شاید در نظر داشته اسم حضرت علی رو برای نمایش وحدت بگه ونشون بده ما مشترکات زیادی داریم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
تو صلواتش من کلمه ی "آله" رو نشنیدم!!!
خاله سارا
United Kingdom
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
ناشناس جان مشکل از گوشهای شماست
خودش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
برادر من دقیق صلواتش یادمه از اله هیچ خبری نبود شما داری .......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
گفت اهل بیته
خاله سارا
United Kingdom
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
میگم مشکل از گوشهای شماست میگید نه. مجبوریم بریم با سند ثابت کنیم دیگه.اگه بگید دروغ میگی میگم یه سر چشم پزشکی هم بزنید

"الحمد الله والصلاة والسلام على رسول الله، اللهم صلِّ وسلم عليه وعلى اهل بيته وصحبه وارض اللهم عن سادتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي وعن الصحابة أجمعين وعن التابعين وتابعيهم بإحسان إلى يوم الدين "واعتصموا بحبل الله جميعًا ولاتفرقوا"
فقط حیدر امیر المومنین است
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
خاله سارا از این خطبه ای که شما گذاشتی معلومه مرسی خیلی بیشتر از اینها خله چون خود سنی ها حتی وهابی ها حضرت علی علیه السلام رو میگن کرم الله وجهه نه رضی الله عنه این توش نکته هستش و اون اینکه اون سه تا قبلا عرب جاهلی بت پرست بودن ولی امیر المومنین علی علیه السلام حتی از نظر ظاهری هم که بخوایم حساب کنیم قبل بلوغ به پیامبر ایمان آورده حالا کدوم یکی لایق خلافت بعد پیامبره و لایق درود و صلوات
yaser
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
لابد منظورش از عن التابعين وتابعيهم سلفی هاس
ناشناس
Germany
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
اقای بحرینی من میدونم شما یکی از شیعیان هستی.
لطفا دقیق پیگیر باش و معلوم کن ببینیم تا این مرسی عوضی برای چی نام سه خلیفه ملعون اولی و دومی و سومی رو توی مملکت شیعه برده؟؟؟؟ منتظرم
خودش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
شما از سیایت چیزی میدونید؟ حتما میخواین احمدی نژاد انجا بلند بشه بزنه تو دهنش مختار هم ابتدا با قاتلان حضرت مدارا کرد وپس از قدرت گرفتنش آنها را به خاکو خون کشید
متعجب
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
عجب!!!!!!!!!!!!!
عبدالحیدر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
لعنت خدا بر دشمنان حضرت زهرا(س) و بر تابعین کوردل و احمقشان از اولین تا آخرین مخصوصاً مرسی
ناشناس
United States
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
مرسی حقیقت رو گفت فقط حقیقت
yaser
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
همون حقیقتی که نعوذبالله به پیامبر گفت هذیون میگه؟
یاشین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
به نظر من کار مرسی درست بود و چه شهامتی داشت از صحبت علیه نظام بشار اسد ضمنا با نیش و کنایه از گفتگوی تمدن ها صحبت کرد گویی میدانست گفتگوی تمدن ها را خاتمی پیش کشیده ولی جایش در جایگاه میهمانها خالی است گویی از زیر پوست تهران خبر کامل داشت
حزب اللهی سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
دورود بر سید عزیز سید محمد خاتمی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
حزب الهی سبز وجود خارجی هم داره؟!؟
خاله سارا
United Kingdom
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
نه به نظر من هم وجود نداره. حزب الهی الان فقط صورتی و آبی داره.قرمزش هم تاچند وقت پیش مد بود.
ناشناس جان من با توام .اصلا رنگ سبز دموده هم هست.من و تو حزب الهی صورتی باشیم صورتی خیلی خوشجله. بهمون هم میاد تو روایات هم زیاد تکرار شده که صورتی بیشتر به حزب الهی ها میاد
وحید کدخدایی خسروشاهی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
آقای مرسی قبل ازاومدن به ایران ماموریت داشته ازسوی اربابانش خوش خدمتی کند متاسفم که اون همه فراعنه در مصر هنوز عبرت نگرفته که سرنوشت آنها چی شد البته خوب شستشوی مغزی کرده بودند.وافسوس به حال مردم مصر که این همه شهدا تقدیم انقلاب خودشان کرذند.اگر بالا سر دولت یک رهبر دین شناس وفقیه عادل نباشد این طور دچار انحراف میشویم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
قابل توجه این دلسوز گرامی این امنیتی که توداری بخشی ازآن ناشی ازپابرجائی حکومت سوریه است.ازاین بیشتر
نسبت به روابط ایران بادول خارجی توجه کن که ازاین بیشتر نمی توانم واست توضیح بدم این یک سرنخ است ...
alireza h
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
واقعا این سیاست عجیبه . من موندم چرا این که میاد تو تهران اسم خلفای نجسشون رو میاره میذارن رو سرشون حلوا حلواش می کنن.
یا الله
United States
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
"الحمد الله والصلاة والسلام على رسول الله، اللهم صلِّ وسلم عليه وعلى آل بيته وصحبه وارض اللهم عن سادتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي وعن الصحابة أجمعين وعن التابعين وتابعيهم بإحسان إلى يوم الدين "واعتصموا بحبل الله جميعًا ولاتفرقوا"
کسری
Germany
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
منظور این دوستمون خلیفه ی اول و دوم و سوم اهل سنت بود.


خدایا دشمن مولا علی(ع) و خانوم زهرا(س) رو لعنت کن
حمزه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
ظالم رفتنی است
ناشناس
Turkey
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
شکی نیست. مطمئن باش
گلدیسا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
آقای بشار اسد شما اشتباهات زیادی دارید,درمیان سران عرب تنها رییس جمهور تحصیل کرده دانشگاه هستید,اشتباه شما این است که مسیله فلسطین را فراموش نمیکنید,به نخست وزیر اسراییل پشت کردید واو را مانند دیگر سران عرب درآغوش نگرفتید,اشتباه شما این است که مانند سلمان بن عبدالعزیزولیعهد سعودی با جرج بوش رقص شمشیر نکردید,آقای رییس جمهور اشتباه شما این است که مانند برخی ها با سار کوزی شراب ننوشیدید.و ما به این اشتباهات افتخار میکنیم.
خاله سارا
United Kingdom
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
دیکتاتور دیکتاتوره دیگه.حالا تحصیلکرده یا بیسواد چه فرقی میکنه.
از اون ملک عبدالله بگیر تا .......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
خدا بشار رو حفظ کنه
من خیلی دل خوشی از این سیاست بازی های نظاممون ندارم ولی معتقدم که بشار اسد باید بر سر حکومت باقی بمونه
خدا اونو در پناه امام زمان محفوظ نگه داره و حکمرانیشو برقرار.
عمــــــــــــــــر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
سلام خدا بر محمد مرسی
و بر خلفای راشدینی که بعد از 1400 سال وقتی اسمشون توسط مرسی در ایران برده شد ، روافض تغییر رنگ دادن !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
نه آقاجون شما وخلفایتان پشیزی برایمان ارزش ندارید
موفق باشید
ناشناس
Turkey
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
الله اکبر و لله الحمد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
سیوطی در تفسیر الدرالمنثور , جلد 4, ذیل آیات 154-155 سوره آل عمران روایت می کند:
عمر، روز جمعه، سوره آل عمران را خواند… وقتی به این آیه رسید، « کسانی از شما که در روز روبه رو شدن دو جمعیت با یکدیگر ( در جنگ احد )، فرار کردند، شیطان آنها را بر اثر بعضی از گناهانی که مرتکب شده بودند، به لغزش انداخت…» گفت: وقتی روز احد، مشرکان را شکست دادیم، من فرار کردم تا این که از کوه بالا رفتم و همانا خود را دیدم که همانند بز کوهی، از کوه بالا میدوم!!! و مردم ندا می دادند که محمد ( صلی الله علیه وآله وسلم ) کشته شد. من گفتم: هر کس را ببینم که بگوید محمد ( صلی الله علیه وآله وسلم ) کشته شد او را میکشم!! بعد ما روی کوه جمع شدیم، پس این آیه نازل شد. « کسانی از شما که در روز روبرو شدن دو جمعیت با یکدیگر ( در جنگ احد )، فرار کردند، شیطان آنها را بر اثر بعضی از گناهانی که مرتکب شده بودند، به لغزش انداخت…».
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
پيامبر اكرم‌روزى خطبه خواند و فرمود: روز قيامت كه برپا شود، مردانى از امت مرا حاضر مي‌كنند، در حالى كه در سمت اصحاب الشمال (جهنمي‌ها) قرار دارند، سپس مي‌گويم‌: پروردگارا: اين‌ها اصحاب من بودند! سپس گفته مي‌شود ]آرى اصحاب تو بودند ولي‌[ نمي‌دانى اين‌ها بعد از تو چه كردند! پيامبر(ص) در پاسخ‌، همان سخن حضرت عيسي‌غ را مي‌گويد كه فرمود: "كُنت‌ُ عَلَيْهِم‌ْ شَهِيدًا مَّادُمْت‌ُ فِيهِم‌ْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِى كُنت‌َ أَنت‌َ الرَّقِيب‌َ عَلَيْهِم‌ْ وَأَنت‌َ عَلَي‌َ كُل‌ِّ شَي‌ْءٍ شَهِيدٌ ؛(مائده‌،117) تا زمانى كه در ميان آنها بودم‌، مراقب و گواهشان بودم‌؛ ولى هنگامى كه مرا از ميانشان برگرفتي‌، تو خود مراقب آن‌ها بودي‌؛ و تو بر هر چيز، گواهي‌!"؛ سپس گفته مي‌شود ]اى پيامبر[ هنگامى كه تو از آن‌ها جدا شدى (و به ديار حق شتافتي‌)، آن‌ها تغيير موضع دادند و از راه و سنتى كه تو بر ايشان ترسيم نموده بودى برگشتند.(صحيح بخاري‌، ج 5، ص 191ـ192، دارالفكر بيروت / صحيح مسلم‌، ج 8، ص 157، دارالفكر، بيروت‌.)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
تشکر از ناشناس
خاله سارا
United Kingdom
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
ناشناس تو الان از کدوم ناشناس تشکر کردی؟
از خودت؟
از ناشناس اول؟
از ناشناسدوم؟
از خودش؟
از خلفای راشدین؟
موضعتو مشخص کن
سارا مهدوی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
من که با همه ناشناسایی که این قسمت پیام دادن موافقم.در جواب خاله جان.به نیابت از ناشناس قدر دان.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
حقیقت گفتن مرسی مثل حقیقت گفتن بی بی سی بود. بی بی سی جنایات جنگ خلیج و افغانستان را سانسور می کرد اما فتنه 88 را با آب و تاب نقل می کرد. اونم طوری که می خواست.
مگر اسرائیل تا بیروت جلو نیامده بود و نیمی از لبنان را اشغال نکرده بود؟ اگه حمایت سوریه از مقاومت لبنان نبود الان لبنان هم جزء خاک اسرائیل شده بود.حقیقت اینه.حقیقت موشکهای حزب الله است که قلب اسرائیل را به لرزه در می آورد که از سوریه گرفته بود. کدوم یک از کشور های عربی از مقاومت لبنان و فلسطین حمایت کردند؟ حقیقت مردم بیگناه بحرین هستند قتل عام می شن و از کمترین حقوق مدنی هم بر خوردار نیستند. و حقیقت بحرین جدا شده از ایران است با نقشه شوم استعمار انگلیس. حقیقت شیعیان مظلوم عربستان اند که از حقوق مدنی محروم و زیر چکمه استبداد نابود می شوند. حقیقت ،خون به ناحق ریخته شده فرزند رسول الله در کربلا است.حقیقت حدیث متواترغدیر است که با قرائن حالیه و مقالیه مذکور در کتاب شریف القدیر،ثابت کننده جان نشینش بلا فصل امیر المومنین(ع) است.ای خفته به خواب خرگوشی تو از حقیفت چه می دانی که می گوئی:«مرسی فقط حقیقت را گفت» ای کاش به زودی لبّ حقیقت را مرسی و همه مسلمین بفهمند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
حقیقت گفتن مرسی مثل حقیقت گفتن بی بی سی بود. بی بی سی جنایات جنگ خلیج و افغانستان را سانسور می کرد اما فتنه 88 را با آب و تاب نقل می کرد. اونم طوری که می خواست.
مگر اسرائیل تا بیروت جلو نیامده بود و نیمی از لبنان را اشغال نکرده بود؟ اگه حمایت سوریه از مقاومت لبنان نبود الان لبنان هم جزء خاک اسرائیل شده بود.حقیقت اینه.حقیقت موشکهای حزب الله است که قلب اسرائیل را به لرزه در می آورد که از سوریه گرفته بود. کدوم یک از کشور های عربی از مقاومت لبنان و فلسطین حمایت کردند؟ حقیقت مردم بیگناه بحرین هستند قتل عام می شن و از کمترین حقوق مدنی هم بر خوردار نیستند. و حقیقت بحرین جدا شده از ایران است با نقشه شوم استعمار انگلیس. حقیقت شیعیان مظلوم عربستان اند که از حقوق مدنی محروم و زیر چکمه استبداد نابود می شوند. حقیقت ،خون به ناحق ریخته شده فرزند رسول الله در کربلا است.حقیقت حدیث متواترغدیر است که با قرائن حالیه و مقالیه مذکور در کتاب شریف القدیر،ثابت کننده جان نشینش بلا فصل امیر المومنین(ع) است.ای خفته به خواب خرگوشی تو از حقیفت چه می دانی که می گوئی:«مرسی فقط حقیقت را گفت» ای کاش به زودی لبّ حقیقت را مرسی و همه مسلمین بفهمند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
خیلی از مرسی نباید تعجب کرد چون شخصیتی وهابی است ..
اما از سران خودمان که می گویند: "و صحبه المنتجبین" انتظار نمی رود ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
منظورشون سلمان وابی ذر و دور وبریا مولاست
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
المنتجبین...
اتفاقا بسیار استفاده هوشمندانه ای بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
بیداری اسلامی مبارک
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
آیا مقامات ما شهامت اینکه در اجلاسی در کشورهای مدعی پیروی از سنت بگویند درود بر حضرت ابولولو را دارند؟آیا اینکه فردی بیاید و در پایتخت کشور شیعه و کنفرانسی سیاسی به میزبانی ما از قاتل حضرت زهرا سلام الله علیها تجلیل کند و بر آن ملعون درود فرستد شایسته واکنش از سوی مقامات ما نبود؟..او به خوبی میدانست که بر نکته ای احتلافی انگشت گذاشته است و نه بر مسئله ای اشتراکی که در جزئیاتش اختلاف نظر هست (مثلا مطرح شدن ظهور موعود) چه آنکه مفتیان مدعی سنت نیز که سالها به کشور ما می آمدند کمتر چنین جسارتی به خود میدادند چه برسد این امر بی سابقه ای که با پخش زنده از صدا و سیما رخ داد! ...
خاله سارا
United Kingdom
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
اولا که به نظر من از این حرفها قصد داشته.
ولی دیگه شما قضیه رو میخواهید جنایی کنید.
منظور مرسی از اینکه تمسک به خلفای چهار گانه جسته این نیست که دل ما رو بسوزونه بگه اونها قاتل حضرت زهرا هستند.
و الان اینجا همه محب اهل بیت هستند بزار دلشون رو بسوزونم.نه بخاطر این نبوده.بخاطر این بوده که اون سه خلیفه از بزرگان اهل سنت هستند.و متمسک شده بهشون.
ولی حالا اینکه ما بریم بگیم ابولولو ، این دقیقا بخاطر این گفتیم که دل اونها رو بسوزونیم.چون نه ابولولو از بزرگان دینی ماست . نه ازبزرگان مذهبی ما.شما میتونی بری دعای فرج رو بخونی.که هم تو دهنی باشه . هم شهامت.
این که بری به ابولولو متمسک بشی هم حماقته هم آتش افروزیه هم جنگ طلبی.
قضیه رو انقدر جنایی نکن برارد . قصد مرسی نشون دادن ارادت به چیزهایی است که ما قبولشون نداریم نه تقدس بخشیدن به قاتلین حضرت زهرا
ناشناس
Turkey
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
باور کن اسم ابولو لو رو بگیرن همونجا کلک شون کنده است.
اتحاد اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
آقا درست نیست به خلفا اهل سنت دشنام می دهید.فرمایشات مقام معظم رهبری را فراموش نکنید.ما به اتحاد نیاز داریم.
درضمن عمر و ابوبکر و عثمان که ما می شناسیم شخصیت منفی است ولی اونا شخصیت خوب می دونن.در منطقه هم فقط مهره ها داره عوض میشه فقط همین!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
صحبت در اطراف جنگ احد و چرایی شکست مسلمانان در آن جنگ فراوان است ولی در این بین رفتار برخی از صحابه در این جنگ حایز اهمیت است چرا که تنها چند سال بعد همین افراد عامل انحطاط بخش عظیمی از مسلمین شدند یکی از این افراد عثمان بن عفان خلیفه و جانشین عمر بن الخطاب است که به محض مطلع شدن از احتمال شکست در جنگ تنها کاری که انجام داد فرار بود !! و ای کاش تنها یک فرار عادی بود مثل بقیه افراد ضعیف الایمان، ولی این فرار سه روز به طول انجامید و به نوعی رکورد شکنی ترس در بین اصحاب پیامبر بود. فخر رازی از بزرگان اهل سنت در این باره می نویسد: از جمله افراد فراری عثمان بن عفان و دو نفر دیگر از انصار بودند که به سوی کوه جلعب فرار کردند و تا سه روز نیز در آنجا ماندند و بعد به سوی پیامبر بازگشتند.تفسیر کبیر فخر رازی، ج9، ص 42، چاپ دارالکتب العلمیه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
اللهم العن الجبت و الطاغوت
ناشناس
Ukraine
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
یا علی زودتر ذوالفقار بکش
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
اينكه بر نام خلفاي بلافصل پيامبر اسلام در قلب كشور شيعيان درود فرستاده شده براي آنان خيلي سنگين آمد چون مذهبشان بر پايه نفرت و دشمني و اعثقاد به كفر آنان است. اعثقادي كه اگر بر هر عقل سليم و بي طرف عرضه گردد ، چاره اي ندارد كه يا اين گروه را ناحق بداند يا كل دين را زير سوال ببرد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
وقتی در روز عاشورا تیر به قلب مبارک
حضرت سیدالشهداء علیه السلام اصابت کرد؛ دستشان را پر از خون قلبشان نمودند و به آسمان پاشیدند و حتی یک قطره از آن خون به زمین برنگشست پس دست مبارکشان را دوباره پر از خون قلبشان نمودند و سر و لحیه شان را با آن خون خضاب کردند. و فرمودند: اینگونه خواهم بود تا اینکه جدّم رسول خدا صلی الله علیه و اله را ملاقات کنم در حالیکه به خون خودم خضاب شده ام ومی گویم: یا رسو الله! فلانی و فلانی(ابوبکر و عمر) مرا کشتند!(اسناد: عوالم العلوم الامام الحسین ص295، مناقب ابن شهر اشوب ج3 ص258، مقتل الحسین خوارزمی ج2ص34، تسلیة المجالس و زینة المجالس 465، ینابیع المودة 418)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
یکی از مسائلی که پیوسته جنجال برانگیز بوده و اهل تسنن به شیعیان اعتراض می کنند ذکر مطاعن و انحرافات خلفا توسط شیعیان است . ایشان همه صحابه و خصوصا خلفا را افرادی عادل و پاک و عاری از هر گونه انحراف می دانند و معتقدند اگر هم به ظاهر انحرافی بوده است جای وارد کردن هیچ گونه خدشه و اخلالی در عدالت ایشان نیست بلکه در صورت خطا نیز ایشان از اجر معنوی برخوردار خواهند بود چون ایشان مجتهدند و به اجتهادشان عمل نموده اند لذا سب و لعن و بدگویی از ایشان و ذکر مطاعنشان حرام بوده و موجب شرک یا کفر است .اما چه کنیم که بزرگان خود اهل سنت و محدثین برجسته ایشان و حتی بسیاری از راویان احادیث صحاح سته بر شیعیان پیش دستی کرده و خود سنت بدگویی به خلفا را راه انداختند .اما آنچه در این میان حائز اهمیت است این است که چرا بزرگانی از اهل سنت دست به این اقدام زدند ؟ چه امری انها را برآن داشت تا خلفا را دشنام دهند ؟ آنها از خلفا چه دیده یا شنیده بودند که ایشان را دشنام می دادند ؟
و بالاخره راز بدگویی ایشان از خلفای خود چه بوده است ؟علمای اهل سنت در شرح حال بسیاری از بزرگان حدیث که جزو راویان صحاح ششگانه هستند گفته اند :آنها به ابوبکر و عمر دشنام می داده اند .برای نمونه شرح حال اسماعیل بن عبد الرحمن السدّی (تهذیب التهذیب2/291 )تلید بن سلیمان (تهذیب الکمال 4/322)جعفر بن سلیمان الضبعی (تهذیب التهذیب 2/82و83) و دیگران را ملاحظه نمایید .ابن عدی در شرح حال حافظ بزرگ ، عبد الرحمان بن یوسف بن خراش می نویسد :از عبدان شنیدم که می گفت : ابن خراش دو جلد کتاب که در معایب و مثالب شیخین نوشته بود را به بندار تحویل داد و با دو هزار درهم اجازه نقل انها را داد .
سپس ابن عدی در ادامه می گوید : به نظر من ابن خراش از روی عمد دروغ نمی گوید ( بدین معنا که وی دروغگو نیست . ) (الکامل فی الضعفاء 5/519)پس آن کتاب 2 جلدی اکنون کجاست و چرا اثری از ان وجود ندارد ؟احمد بن حنبل در کتاب العلل می گوید :ابو عوانه کتابی در معایب و بلایای اصحاب رسول خدا ص نوشته بود . سلّام بن ابی مطیع نزد او آمد و گفت : ای ابی عوانه آن کتاب را به من بده .ابو عوانه کتاب را به او داد و سلّام آن را گرفت و سوزاند . کتاب العلل و الرجال 1/60.به راستی در ان کتاب چه چیزی نوشته شده بود که سلام ان را به اتش کشید ؟در میزان الاعتدال در شرح حال ابراهیم بن حکم بن زهیر کوفی آمده است :ابو حاتم گوید : او روایاتی را در معایب معاویه نقل کرده است که ما انها را پاره کردیم. میزان الاعتدال 1/27.در شرح حال حسین بن حسن اشقر ذکر کرده اند که : احمد بن حنبل از او حدیث نقل می کرد و می گفت به نظر من او درغگو نبوده است .به احمد گفتند : اشقر احادیثی را علیه ابوبکر و عمر روایت می کند و بابی در ذکر معایب انها نگاشته است . احمد بن حنبل گفت : حال که چنین است پس او شایستگی ندارد که از او نقل حدیث شود . تهذیب التهذیب 2/291.به راستی ان کتاب یا بابی که اشقر در معایب خلفا نوشته بود اکنون کجاست ؟و چگونه شد که احمد بن حنبل کسی را که معتقد بود دروغ نمی گوید به یکباره کنار گذاشت ؟ ایا اشقر تنها در ذکر معایب شیخین دروغگو بوده است ؟
در شرح حال رجال و بزرگان و حافظان اهل سنت دشنام گویی به عثمان و معاویه فراوان دیده می شود .علاوه بر اینکه در نیمه دوم قرن سوم ، لعن و طعن بر شیخین بسیار گزارش شده است . مثلا زائدة بن قدامه که در نیمه دوم قرن سوم می زیسته می گوید :
چه زمانه ای شده است ؟ مردم ابوبکر و عمر را دشنام می دهند . تهذیب التهذیب 3/264.حال سوال این است :به راستی چرا برخی از بزرگان و راویان اهل سنت به خلفای خود دشنام می دادند ؟آیا روایتی و بلکه روایتهایی به انها رسیده بود که ایشان را وادار به دشنام گویی به خلفا می کرد ؟و انها با دیدن ان اخبار به خود این اجازه را می دادند که به عمر و ابوبکر و عثمان و معاویه فحش داده و لعن بفرستند ؟اگر چنین است آن روایات اکنون کجاست ؟ایا بعدها برخی دیگر از دلسوزان خلفا و ارادتمندان ایشان سعی در نابود کردن و کتمان ان اخبار نکردند ؟ چنانچه در لابه لای مطالب فوق این امر بر شما واضح گشت ؟ایا اگر هم اکنون نیز ان اخبار و یا کتب موجود بود ، کسانی از اهل سنت بودند که از سیره قدمای خود در فحاشی به خلفا تبعیت کنند ؟به راستی راز سب خلفا توسط بزرگان محدثین و روات اهل سنت چه بوده است ؟
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
الحمدلله و الصلوه و السلام علی سیدنا محمد و اله و اهل بیته و صحبه المومنین سیما سلمان و ابذر و مقداد و لعنت الله علی صحبه الکافرین و المنافقین
خاله سارا
United Kingdom
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
تکتیر
عموو
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
تکبیر تکتیر چیهههههههههههههههههههه
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
لن ترضی عنک الیهود حتی تتبع ملتهم
حسن
United States
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
مرگ بر آمريكا, اسرائيل, ملك عبدالله, وهابي ها, سلفي ها و... و حكومت طاغوت كه به نام اسلام حقيقي! حكومت ميكند. صلي الله علي امامنا حجة ابن الحسن و ابائه الطاهرين. اللهم عجل لوليك الفرج
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
احسنتم
nima652
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
دولتمردان وسیاسیون ایران این رو توی گوش خودشون فرو کنن و از حمایت کردن از مرسی درس عبرت بگیرن.. و اون چیزی که باید توی گوششون فرو کنن اینه که یه سنی سلفی یا وهابی یا هر... دیگه نمیاد عقاید من وتو بچه شیعه رو قبول کنه وقتی مفتی هاشون در مورد ما اون فتواهای عجیب رو میدن از مریداشون چه انتظاری داشته باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منصوره
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین به ولایت علی ابن ابیطالب . الحمدالله
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
لعن علا عدوک یا علی(ع) اولی و دومی وسومی .الهم عجل لولیک الفرج . برادران وخواهران دینیم با لطف و عنایات خداوند منان وامام زمانمان (مهدی موعود عج)هیچ وقت ماه پشت ابر نمی ماند انشاالله هر کشوری که ظلم میکند هم به ملت خود وهم به سایر ملل زود نابود میشود .
نسبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
به نظر من کلا دخالت دادن مسائل دینی در مباحث سیاسی بین المللی کار درستی نیست. البته ما نمیتونیم به مرسی درباره ذکر نام خلفا اعتراض کنیم چون رییس جمهور خودمون هم توی کشورهای خارجی با اللهم عجل لولیک الفرج شروع می کنه.
اگر ما در نشست های بین المللی شعارهای دینی خودمون رو مطرح کنیم باید منتظر عکس العمل طرف مقابل هم باشیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
بله ما شعارهای دینی خود را که مورد قبول سایر مسلمین است مطرح می نماییم ولی آقای مرسی به طرح مسائل اختلافی پرداختند!
گلدیسا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
آقا یا خانم نسبی با ابتدای حرفتون موافقم اما برادران سنی ما هم به وجود منجی معتقدن و اللهم عجل لولیک الفرج توهین یا تحریک محسوب نمیشه.
اتحاد اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
ای برادران،ما اگر این گونه تندروی کنیم فرقمان با القاعده در چی خواهد بود؟
ما باید متحد باشیم.بهتراست کمی از اروپا اتحاد را یادبگیریم که علی رغم اختلافاتی که دینی و زبانی و قومی دارند حتی ویزا از یکدیگر نمی خواهند و مانند یک کشور هستند و حقشان است که ابرقدرت شده اند.حال اگر ما با این افکار پوسیده خود ادامه دهیم سرنوشت ما هم بدتر خواهد شد و سودش را ابرقدرتها می برند.
محب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
من ازاهل سنت هستم و به نظر بنده این مباحث که باعث تحریک تعصبات و احساسات می شود هدف دشمن است . و بحث های اعتقادی باید در فضای دوستانه و خوب برگزار گردد نه با دشمنی و توهین . و همچنین اینکه ما مسلمانها همدیگر را محکوم به کفر کنیم صحیح نیست و از روی هوای نفس است باید در بحث ها و مناظرات عالمانه و محققانه وارد شویم .
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
توهین ها در این سایت تایید می شوند پس مسئولان این سایت در پدیدآمدن این جو منفی به شدت سهیم هستند.
سيؤيؤيؤي
United States
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
درود بر مرسي
ابولؤلؤ
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
دل به مرسی دادی و بی کس شدی / کس ندارد آن که از حیدر جداست
یا علی و یا علی و یا علی / حیدریم حیدریم حیدری
yaser
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
مکرو و مکرا... وا.. خیرالماکرین
عقلا ربط این آیه به سخنان مرسی در مملکت شیعه رو میفهمن ، به نظر من باید اجازه داد تا این آماتورای جوگیر (مرسی ) بیان حرفاشونو راحت بزنن بیشتر به نفع ماس در ضمن در جواب کسایی هم که میگن دل آقامون رو خون کرد باید بگم که هیچ شناختی از مهدویت و ایدولوژیه مهدویت ندارن
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
با سخنان برادرم محب بشدت موافقم دشمنان میخواهند با داغ کردن این بحث ها وبرانگیختن احساساتمان ما را به جان هم بیاندازند واز اسراییل غافل شویم و سر فرصت خرد و کلانمان را نابود کنند.